Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-03-15 18:34:25 följande:
    Det som stör mig lite när jag tittar på amningslinnen är att de ser så korta ut? Jag är väldigt lång i överkroppen och hatar när linnen och tröjor glipar över magen. Jag köper alltid plagg som är lite längre så det även täcker en bit av rumpan och det verkar vara svårt att hitta amningslinnen som uppfyller det kravet;)

Och så är jag en sån som alltid kör lager på lager. För tillfället har jag både linne, t-shirt och cardigan..känner mig lätt naken annars. Så hur jag än beter mig måste jag ju dra upp/ner något plagg innan jag ammar. Är det värt att köpa amningslinnen då om jag ändå har tröja över som måste dras upp?

En djungel:P
    Jag typ bodde i boobs amningslinne, tyckte de var mycket bättre och diskretare modell än de som finns på Lindex och HM. Lite dyrare men väl värt pengarna om man ammar mkt.
  • Mildamilda

Jag tänker också att man kan ha nåt längre tröja/tunika/kofta över tightsen. Kan ändå va skönt med nåt som sitter åt och håller på plats. Jag har fått använda tenas bindor och trosskydd över en vecka nu pga min kraftiga hosta i kombination med höggravid : svårt att hålla tätt... Inte kul. Har packat ner både mysbyxor och tights och en lång luvtröja samt långt linne i bb-väskan.

• Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-03-16 09:02:24 följande:

Kan inte ni som fått bäbisar fylla i det m datum (tex inom parentes efter fb) i datum-tråden? Det börjar bli så svårt att komma ihåg vilka som är ute och vilka som är kvar.

Eller finns bättre förslag?

Kan man göra det från mobilen? Jag har inte fattat hurman lägger in BF-datum i den listan.
  • Mildamilda
    SvanE skrev 2015-03-16 10:13:51 följande:

BF idag, bara hunnit vakna så har fyra personer frågat om han kommit eller om något är på gång. Jag tror inte alls att jag hade haft svårt att gå över något om det inte vore för alla "känner du något?" "Har du några förvärkar" "är det inte på gång snart?" "Innan helgen ska han ut för då kommer jag hem!"...ångesten att alla ska vara så på en får mig att inte vilja träffa en enda människa och ger mig tankar som att min egna kropp inte vet hur det ska sätta igång, att jag kommer få vänta två veckor till för igångsättning för att jag inte kan..:( känns som en jobbig dag bara att BF är här, inte alls så spännande som jag hoppats :/

Vad tråkigt att det blir sån press. Svara att ni hör av er när något händer. Eller stäng av telefonen en stund. Försök att njuta av arga bebis kvar i magen en stund.
  • Mildamilda

Jag blev också lite stressad (och sen lite sur) när svärmor började prata om huruvida vi skulle fira påsk i deras sommarstuga 8 mil bort eller hemma, om inte bebisen kommit då. De ska nämligen vara barnvakt åt vår son. Va fasen jag skiter i påsk liksom, vi ska få en bebis. Har inte tänkt tanken att gå över 10 dagar men man kan ju aldrig veta i förväg. Dessutom om den är helt nyfödd kanske vi inte vill åka iväg hemifrån ändå...

• Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-03-16 10:09:51 följande:

.. och så fortsätter kroppen att trycka ner mig ordentligt:(

Mådde galet illa under förvärkarna igårkväll men det störde mig inte så mycket eftersom jag tänkte att det säkert berodde på att det var dags. Magen kändes orolig också men behövde inte på toa. Svettats som en gris sen igårkväll och känt mig allmänt orolig i kroppen hela natten.

Idag har jag inte en enda sammandragning än så länge men känner mig orolig och stressad. Om det sen bara beror på att jag är deppad efter igårkväll vet jag inte. Tänkte ta med mig min mamma och fara iväg en sväng så jag får annat att tänka på och inte bara sitter hemma.. sambon är föräldraledig med dottern så det passar ju perfekt att få en stund för mig själv.

Men magen är inte min vän idag och illamåendet är överjävligt. Nu HAR ju jag problem med magen men tycker den skött sig skapligt 2-3veckor.. hoppas förstås att det ska vara för att något är på gång men tvivlar starkt. Måste väl bli lurad ett par gånger till först:( hur som helst är det ju inte så att jag vill fara ut överhuvudtaget när jag mår såhär så nu spenderar jag dagen med att bara gråta istället.

Orkar inte mer!

Va jobbigt du har det! Hoppas du kan finna ett sätt att muntra upp dig med! Jag tänker också att om du haft teckningsblödning så måste du börjat öppna dig? Har du varit på nån koll?
  • Mildamilda
    Skumbollen skrev 2015-03-16 14:44:03 följande:

Var hos bm nu, öppen med buktande vattenblåsa och huvet långt ner. Går vattnet trodde hon att jag skulle vara öppen fem cm direkt. Hon kunde inte hinnsvepa för då skulle vattnet gå utan tvekan och om det är så så "får" de tydligen inte göra det. Vet inte om det är sant...

Oj va spännande! Schysst att få 5 cm på en gång : ) inga känningar?
  • Mildamilda
    Nixe skrev 2015-03-17 08:39:56 följande:
    Men åh så söt!! Grattis igen :) hoppas ditt snitt gick bra!
    Lycka till imorgon! Jag tyckte det var skönt att ha trosor som var lite högre och ingen hård kant som låg över snittet. Sen fick vi inte vara tillsammans på uppvaket, hade önskat att vi tog en bild med min mobil som jag kunde titta på.
  • Mildamilda

Angående fosterrörelser så är min mkt lugnare i rörelserna, tycker även den hickar mindre. Min mage är liten, men bebis ska vara normalstor så det är nog extra trångt.

Undrar hur det går för Laila och Lill Louise, har inte sett nåt på ett tag från dom.

• Mildamilda

Vi har ställt in en spjälsäng i sovrummet. Sonens spjälsäng var i princip oanvänd när vi sålde den typ en månad innan vi upptäckte att vi var gravida: ). Han sover fortf mellan oss, 3 år gammal. Får se hur det blir helt enkelt!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?