Smulan 89 skrev 2015-02-01 15:53:56 följande:
Jag blev igångsatt med båda, så det blev några undersökningar, eftersom jag var där ifrån start. Den första var innan de satte igång mig och sen med jämna mellanrum. Första förlossningen tog 24 tim, så då hann de känna några gånger. Det var därför jag tog upp det i brevet till nästa gång och kommer göra det till denna gång också.
Sist drog inte min livmoder ihop sig, så de fick känna en del i samband med att moderkakan skulle ut. När den kommit ut, så blödde jag massor, så när hon skulle känna om det fanns rester, så tryckte hon in fingrarna så långt att hela handen kom in (som vid fisting) - ont som fan =(
Detta är inte standard såklart, utan för att kolla att hela moderkakan var ute, eftersom det blödde så mycket. Jag hamnade på operation så de fick stoppa blödningen, men det var lite läskigt och gjorde ont. Hoppas jag slipper detta den här gången.
Har kompisar som inte tycker att undersökningen av tappen gör ont alls, men jag tycker det. Det är ju olika.
Aj, kände hur jag satt och knep när jag läste det där... På mig kände de också många gånger eftersom första gången jag var inne på förlossningen var öppen endast 0,5 cm. Kom ihåg att det var lite obehagligt!