Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2014-12-05 09:13:05 följande:
    Åh vilken fin klänning! Kan du inte länka till den och berätta gärna vilken storlek du tog, ser ut som att vi har ganska lika storlek tror jag
    Just det. Jag kan egentligen (innan graviditet) ha 38 i kläder om de är stretchiga men jag har ganska stora bröst (70F innan graviditet, 70G nu) så 40 brukar jag få ta (42 om det är helt omöjliga plagg med minimal uttöjningsförmåga) för att det ska sitta snyggt upptill. Så beroende på hur stora bröst du har så kan både 38 och 40 vara bra för dig om du har ungefär samma storlek i övrigt.
  • Trollunge85
    Kpax skrev 2014-12-05 10:08:59 följande:
    Äh, jag vet inte. Magkramper, kräkningar och toabesök (men ingen extrem diarré). Det gick över på 8-10 timmar bara, men jag kör 48h karantän ändå, vill inte riskera att smitta ner en livsmedelsbutik när julruschen drar igång.
    Låter väldigt klokt av dig. Tyvärr är inte alla lika hänsynsfulla mot sin omgivning. Vet inte hur många gånger åtminstone en på jobbet tagit med sitt/sina barn för att de är ju inte så sjuka de får bara inte vara på dagis. Nehej, men det kanske beror på att de inte ska smitta och det finns folk här som kan ha nedsatt immunförsvar som inte heller vill bli smittade.
  • Trollunge85
    Kpax skrev 2014-12-05 10:59:46 följande:
    Ja fy, sånt är jäkligt irriterande. Jag vill verkligen inte bli smittad för att någon annan är nonchalant.
    Precis. Så jag hoppas att kräksjukan håller sig undan från kollegornas dagis så de inte får för sig att ta med sig ungarna hit för de inte vill vara hemma 48 timmar extra. Annars får jag väl jobba hemifrån men känns lite dumt att känna som att den som sköter sig måste hålla sig från jobbet. Hade jag inte varit gravid hade jag inte brytt mig lika mycket eftersom jag oftast inte blir sjuk men nu vill jag hellre ta det säkra före det osäkra.
  • Trollunge85
    JhjärtaK skrev 2014-12-05 12:38:02 följande:
    Jag skulle tippa på att jag har samma storlek i övrigt men lite mindre bröst (70E nu).

Men hur är den över rumpa/höfter? Där har jag i vanliga fall 40 och nu under graviditeten ibland 42.
    Där är den absolut inga problem. Jag höll in den på magbilden men annars sitter den bara åt kring bysten (mer med band såklart) och sen är det fall med gott om plats. Lite som en a-modell klänning men med mer ut så att magen ska få plats utan problem.
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2014-12-09 18:44:51 följande:
    I första hand blodtryckssänkande medicin som jag fått nu. Det ska förhoppningsvis göra så att jag slipper utveckla havandeskapsförgiftning. Men får man det finns det bara ett sätt att bota - föda barnet.
    Hoppas det räcker med blodtryckssänkande medicin! Min syster fick tyvärr havandeskapsförgiftning kring v28 tror jag det var och då blev det kejsarsnitt. En väninna slapp det med hjälp av blodtryckssänkande men däremot satte de igång förlossningen 4 veckor före BF. Lite osäker på varför men v36 är ändå helt okej vecka att föda i jämfört med hur det kunde varit.
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2014-12-09 18:44:51 följande:
    I första hand blodtryckssänkande medicin som jag fått nu. Det ska förhoppningsvis göra så att jag slipper utveckla havandeskapsförgiftning. Men får man det finns det bara ett sätt att bota - föda barnet.
    Kan det vara blodtrycket som gjorde att du hade så mycket huvudvärk då? Hoppas den också ger med sig med medicinen.
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2014-12-10 17:50:19 följande:
    Gulle dig.

Allt bra hos bm idag förutom järnvärdet. Tillbaka till järntabletter och förstoppning då, suck. Men det kunde ha varit värre då klart. Lite cementtarmar är väl ok i jämförelse mot många andra åkommor.
    Jag kör på katrinplommon, annan torkad frukt, linfrö med morgongröten och mycket fullkornsprodukter för att försöka hålla magen i form. Dricker mycket vatten också. Märker ändå att magen inte är i toppform pga järntabletterna men så länge nåt kommer ut varje dag så är jag nöjd.
  • Trollunge85
    sommarstad skrev 2014-12-10 18:42:35 följande:

Åh vilken besvikelse. Jag inväntar fortfarande avin för mitt paket men jag hade ju köpt annat tyg när jag var i Örebro sist. Så äntligen hade jag tid att sätta mig ner och börja sy till bebben. Jag tänkte att jag skulle testa mig på att göra en sovpåse. Klippte ut en mall (ritade först av en befintligt sovpåse men tänkte göra om den lite) och klippte ut tyget. Började plocka fram symaskinen och inser att pressarfoten är borta!?!?! Var tusan har den tagit vägen? Så nu kan jag inte sy. Vi har dessutom ingen sybutik i min stad, tror ni de kan ha såna saker på coop forum eller ica maxi? Annars ska jag till Örebro på lördag men vill inte vänta så länge på att få slutföra mitt projekt.

Nej sån otur. Någon typ av pressarfot har de säkert men jag har dålig koll på om pressarfötter är universala eller specifika för märken. Har inte haft symaskin själv så länge. 
  • Trollunge85
    KarinIngrid skrev 2014-12-11 09:44:33 följande:

Igår var jag på en gravidSPAbehandling! Det var hur skönt som helst.

Fick det i present av min familj. Först simmade jag lite, sen var det dags för själva behandlingen. Hon började med att massera ryggen, svanken, nacken och axlarna, jätteskönt, jag fick sitta i en sån special stol o luta framåt fast utan att det var nåt för magen :)

Sen fick jag lägga mig på rygg och så smorde hon magen med olja och masserade lite, pluppen sparkade på hennes händer :)
    Sen täckte hon magen med en varm handduk!
    Och så fick jag en jätteskön ansiktsbehandling och så fotmassage på det! Behöver jag säga att jag mådde som en prinsessa när jag gick därifrån! Helt underbart var det.

Oh vad underbart det lät! Min rygg som känner av den extra tyngden (måste aktivt komma ihåg att sträcka på mig) är avundsjuk på din just nu ;) Var var du på spa någonstans? Jag kollade lite på det men hittade inget speciellt i skåne, däremot några i stockholm (mannens släkt bor där så det går att kombinera med besök). Skulle förvisso kunna ta mig någon annanstans också och bara åka iväg på en liten minisemester där det bara är vi två innan vi blir tre så därför är jag nyfiken på var det var. Bra om någon redan testat om det var bra eller inte :)
  • Trollunge85
    KarinIngrid skrev 2014-12-11 11:03:16 följande:

Ja det var verkligen skönt, för ryggen, ansiktet, fötter, men även för själen. Ett lugnt och stilla rum med levande ljus och låg mysmusik.. jag var totalt avslappnad. så härligt!

Detta var på centralbadet i Stockholm, behandlingen kallar de för Natural Mother, de använder bara naturliga ekologiska produkter. Jag fick det i present av min familj så jag vet inte vad det kostar, men det var grymt skönt så jag är beredd att betala en slant för att göra om det igen en gång innan pluppen kommer!!

Ja centralbadet känner jag igen, har titta på det och det har legat bland mina förslag. Tack för recensionen! Nu vet jag att det är bra och så kanske vi kan göra ett kombinerat spa/hälsa på svärföräldrarna-besök till stockholm
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?