Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

KarinIngrid skrev 2014-12-17 11:54:02 följande:
    :) ja oh ja bikinilinjen har jag gett upp för länge sen.. det står sambon ut med.

Men benen försöker jag ändå få till för man vill ju kunna gå i strumpbyxor o klänning nu till jul, utan att se ut som en igelkott när håret står ut genom nylonet .)

Ja visst känner man sig ofräsch! Men det är bökigt att nå ner och orka stå böjd o raka.. försökte sitta ner på toastolen o luta mig fram men magen tar emot och lille pluppen sparkar hårt i rena protesten när jag böjer mig så mycket så han tycker förmodligen att det blir jättetrångt!
    Jag körde en vaxning av bikinilinjen för 4 veckor sen efter att struntat i det i sen i somras. Den håller inte längre men kändes skönt att få det gjort då. Har däremot tänkt att benen klarar jag själv.. Ja (epilerar så kan vänta några veckor mellan varje) senast gick ju men nu inför jul så ser jag inte fram emot det. Ska dock göra ett försök och sen i jan/feb så får det bli ett nytt vaxningsbesök (där benen inkluderas). Kanske väntar jag till slutet av februari. Mannen bryr sig inte så mycket och tänker inte att förlossningen bryr sig heller men tänker att det kanske är bättre med lite mindre hår med allt avslag och så.
  • Trollunge85
    Kpax skrev 2014-12-17 17:16:49 följande:

Bikinilinjen ja, fy fan...

Jag är också en sån som gärna rakar för min egen del, sambon bryr sig inte, men jag känner mig fräschare utan så mycket päls. Nu ser jag inte vad jag gör, och jag vill inte skära mig. Har funderat på att gå och vaxa, men det känns sådär att ligga där som en skäggig valross. Jag har aldrig vaxat på salong förut, det har inte blivit av! Verkar skitbra dock, och förr eller senare ska jag pallra mig iväg.

Jag vaxar också på salong, för egen skull inte för makens. Tröttnade på rakning (och det blir ju så stickigt så fort tycker jag) så jag började gå till salong i våras för bikinilinjen. Benen kände jag att de kunde jag ta själv (fram till nu nån gång då ;)) Har inte ångrat mig. Priset beror väldigt mycket på salong till salong. Jag går på ett ställe i Malmö som har relativt låga priser (100 kr för en stringbikinivaxning, 350 kr för en brasiliansk) men väldigt bra omdömen. Den salongen är helt inriktad på vaxning och jobbar verkligen på att kunden ska vara nöjd och inte känna sig utsatt. Hon som äger stället är den enda som jobbar där just nu eftersom hon inte hittat någon bra att anställa än så länge. Hon har väldigt höga krav på personerna som jobbar där just för att alla som går dit ska känna sig bekväma (så mycket det går i en sådan situation) och nöjda.
    LillLouise84 skrev 2014-12-18 07:29:53 följande:
    Jag har läst på flera ställen att de inte rekommenderar vaxning till gravida för att det ska vara mycket känsligare då. Jag vaxade alltid brasilianskt innan jag blev gravid första gången. Men sen har jag inte vågat eftersom jag fick sy väldigt mycket efter förlossningen och det gör fortfarande ont i sömmen.
    När jag frågade så hade salongen inga problem att vaxa gravida. Däremot höll hon med om att det kunde kännas mer. Ja, det kändes mer senast jag var där men samtidigt går det så fort så det kan jag acceptera. Tror inte jag är den mest smärtkänsliga personen men visst hade det varit skönt om vara fin och lida pin inte alltid stämde ;)
  • Trollunge85
    Kpax skrev 2014-12-17 20:09:48 följande:
    Jag kanske ska köra samma grej, verkar onekligen praktiskt. Vad kostar det ungefär?
    Priserna jag har sett har legat från 350 upp till 650 kr för en brasiliansk vaxning för att ha något att jämföra mellan (utgår från detta för det är ju samma mängd hår som ska bort på alla, definition på bikini kan skilja från salong till salong). Bikinivaxning kostar betydligt mindre och ofta kan man få en kombination hela ben och bikini för priset för (ev 100 kr högre) en brasiliansk. Det är iaf det jag sett när jag googlade runt i jakt efter en vaxningssalong i våras.
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2014-12-18 08:46:28 följande:
    Jag epilerar alltihop, ben som bikini, och det funkar fortfarande fint att nå överallt. Snart ser jag väl inte längre vad jag gör, men då får det väl sitta några rymmare här och var. Jag har aldrig fött barn förut, men jag tänker att det kanske är smidigt för alla med en ren arbetsyta... Även om det nog är en bagatell egentligen.
    Funkar det bra att epilera bikini? Jag kör på benen men bikinin fick jag aldrig riktigt till. Tyckte epilatorn var för stor eller så är det jag som har dålig teknik. Och rakhyvel kändes sådär så då blev det salong till slut.
  • Trollunge85
    JhjärtaK skrev 2014-12-18 10:27:21 följande:

Årets nyårsoutfit, återanvänder klänningen jag hade under graviditeten med dottern

Jättefin!
  • Trollunge85

Känns som mitt klädförråd är väldigt litet i förhållande till alla andras ;) Vi har en mössa (från en gratisbox) och sen några par ullstrumpor som vi köpte på ullfrottéfabriksförsälningen i Östersund när vi var där i somras (de skulle byta färg och hade utförsäljning = bra julklapp till syskonbarnen och så blev det några ministrumpor som ändå inte kan användas förrän till nästa vinter). Så när den lilla kommer ut så kan den ha mössa och för stora strumpor :)

Jag har tittat på mycket men min syster skulle ta med sig en del saker nu till jul och sen hade svärmor lite från när maken var liten (plus hon köper säkert extra) så jag avvaktar lite med att handla. Mannen skulle få något babypaket med body och mössa från jobbet också som ingår som en förmån (vet dock inte om man får det i förväg eller när barnet väl har fötts) Tänker jag får se vad det slutar nånstans och köpa in det som verkar saknas i februari (eller på julrean ;)) Men jag hade gärna köpt ett plagg själv men kanske ska försöka mig på att göra ett lapptäcke eller liknande istället som kan bli min gåva till den nyfödde.

• Trollunge85
    chikita124 skrev 2014-12-18 19:04:47 följande:
    har idag vare på babyproffsen och apoteket Lloyds o hämtat mina baby boxar..besviken på apotekets som bara innehöll en tidning o en babynapp sen bara massa broschyrer...däremot babyproffsens innehöll blöjor,tvättlappar,amningsinlägg,napp,nappflaska tidning och mycket mer..de kallar jag startgåva:)
    De har jag också hämtat plus en låda från apoteksgruppen. Lloyds var absolut sämst. I apotekgruppens fanns inte lika mycket som i babyproffsens men en söt mössa från Åhlens och en annan tidning (hade inte lloyds och babyproffsen samma tidning?) och lite blandade produktprov och napp. Kan varit något mer men eftersom vi hämtade alla samtidigt så har jag inte riktigt koll på vad som kom med vad.
    snö 81 skrev 2014-12-18 19:39:44 följande:
    Åh jag vill också ha Babyproffsens box, men jag fick välja mellan den och Babyland och valde då den senare. Det var så dum sida på nätet där man fick Floyd's låda plus en till - antingen Babyland eller Babyproffsen. Vi har ju inte Floyd's här så den gåvan hade jag ju ingen nytta av.
    Vad hade Babyland i sin? Det var så svårt när man valde för man kunde ju inte veta vilken låda som var bäst men jag är nöjd med Babyproffsens. Lloyds behöver du inte känna att du missade. Har du apoteksgruppen i närheten? För de har också en gratisbox.
  • Trollunge85
    Madelia skrev 2014-12-18 20:08:29 följande:

Oj, vad mycket många har:) Vi har nästintill ingenting, men det känns ju bara lite kul att börja behöva handla lite nu snart så:)

Är på 28+2 idag och var till bm i förmiddags. Allt såg bra ut, hade 25 cm i sf-mått och pulsen låg på 140.

Hur ser det ut med föräldrautbildningar för er andra? Går ni? Ska ni gå? Jag väntar fortfarande på papprena/inbjudan till den och tänkte iaf ge det en chans. Mycket för att kanske träffa lite annat folk som ska ha barn och därmed vara hemma samtidigt:) men borde det inte dra igång snart tro?

Jag fick datumen till föräldrautbildning när jag var hos BM senast. Det kommer vara i februari för oss. Hon skrev upp oss så länge men att vi kunde avboka sen om vi inte kunde och sa att vi skulle få ett mejl senare med den officiella inbjudan men om den inte kom (om de skulle glömma) så var vi fortfarande välkomna. Vi hade tänkt att gå iaf. Vet inte om det kommer så mycket som jag inte redan hört men tänker det kan vara trevligt att lära känna andra i samma situation och roligt att diskutera tankar med fler.
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2014-12-18 19:27:47 följande:
    Nej det är nog så, men man är ju så jäkla plikttrogen så om det bara inte är fara för liv känner man att man borde jobba... :-/
    Jag känner igen det där men jag försöker skärpa mig. Efter jag hade dagar med mycket sammandragningar som gjorde ganska ont så försöker jag tänka att det är okej att jag kommer in lite senare till jobbet ibland (har jobbat upp ganska mycket flex sen tidigare) och går lite tidigare när jag är alltför trött. Men det är svårt. Men nu är det bara inte jag som kan råka illa ut så då får plikttrogenheten glömmas bort ett tag.
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2014-12-18 22:02:20 följande:

Jag måste bara få visa - jag har precis sytt klart det babylapptäckeprojekt som avstannade mitt i för några månader sen. Jag ska ge det till en kompis som har FB tre dar före mig.

Jättefint! Vad har du fodrat med?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?