Kpax skrev 2014-12-17 17:16:49 följande:
Bikinilinjen ja, fy fan...
Jag är också en sån som gärna rakar för min egen del, sambon bryr sig inte, men jag känner mig fräschare utan så mycket päls. Nu ser jag inte vad jag gör, och jag vill inte skära mig. Har funderat på att gå och vaxa, men det känns sådär att ligga där som en skäggig valross. Jag har aldrig vaxat på salong förut, det har inte blivit av! Verkar skitbra dock, och förr eller senare ska jag pallra mig iväg.
Jag vaxar också på salong, för egen skull inte för makens. Tröttnade på rakning (och det blir ju så stickigt så fort tycker jag) så jag började gå till salong i våras för bikinilinjen. Benen kände jag att de kunde jag ta själv (fram till nu nån gång då ;)) Har inte ångrat mig. Priset beror väldigt mycket på salong till salong. Jag går på ett ställe i Malmö som har relativt låga priser (100 kr för en stringbikinivaxning, 350 kr för en brasiliansk) men väldigt bra omdömen. Den salongen är helt inriktad på vaxning och jobbar verkligen på att kunden ska vara nöjd och inte känna sig utsatt. Hon som äger stället är den enda som jobbar där just nu eftersom hon inte hittat någon bra att anställa än så länge. Hon har väldigt höga krav på personerna som jobbar där just för att alla som går dit ska känna sig bekväma (så mycket det går i en sådan situation) och nöjda.
LillLouise84 skrev 2014-12-18 07:29:53 följande:
Jag har läst på flera ställen att de inte rekommenderar vaxning till gravida för att det ska vara mycket känsligare då. Jag vaxade alltid brasilianskt innan jag blev gravid första gången. Men sen har jag inte vågat eftersom jag fick sy väldigt mycket efter förlossningen och det gör fortfarande ont i sömmen.
När jag frågade så hade salongen inga problem att vaxa gravida. Däremot höll hon med om att det kunde kännas mer. Ja, det kändes mer senast jag var där men samtidigt går det så fort så det kan jag acceptera. Tror inte jag är den mest smärtkänsliga personen men visst hade det varit skönt om vara fin och lida pin inte alltid stämde ;)