Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

KarinIngrid skrev 2014-12-04 13:50:46 följande:

Tack för åsikter om magen! :)
    Då behöver jag inte känna mig ovanligt stor allafall!
    Jag har ju aldrig varit gravid heller förut så jag har inget att jämföra med direkt.
    Klart att man börjar känna sig lite klumpig nu när magen börjar bli i vägen, när man ska böja sig ner och så. Men samtidigt så trivs jag med magen! Är ju  min älskade plupp därinne!!

Förstår precis vad du menar. Är första gången för mig också och svårt att veta vad jag kan vänta mig. Men sen kan det säkert ändra sig till nästa graviditet bara för att.  Jag tycker ibland att mina skor är jobbiga att knyta eftersom jag alltid böjt mig ner till skosnörena. Får hitta på nya sätt. Sen kan jag ibland känna mig stor speciellt när jag tycker att inget i garderoben passar eller är fint. Men däremellan tycker jag om min mage. Älskar att kunna känna den lilla där inne varje dag och veta att den växer och trivs där.
  • Trollunge85
    KarinIngrid skrev 2014-12-04 13:59:49 följande:

jaaa visst är det härligt när man känner hur det lever om därinne! Sparkar, buffar och volter! Nu har även sambot börjat känna från utsidan så han är jätteglad han med. vi kan ligga på kvällen o bara mysa med händerna på magen! :)

Håller med om att det är lite jobbigt ibland när man ska klä sig, svårt att hitta kläder som sitter snyggt. har köpt lite mammakläder men man vill ju inte lägga hur mycket pengar som helst på kläder som man bara ska ha ett par månader heller.

Vi ska bort på fin julmiddag om två veckor och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska sätta på mig.

Det är så mysigt att bara ligga eller sitta och känna sparkarna tillsammans.

När det gäller kläder. Jag vill inte heller köpa mängder med mammakläder. Det är ju så kort tid (och sen vet jag ju inte vilken säsong jag kommer vara gravid nästa gång om det blir syskon eller om jag ens kommer ha samma storlek då) Går ju runt med min makes gamla vinterjacka (som han dock har plockat ut innerfodret på så jag tror inte jag klarar hela julen med den fast jag kan ju låna någon extra fleece eller liknande från honom också) Snyggt är det inte men jag tyckte den var lite bättre än svärmors gamla dunjacka (som jag kommer använda om det blir riktigt kallt här nere i Skåne i år) då jag såg ut som en jättestor snöboll som någon ritat dit ett huvud och två smala ben på. Då kände jag mig inte alls bekväm så då får det verkligen bli jättekallt först.

Men till julhelgen och nyår vill jag verkligen känna mig fin så jag har beställt en svart klänning från esprit (hade även rabatt och samlad bonus så det sänkte kostnaden lite) som jag tänkte byta ut det svarta sidenbandet till ett rött till jul. Förhoppningsvis kan den även användas till framtida graviditeter (känns lite tidlöst med svart) och även nu under graviditeten om jag behöver gå på något där jag ska vara uppklädd. Det var den första klänningen som jag kände var precis som jag ville ha den men får se när jag hämtat ikväll på ica om den var som jag tänkt mig. Beställde även två koftor från bonprix för det känns som ett plagg man kan ha mycket nytta av under vintern. 
  • Trollunge85
    Kentologist skrev 2014-12-04 15:44:57 följande:

Hej tjejer,

Hoppas det är okey att jag hoppar in här, om än väl sent.. Jag har sedan plusset följt de trådar som finns för BF Mars, men inte kunnat ta mod till mig att skriva något förrän nu. 

Det är vår första bebis och jag har i vanlig ordning nojat och inte kunnat fatta riktigt vad som händer. Och framför allt inte inte velat jinxa det hela! 
    Nu befinner jag mig i vk 25 och det är inte förrän nyligen jag har kommit till ro med vad som faktiskt händer, även om det var planerat. Glad

Jag är 27 år, arbetar inom IT och bor strax norr om Stockholm med min underbara make.

Undrar också om det finns en aktiv FB grupp? Eller är det denna tråd som gäller till fullo?

Varma hälsningar!

Hej och välkommen. Då är du i samma vecka som jag :)

Tror inte vi har någon grupp på fb utan det är snarare folk som hellre pratar här än på fb. Men det finns grupper på fb vad jag vet. Dock kan nog de som är med i dessa svara bättre på vilka grupper som finns.
  • Trollunge85

Hämtade ut min beställda klänning som jag ska ha till jul. Så nöjd. Känns skönt att ha något fint som kan användas vid alla tillfällen där ett finare plagg behövs innan magen försvinner.

• Trollunge85

Så här ser den ut framifrån. Då ska jag bara hitta ett rött sidenband för att göra den lite juligare.

• Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2014-12-04 20:45:35 följande:
    Fin klänning! Jag hade en svart stretchig spetsklänning när jag väntade dottern, då använde jag luciaband för att göra den julig.
    Tack och bra förslag! Ett luciaband funkar ju alldeles utmärkt. Får se vad maken kommer hem med eftersom han ändå skulle ner på stan fick han (utrustad med orginalbandet) uppdrag att hitta något fint rött sidenband.
    snö 81 skrev 2014-12-05 07:09:15 följande:

Jättefin klänning du hittat!

Jag har hittat en röd klänning på HM så jag tänkte vara riktigt julig för en gång skull. I vanliga fall är det svårt att hitta julkläder, men på mammaavdelningen fanns det två olika :)

Tack! Senast jag kollade på HM hittade jag inget men det beror väldigt mycket på vilken stad/butik man tittar i också och hur urplockat det är. Min första idé var att ha en röd klänning men jag är nöjd med mitt val. Men jag har inte försökt vara så julig övriga år. Det kändes bara så mycket viktigare i år. Tror det grundade sig i att jag vill så gärna känna mig fin och dåligt klädd valross (ibland känner jag mig bara tjock trots att det är en jättefin gravidmage och jag tycker den är fin)
  • Trollunge85
    sommarstad skrev 2014-12-04 18:48:51 följande:
    Fin klänning. Blir perfekt till jul och nyår :) Jag ska också ha en svart på nyår. Fick tag i en begagnat. Hade tur att kunde köpa ett paket med blandade kläder av en på facebook.
    Tack. Vad roligt att du lyckades få tag i kläder. Skönt när man hittar något man kan använda när man ska vara lite finare. Oftast är de klädpaket jag sett i fel storlek. Tycker M är normal storlek men istället har jag sett XS/S eller L/XL till försäljning. Kanske bara otur de gånger jag kollat. Kollar ju inte jätteofta. 
  • Trollunge85

Fler som börjat känna av gravidhormonerna när det gäller humöret? Jag tyckte att mitt humör inte ändrats så mycket sen innan jag var gravid men sen förra veckan har jag kommit fram att jo mitt humör har förändrats. Jag blir mycket lättare ledsen/rörd trots att det är för en småsak. Och vi har konstaterat att om jag inte ätit på ett tag så blir jag förbannad på i princip småsaker. En konstig kombination av lågt blodsocker och att min make inte håller med om vad jag säger just då gör att jag kan explodera. Första gången blev det en överraskning för oss båda för ingen visste riktigt vad som hände. Och allt bara för att han ville parkera på ett ställe där jag inte ville parkera (trodde inte en 10-min parkering skulle räcka vilket det hade). Så onödigt alltihop. Men när det hände igår så hade jag redan innan kommit på att jag var hungrig och fick äta något innan vi lagade kvällsmat. Dessutom förstod han hur lättretad jag var så ett sluta räckte för att han skulle sluta prata med mig tills jag fått ätit något. Jobbigt att få ett så hemskt humör som känns svårt att styra men är glad att vi kommit på hur vi ska lösa det utan att vi får något dumt gräl som bara är onödigt.

• Trollunge85
    Kpax skrev 2014-12-05 08:46:10 följande:

Fin klänning!

Jag tycker det var jättesvårt med julbordskläder, allt var antingen snortight eller tältstort. Jag känner mig väldigt stor överallt, så inget av det kändes bra.

Min nödlösning skulle ha varit svarta byxor, tight svart linne och en svart kavaj. Till det rosa läppar, naglar och scarf. Men nu blev jag ju magsjuk, så jag slipper fundera över eländet, det blir inget julbord imorgon :)

Tack! Så det var magsjuka? Tråkigt. Tror annars din nödlösning skulle vara riktigt snyggt. 
  • Trollunge85
    KarinIngrid skrev 2014-12-05 09:03:15 följande:

Jag köpte också Pappalogi till min sambo och han har lusläst den från pärm till pärm och säger att den är superbra.
    Just att den tar upp alla aspekter av graviditeten och relationsproblem och förlossningen och första tiden med bebisen. Allt ur en pappas synvilken.
    Eftersom det mesta som är skrivet annars är skrivet av kvinnor för kvinnor.
    Här får man en insyn i en mans perspektiv och tankar. Så jag rekomenderar den verkligen!

åh Trollunge vilken fin klänning!!

Jag måste också hitta nåt fint att ha till jul!

Tack!
    Jag ska titta närmare på den där pappalogi, verkar ju vara en bra julklapp.
    JhjärtaK skrev 2014-12-05 09:13:05 följande:
    Åh vilken fin klänning! Kan du inte länka till den och berätta gärna vilken storlek du tog, ser ut som att vi har ganska lika storlek tror jag
    Tack! Självklart. Tog storlek 40. Här är länken men det såg rätt utplockat ut just nu så gissar fler än jag hittat den trots att den kostade en del (är glad att jag hade lite rabatter att utnyttja), men de kanske får in nya. Ser ut som man kan begära att få e-post när storleken man vill ha kommer in igen.

www.esprit.se/dammode/mammaklader/klanningar-kjolar/feminin-chiffongkl%C3%A4nning-med-satinsk%C3%A4rp-K84264_001
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?