Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2014-11-28 05:03:09 följande:

Halsbränna och kan inte sova någon mer som känner igen sig? Jag tror att jag stressar för mycket och får magkatarr och halsbränna av det, läste på 1177 att det var vanligt hos gravida. Äntligen fredag och bara 8 timmars jobb kvar av veckan. Sen ska jag åka och köpa en extra barnvagn

Har haft halsbränna enskilda tillfällen men än så länge går det bra. Men stressen känner jag igen. Har ont i magen på kvällarna som nog inte bara är sammandragningar. Försöker stressa ner men på något sett blir jag stressad av att jag försöker att inte stressa. Så jag håller med, äntligen fredag!

Kul med barnvagnsinköp. Vad blir det för någon? Vi har inte köpt än men provkörde några förra helgen. Lutar åt en kronan för den var mest lättkörd av de vi testade som uppfyllde våra krav på att kunna funka bra även i terräng.
  • Trollunge85
    KarinIngrid skrev 2014-11-28 09:10:45 följande:

Hej alla kloka medgravida!

jag är i vecka 24 nu och har redan börjat få kraftiga sammandragningar så fort jag gör nåt minsta ansträngande. Och då menar jag minsta... jag har ca 400 m att gå till bussen när jag ska åka till jobbet och på den lilla biten får jag stanna 2-3ggr varje gång bara för att stanna och andas och slappna av magen som drar ihop sig! det känns som det är alldelles för tidigt för att få sammandragningar. är det någon som vet?

Jag har försökt läsa på vårdguiden och där står typ att sammandragningar är vanligt från halva graviditeten och framåt typ. Men det står inte i vilken omfattning.
    Det är inte så att det gör jätteont men hela magen krampar och det känns ytterst obehagligt, och om jag inte stannar och slappnar av så börjar det göra ont. Det försvinner dock ganska snabbt om jag står still o bara andas en stund.
    Min sambo har blivit jätteorolig och låter mig inte röra en fena hemma.

Men hur vet man vad som är normalt och inte ? Det känns som det är lite väl tidigt att få så starka sammandragningar ?

Det kommer bli väldigt långa 3,5 månad om jag ska hålla på såhär redan från nu!!

i övrigt har jag inga problem, inte ont, blöder inte eller så..

Någon som har liknande eller kan dela med sig av erfarenhet från tidigare? Detta är mitt första barn så man har ju ingen aning om vad som är normalt och inte!

Har samma. Mest på kvällarna efter att jag jobbat hela dagen. Då det var som värst hade jag först jobbat och sen hade vi åkt till Hornbach för att handla. På hornbach märkte jag till slut att det gick inte mer. Gjorde för ont och var obehagligt. Å andra sidan slapp jag bära in allt vi köpt för det gjorde maken innan han gjorde i ordning en kopp te till mig :) Vid sådana tillfällen så känner jag att jag fått vinstlotten när det gäller make ;)
  • Trollunge85

Idag fick vi höj- och sänkbara skrivbord. Som jag har längtat. Ska bara få en matta att stå på också (hårda golv) sen tror jag att min sista tid av jobbet innan det är dags att gå hem kommer bli jättebra. Nu kan jag verkligen variera min arbetsställning så fort det börjar kännas obehagligt. Så det gjorde det helt klart värt att jag var utan dator halva jobbdagen när de först tömde alla kontor och sen flyttade in de nya skrivborden.

• Trollunge85
    snö 81 skrev 2014-11-28 14:13:06 följande:
    Min man är likadan, gör allt för mig utan att jag ens ber om det. Och så fort jag klagar att jag får ont i ryggen så tar han över. Får smyga med dammsugaren när han är borta :)
    KarinIngrid skrev 2014-11-28 14:14:57 följande:

Hehe samma här.
    Härliga gubbar vi verkar ha hittat!

Känner igen mig så. Problemet är att jag vill ju inte se mig som handikappad (eller någon som utnyttjar situationen) så jag försöker göra mer än vad jag egentligen borde. Svårt det där med gränser. Tur han stoppar mig och tar över när det behövs. Det är fantastiskt att de ställer upp så mycket!
  • Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2014-11-29 08:54:45 följande:
    Åh vad kul! Jag längtar också efter att köpa en. Men just nu har typ allt gått sönder här hemma så vi måste prioritera
    Ni också? Känns som allt börjar braka ihop nu och det var inte riktigt vad vi ville använda våra sista månader med dubbel inkomst till. Men jag försöker tänka att det är bättre att det sker nu än sen när vi bara har en inkomst plus lite till. Men jag vill gärna få köpt vagn också snart.
  • Trollunge85
    sommarstad skrev 2014-11-29 16:09:26 följande:

Nån pysslar till bebisen?

Jag har virkat en del filtar samt en snuttefilt.

Denna är gjord innan jag blev gravid. Jag ville testa ny teknik och maken förbjöd mig att ge bort den utan ville ha den till vårt framtida barn

Vad fina. Vill gärna sy något men har inte kommit på vad. Tror jag ska använda våra gamla lakan (som vi inte använder längre) och sy påslakan till bebisen. De är ju lagom urtvättade om inget annat. :)
  • Trollunge85
    niobit skrev 2014-11-29 22:11:20 följande:

Tossor i alpacka! Roligt vridet mönster att sticka. Ska sticka ett par passande vantar. Har gjort en men kommer mig inte för med nummer två! Har ungefär 10 projekt igång samtidigt ;) Har även börjat med en filt av mormorsrutor men tröttnat lite!

Så himla söta. Det tyckte jag allt var. Önskar jag kunde sticka men det kanske går att lära sig.
  • Trollunge85
    KarinIngrid skrev 2014-12-01 09:56:57 följande:

Nu har pluppens vagga kommit! Den är såå fin och jag är supernöjd!

Tror ni inte att han kommer sova gott i denna fina säng?!

Vi har titta på den och jag är lite sugen på att skaffa en sådan om det inte varit för att vi fått en massa andra utgifter som gör att vi får prioritera om (bilen behöver fixas mm). Den är verkligen jättefin!
  • Trollunge85

Vi har pengar sparade men eftersom vi köpte hus i år och tanken var att jag inte skulle ta ut full föräldrapenning så försöker vi att inte spendera vårt sparande utan snarare öka på det för att kunna klara eventuella käftsmällar även efter bebisen tittat ut utan att behöva ändra på planen över hur vi ska vara föräldralediga.

Så än så länge har jag faktiskt bara köpt en sak och det är en bärsjal från tradera. Ville verkligen ha en looma sino och eftersom den inte tillverkas längre var det bara begagnat som gällde. Är överlycklig att jag fick tag i en eftersom de försvinner lika snabbt som de läggs upp på blocket och tradera. I övrigt måste vi bara införskaffa en vagn. Allt annat ska jag förhoppningsvis få låna eller få (beroende på vad det är) av min syster som anser sig klar med barn (babysitter, hoppgunga, babyskydd, första omgångarna kläder, babygym mm) Hennes ord var att jag skulle kolla först om de hade innan jag köpte. Känns skönt även om jag jättegärna vill köpa lite själv också. Men det får komma senare.

Har i helgen hämtat upp tre gratis babyboxar så lite har jag själv skaffat. Den från apoteksgruppen gillade jag bäst. Där fick jag en jättesöt mössa från Åhlens med elefanter på.

• Trollunge85

Går in i v 25 idag. På något sätt känns det som det går väldigt långsamt fram. Den lilla sparkar ganska ofta nu vilket är mysigt, däremot är sammandragningarna och den emellanåt ganska påtagliga foglossningen mindre mysig. Men än så länge kan jag jobba (så länge maken går med på att jag går på slowmotion tempo hemma sen) Har inte kollat vad jag gått upp än men ska till bm imorgon så då passar jag nog på att väga mig (och påstå att en hel del av kilona beror på kläderna jag har på mig ;) beroende på vad vågen visar) Känns läskigt eftersom jag har fått för mig att jag inte gått upp så mycket men det är svårt att veta när alla byxor och strumpbyxor/leggings är stretchiga. Kanske blir en kalldusch av verkligheten när jag väl kommer på besök.

Dyker upp mycket bebisar på fb nu, inte så mycket från vänner då de flesta fick sina barn i feb-april i år utan snarare från okända som vänner kommenterar eller gillar. Det är så underbart att se (trots att jag inte känner dem) nu när jag inte kämpar med att bli gravid längre och samtidigt längtar jag efter att själv få se det lilla underverket som verkar bo in sig ganska bra i magen.

Måste berätta något sött. I förrgår la min make huvudet på min mage för att komma närmre bebisen antar jag (han har inte gjort så förr) och fick (efter varning från mig) en spark på kinden. Nåja den sparkar ju inte så hårt än så länge men om han tänkte fortsätta med det här kan han nog räkna med betydligt hårdare smällar. :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?