snö 81 skrev 2014-11-19 19:00:03 följande:
Jag pratade precis idag med min chef om hur jag planerar att göra. Har BF 21/3 och jag kommer jobba min sista dag den 12/3, alltså 9 dagar innan beräknat.
Jag kommer vara hemma på heltid fram till 30/9 och från 1/10 börjar jag jobba halvtid fram till 31/3 och efter det går jag tillbaka på heltid är tanken.
När jag väntade dottern gick jag hem 3,5 vecka innan och det var de längsta veckorna någonsin även om det var skönt att vara ledig. Denna gång känner jag inte för att sitta höggravid hemma i soffan alltför länge :)
Jag har en kontorsjobb så det är inte betungande att vara gravid på jobbet, mer än att man kanske kommer att vara trött. Dessvärre kommer hela mitt jobb flytta till nya lokaler 1 februari så det känns lite jobbigt att göra det som höggravid.
Jag hade också kunna tänkt mig att börja med att komma tillbaka halvtid men tror det blir svårt att få det funka med jobbet.
9 dagar låter ju lagom. :) Tänker dessutom att det finns risk/chans att man går över tiden och då är man hemma väldigt länge utan att göra nåt och jag förstår verkligen inte vad jag ska göra den tiden. Ska tilläggas att jag aldrig haft mer än två veckors semester så jag vet inte riktigt hur man gör när man är ledig. Jag vill inte heller slösa på föräldradagarna utan jag vill ju använda dem tillsammans med barnet.
På jobbet kommer de redan 1 dec ta in min vikarie, både för den ska hinna lära sig ordentligt innan jag går hem och för att min kollega slutar denna månad och hennes ersättare kunde inte börja tidigast mitten av januari och ha endast en personal med min tjänst som dessutom är gravid är inte så hållbart för företaget . Planen är att jag ska lära upp båda de nya och dessutom hinna sitta med arbetsledaren för sätta rutiner för alla arbetsuppgifter som jag och min kollega har innan jag går hem. Så jag kommer nog behöva jobba så länge som möjligt ;)