Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2014-11-29 17:54:45 följande:

Jag ska sy ett babynest, men jag har inte börjat ännu :)

Kpax skrev 2014-11-29 19:32:27 följande:

Min mamma ska lära mig virka, jag tänkte också göra en filt (en!). Och så ska jag sy ett babynest, men jag har inte börjat än.

Va kul! Jag hade också tänkt att sy ett babynest. Maken var i Örebro idag och handlade lite sy grejer till mig (själv har jag hållt mig i soffläge efter nattens dåliga sömn) men själva tyget jag ville ha har jag beställt över nätet så det kommer troligen på tisdag eller onsdag. Blir jag nöjd med babynest så ska jag testa att sy en stor lekfilt också. Vi har kalla golv och vill ha en filt som man själv får plats att ligga och busa med bebisen med. :)

Blir jag nöjd med båda dem projkten ska jag testa på att sy bebiskläder men så långt tror jag inte att jag kommrr med mitt tålamod ;)
  • sommarstad
    Skumbollen skrev 2014-11-29 23:28:04 följande:

Jag är ju lite rookie på att virka men håller på med en mobil till vagnen iaf :)

Så söta! Solig

Barnvagnsmobil heter det ju! Jag tappade helt ordet igår 
  • sommarstad
    niobit skrev 2014-11-29 22:03:10 följande:

Jag har pysslat en del :) stickat en mössa, tossor och håller på med en till mössa. Virkat en babyfilt i ekologisk alpacka. Jag är lite virk och stickgalen ;)

Underbara färger! Jag är själv virkgalen. Stickningen får jag aldrig till så den låter jag mamma sköta istället. 
  • sommarstad
    niobit skrev 2014-11-29 22:11:20 följande:

Tossor i alpacka! Roligt vridet mönster att sticka. Ska sticka ett par passande vantar. Har gjort en men kommer mig inte för med nummer två! Har ungefär 10 projekt igång samtidigt ;) Har även börjat med en filt av mormorsrutor men tröttnat lite!

så söta! :) Lätt att ha igång för många projekt samtidigt. Själv har jag för tillfället bara två (julklappar dessutom) men jag har planer för kanske fem till. ;) 
  • sommarstad
    JhjärtaK skrev 2014-11-30 11:47:21 följande:
    Det är nog vanligt men kan rekommendera att ha en riktig säng i något annat rum där den föräldern som inte "tar natten" kan lägga sig och sova. Guld värt om man är lättstörd såsom jag är ex.

Vi flyttade dottern till eget rum vid 9-10 månaders ålder men skulle gjort det mycket tidigare egentligen såhär i efterhand. Med dessa små får vi se när de får eget rum. Då måste vi först göra två rum utav vårt nuvarande sovrum men det blir väl om ett år ungefär skulle jag tro.
     Vi har en säng i ett annat rum, faktiskt själva i barnrummet. Vi gjorde om gästrummet till ett barnrum så vi lät sängen vi hade ståendes där stå kvar. På dagtid är det tänkt att det ska fungera som en soffa . Tänkte om vi får besök kan det vara skönt att kunna gå undan och amma i lugn och ro. :)
  • sommarstad
    snö 81 skrev 2014-11-30 21:28:28 följande:

Ett stycke babywrap klart! Tog ca 1 timme att bli klar med själva wrapen, men hål för bälte är inte gjorda ännu för vi har inget babyskydd än.

Till och med jag klarade av det ;)

Snyggt :)
  • sommarstad
    KarinIngrid skrev 2014-12-01 09:56:57 följande:

Nu har pluppens vagga kommit! Den är såå fin och jag är supernöjd!

Tror ni inte att han kommer sova gott i denna fina säng?!

ser mysig ut :) Gillar förresten din bebbes smeknamn; Pluppen. Det är verkligen jättesöt :) 
  • sommarstad
    Villhaenbebbe skrev 2014-12-03 19:07:45 följande:

Jag har idag börjar läcka mjölk, helt sjukt konstigt! Och bara från ett bröst än så länge, blev tillochmed en fläck på linnet. Någon fler som upplever detta? Jag är ju bara i v 24 så det kändes lite tidigt :)

Är i vecka 28 (27+1) och har läckte lite mjölk i flera veckor. Minns inte riktigt när det började men det känns som det är jättelänge sen. Det mest på natten. Märker det eftersom på morgonen upptäcker jag att jag har som en torkad vätska på ena armen (sover naken). Så vet inte riktigt hur mycket det läcker men jag tror inte att det är så mycket eftersom det inte är så mycket på dagen.
  • sommarstad
    Trollunge85 skrev 2014-12-04 18:16:17 följande:

Så här ser den ut framifrån. Då ska jag bara hitta ett rött sidenband för att göra den lite juligare.

Fin klänning. Blir perfekt till jul och nyår :) Jag ska också ha en svart på nyår. Fick tag i en begagnat. Hade tur att kunde köpa ett paket med blandade kläder av en på facebook.
  • sommarstad
    laila88 skrev 2014-12-04 18:50:59 följande:

Har nån av er hittat nån rolig och bra pappabok? Ska köpa en till min babydaddy på lördag då ja ska till en stad som åtminstone har en bokhandel ;D Så tar gärna emot tips!

Jag hade en bok att tipsa om men så upptäckte jag att den är ju slut på förlaget. 
    Tipsar om den ändå för hittar nån den på bibblan så passa på att låna hem den. Det är ingen ren pappabok men skrivit på ett sätt jag tror många män uppskattar :P Den är nämligen skrivet som en bruksanvisning men så den blir rolig och informativ på samma gång. Maken la knappt i från sig boken efter det jag visade honom den och han gillar inte att läsa böcker normalt sett. Se länken :)

http://www.bokus.com/bok/9789185015238/bebisen-en-bruksanvisning-handhavande-felsokning-tips-och-rad-for-underhall-under-forsta-aret/

Men tyvärr har jag ingen annan bok att rekommendera. 
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?