Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

Hade besök av svärmor härom dagen. Hon hade med sig  en present.  Den var så söt så jag måste ju visa er :)

• sommarstad

Idag har jag köpt en påse mammakläder via en facebookgrupp för 500-lappen. 9 plagg var det sammanlagt. Dock passade inte ett av byxparen då de var för tajta över vaderna. Typiskt, men det är ju bara att sälja vidare. Resterande passade iaf riktigt bra. Det var mest sommarkläder vilket var bra eftersom jag åker utomlands på lördag(!) och jag upptäckte att jag kan inte ha mina vanliga shorts. Så ska jag bara in till stan en dag i veckan och köpa ett par mammajeans så har jag iaf så jag klarar mig under semestern. :) 

• sommarstad

Har ni funderat nåt på gravidförsäkring? Jag har tecknat Trygg Hansas gratis försäkring men funderar utöka och ta den som kallas Extra. Det är ju inte mycket pengar iaf något skulle hända. Men är nyfiken hur ni andra tänker? :)

• sommarstad
    Lilla W skrev 2014-10-15 20:40:43 följande:

Världens bästa läkare ringde idag, en dag efter fostervattensprovet, o berättade att våran bebis har helt normala kromosomer!! :D

Åh så härligt! Skönt att ni dessutom slapp att vänta länge på svar :)
  • sommarstad
    JhjärtaK skrev 2014-10-16 06:12:00 följande:

Jag har tecknat betaversionen hos trygg hansa. Hade den med dottern också och fick 3000 kr från dem pga min förlossningsskada. De var väldigt lätta att ha att göra med och jag gillar att den övergår i en barnförsäkring.

Denna gång tecknade jag den då bebisarna kanske kommer att behöva ligga på sjukhus efter födseln och då får man pengar ur försäkringen.

Va bra det låter att de är lätta att göra med. Vi har egentligen folksam till de andra försäkringarna, men jämförde deras gravid försäkring med trygg hansas och upplevde att man fick mer ut av trygg hansa om nåt skulle hända.
  • sommarstad

Hej allihop!

Igår kväll kom vi hem från vår bröllopsresa och jag satt på bussen från Stockholm och försökte läsa ikapp vad som hänt i tråden, men ni har skrivit så mycket så det var svårt, har iaf kollat på alla fina ultraljudsbilder :)

Resan var en kryssning på medelhavet vilket var perfekt för oss. Varje dag vakna upp på vid en ny hamn och nya saker att upptäcka. På kvällarna fanns det massor av saker att göra på båten och massor av mat att äta. Jag fick dock lägga mycket tid på att sova och men det var skönt att få ta det riktigt lugnt en hel vecka. :)

Men nu är det tillbaka till verkligheten. Maken jobbar med barnrummet och jag fortsätter letandet av barnvagn :)

• sommarstad

Vet nån om Ullared brukar ha mammakläder? Jag behöver mer kläder men maken har bestämt att vi ska åka till Ullared och shoppa till bebben om nån helg så tänkte att det kanske var dumt att köpa kläder till mig innan vi ska åka dit. :)

• sommarstad

Tack för svaren. :) Då finns det iaf chans att de har något så lika bra att avvakta med att köpa nåt nytt tills jag har varit där. Planen är att vi ska åka nästa helg så till dess klarar jag mig med det jag har.

Det är så roligt att det är maken som vill åka dit. Han är fullt uppe i att göra i ordning för bebisen och vill ditt och handla fullt med grejer till barnet. Han "boar" för fullt Solig

• sommarstad
    Misty W skrev 2014-10-27 19:54:43 följande:
    Hej hej! Det gick super fint och vi fick veta att det blir en lillebror. Vi kollade mest pga planering eftersom vi har en av varje redan och eftersom vi gjorde oss av med allt efter barn nr.2 ;)

Nu kommer nästa projekt i familjen:namn... Hahah storebror som är 5år tyckte att lillebror faktiskt kunde heta Josefine :)
    haha så söt av femåringen. :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?