Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hade mina föräldrar på besök idag. Två stora lådor med saker hade de med sig. Ena lådan var bara kläder både sen vi syskon var små men även när mamma och moster var liten.Det fanns lite stickat som båda mormor hade stickat och som mamma hade stickat :)  Andra lådan var det fullt med lakan, filtar och även nåt täcke. 

Maken har dessutom hunnit påbörjat projekt: barnsäkra hemmet. Vi bor i ett hus som är anpassat efter barn. Ex har övervåningen inget staket vid trappan utan det varit som ett håll ner. Nu har han byggt i hop ett staket men det ska målas och fixas och såklart ska en grind komma på plats. :)

• sommarstad

Är förresten lite irriterad. Jag hade köpt lite söta barntyger när det var blackfriday över en internetbutik. Butiken var tysk men hemsidan var på svenska. Det stod att det var beräknat komma i tisdags. Då det var dhl som skulle köra ut. De lyckades komma i fredags 9.30 just som maken hade åkt och gjort ett ärende på sitt jobb annars hade ha varit hemma hela dagen. Jag såg detta på dhls tyska sida. Där står det att de meddelat mig detta. Jag hittade inget i postlådan, ingen har ringt och ingen har mailat. Antar att mitt paket nu ligger hos närmsta utlämningsställe men jag har ju inte fått nåt meddelande om var detta är eller fått kod för att kunna hämta ut paketet. 

Det svåra är att det går inte hitta nån information alls på svenska dhl utan man kan bara följa paketet på tyska dhl. Jag som trodde det var samma företag bara att det fanns i olika länder. Får se om jag får nån information på måndag annars får jag nog testa att ringa svenska dhl och se om de kan hjälpa mig.  

Jag som ville börja sy under helgen. Vill ju dessutom tvätta tygen först. Nu måste jag ju vänta ännu längre på att få börja sy till lilla bebben. 

• sommarstad
    Nixe skrev 2014-12-07 15:24:29 följande:

Är det den där tyg.se eller vad det heter? Har också beställt därifrån nämligen och de skulle skickas den 25e men sen har det varit knäpptyst :(

Stämmer bra att det var tyg.se.

Får se idag om jag får nån information idag om hur jag kan hämta ut det.
  • sommarstad
    sommarstad skrev 2014-12-08 07:13:15 följande:
    Stämmer bra att det var tyg.se.

Får se idag om jag får nån information idag om hur jag kan hämta ut det.
    Kom ingen information idag och försökt ringt men får att kundtjänst är öppet mellan 8-19 men när jag vill prata med någon så är det bara tid mellan 8-17. Förstod mig inte på det så jag ska testa att maila istället. 

Jag var dock till en tyg affär i Örebro och köpte lite annat tyg så jag har så till nåt projekt iaf. Köpte trikåtyg (har nog aldrig sytt i det så det blir spännande) och tanken är att jag ska testa göra iaf en sovpåse. Blir det inge bra ger jag resten av tyget till svärmor och hon får göra vad hon vill med det ;)
  • sommarstad
    snö 81 skrev 2014-12-08 17:57:38 följande:
    Det är kul att testa några små projekt. Jag sydde ju en sån där wrap till bilstolen och näst på tur är babynest, men då tar jag hjälp av mamma :)
    Ja visst är det kul med lite småprojekt. Jag tänkte också testa på att sy en sån wrap efter att jag såg att du hade gjort det. Tycker det verkar vara en jättesmart grej :)

På tal om pyssel det så har jag börjat virka figurer till barnvagnsmobilen. Jag har som mål att ha tre sagodjur först ut (eftersom det är den enda jag hade mönster på) är pegasus/enhörning. Den står för det vackra och oskyldiga som alla barn är. Dessutom har bebben en mamma som är en gammal hästtjej. Sen vill jag göra en drake eftersom drakar vaktar skatter och bebben kommer ju vara vår finaste skatt.Det tredje djuret har jag inte bestämt ännu.  

• sommarstad

Ska tillägga att jag inte är så nöjd med pegasus men maken förbjöd mig att ändra nåt på den. Han ansåg att den var söt och charmig just och att det ska se hemmagjord ut. Sen om han sa det för att hålla mig lugn och glad eller om han faktiskt tyckte om den vet jag inte. :p

• sommarstad
    Nixe skrev 2014-12-08 21:23:40 följande:

Misstänkte det. Trycker jag på länken de mailat där man ska kunna spåra paketet ser det ut så här..vad har hänt sen den 26 november liksom??

Nu vet jag var mitt paket är! Skickade mail till svenska dhl men de har inte hand det i Sverige utan de informerade om att när det kommer till sverige tar posten över. De berättade även att den koden man fick och kan söka på tyska sidan kan man även söka på med på posten.

Så jag sökte på postens hemsida och såg att paketet hade varit här hemma men efter vi inte var hemma tog de paketet till posten i Karlskoga som skickade det till örebro (som det varit i innan) och där stod det notering om att det transporteras från den 5 till den 8 för att då till slut återvända till Karlskoga. Nu finns det på närmsta coop. Borde få avin imorgon så jag kan hämta ut det.

Hoppas det kommer snart till dig också!
  • sommarstad

Var hos bm idag och idag tillät bebben att vi äntligen fick lyssna på hjärtljuden. Häftigt! Magen ligger på normalkurvan även om den inte växt så mycket de senaste 4 veckorna. Alla andra värden såg också bra ut. Nästa gång blir om 3 veckor precis innan nyår. Maken ville gärna med då för då jobbar han äntligen på hemmaplan igen :)

Är förövrigt i v 29 (28 +0) så nu har jag gått in i tredje trimestern :)

• sommarstad
    snö 81 skrev 2014-12-09 14:25:03 följande:

Här blev det tvära kast idag. Fick träffa läkare på förmiddagen som konstaterade att mitt blodtryck är alldeles för högt. Så det blev EKG, urinprov, blodprov för att se värden på lever och njurar.

Blodtrycksmedicin, remiss till specmödra och sjukskrivning en vecka till att börja med.

Så få är det bara vänta och se om detta utvecklar sig till havandeskapsförgiftning eller om det stannar vid "bara" högt blodtryck...

Ajdå hoppas verkligen att det "bara" är högt blodtryck.
  • sommarstad

Åh vilken besvikelse. Jag inväntar fortfarande avin för mitt paket men jag hade ju köpt annat tyg när jag var i Örebro sist. Så äntligen hade jag tid att sätta mig ner och börja sy till bebben. Jag tänkte att jag skulle testa mig på att göra en sovpåse. Klippte ut en mall (ritade först av en befintligt sovpåse men tänkte göra om den lite) och klippte ut tyget. Började plocka fram symaskinen och inser att pressarfoten är borta!?!?! Var tusan har den tagit vägen? Så nu kan jag inte sy. Vi har dessutom ingen sybutik i min stad, tror ni de kan ha såna saker på coop forum eller ica maxi? Annars ska jag till Örebro på lördag men vill inte vänta så länge på att få slutföra mitt projekt.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?