Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tack för tankar kring babyskyddet. Ska verkligen räkna in vikten i det hela. Tror också att det är viktigt att man läser på hur man fäster allt. Kan verkligen tänka mig att det orsakar flest skador vid olyckor.

• sommarstad
    LillLouise84 skrev 2014-12-21 07:24:19 följande:

Om du köper bas till bilstolen, (vilket är att rekommendera) så är det rena barnleken att fästa stolen. Vi valde en bas som både kan bältas eller använda isofixfästena. Vi har isofix bak och det är bara klick, klick och ner med stödbenet. Men om jag har varit på långresa själv med dottern så vill jag ha henne fram och då använder vi bältet.

Vi kommer köpa bas med isofix. Så långt har vi bestämt eftersom vi har såna fästen i bilen Verkar mycket enkelt att både ta i och ur. Men sen gäller det att fösta barnet rätt också. Inte för jag är orolig att göra fel men det gäller att läsa på så så man gör rätt. :)
  • sommarstad

Jag hatar att vara förkyld. Det har verkligen tagit på krafterna. Nu är problemet att slemhostan har kommit och jag klarar verkligen inte av det. Jag hostar alltid så mycket så att jag till slut kräks. Det jag kan trösta mig med är att det är alltid så i slutet av mina förkylningar så snart är jag förhoppningsvis frisk. 

• sommarstad
    Kpax skrev 2014-12-21 13:48:06 följande:
    Åh vad jobbigt! Hur tycker du det funkar att hosta och kräkas som gravid? Jag har knappt hostat, men tyckte att det var skitjobbigt att kräkas nu när jag är gravid.
    Inte så stor skillnad från att vara icke-gravid. men det känns lite mer obehagligt i magen. Om inte annat är magen i vägen. Nysningarna däremot känns riktigt obehagliga.
  • sommarstad
    Kpax skrev 2014-12-22 18:41:27 följande:

Idag fick jag besked från försäkringskassan! De beviljar graviditetspenning från och med 6/1, fan vad skönt!! Utan att prata med min chef, känns lite extra bra att han inte kommer kunna ta så värst mycket cred för det här, hehe.

Nu ska jag bara bestämma med honom när jag verkligen kan gå hem, men skulle tro att det kan funka från den 7/1 i alla fall. Härligt!

Härligt! :) 
  • sommarstad

Var på jobbet och jobbade idag trots att jag knappt hade någon röst. Alla på jobbet ifråga satte vad jag gjorde där medan när jag pratade med maken på telefon så tyckte han att jag lät mycket piggare än tidigare. Så de får säga vad de vill på jobbet men det var nog bra för mig att komma igång lite. Jag låter nog värre än vad det är. 
    Passade på att gå på apoteket och köpa hostmedicin mot slemhosta så fort jag får bukt på den så kommer jag nog må tipp topp igen. (eller ja iaf bättre).

Imorgon fick jag dock inte komma till jobbet utan var tvungen att stanna hemma och vila, enligt min arbetsledare. Ville jag inte anmäla mig som sjuk kunde jag ta ut flextid sa hon. Bästa att lyda. Företaget bjuder dessutom på halva dagen som en julklapp så det bli ändå bara 4 h flex. :) 

• sommarstad
    JhjärtaK skrev 2014-12-23 09:10:56 följande:

Igår var vi återigen på UL och kollade till bebisarna. De hade fläskat på sig sedan sist och vägde ca 800 g vardera vilket bara är -10% och -13% jämfört med en "enling". Känns skönt då de förra gången låg på -17% och -20%.

Vi fick kika lite på 3D men som vanligt var de inte så samarbetsvilliga . Men fick en fin vanlig profilbild på tvilling 1 och ett öra i 3D på tvilling 2

häftigt att det finns 3D. 
    Skönt att de lagt på sig lite :)
  • sommarstad
    Kpax skrev 2014-12-23 04:03:38 följande:
    Ja passa på då, tycker jag! Skönt med vila före julafton, i alla fall om ni ska fira med andra, jag tycker alltid man blir lite trött.

Jag har bara julafton ledig i år, så våra firanden kör ihop sig ordentligt. Skit samma, får försöka styra upp något bättre till nästa år.
    Det var verkligen skönt att få lite mer tid hemma nu när jag faktiskt mår bättre också. Ska försöka få lite städat så vi kan få lite julmysigt här hemma. :)

Vi ska faktiskt inte fira med några andra imorgon. Det blir bara jag och maken hemma hos oss. Vi sa att vi inte ville ut och flänga i år men att de som vill fira med oss var välkomna. haha och ingen ville komma, hur ska vi tolka det :P

Men istället för att slippa åka runt på julafton mellan alla släkter (jag har en och maken två eftersom har skilda familjer) så åker vi på det på juldagen istället. Först makens farssläkt som alltid firar på juldagen och sedan vidare till hans morssläkt (ev bara familj, jag har inte riktigt hängt med i planeringen). Hur det gick till vet jag inte. Vi skulle ju slippa åka runt i år sa vi ju. Jaja, bäst att bara gilla läget. Ev  måste jag ändå skippa att fira med hans fars släkt eftersom jag inte vill riskera att smitta hans farfar (95år) med min förkylning. 

Min familj med farmor och mormor ska vi firar vi med nån gång under helgen, de kommer iaf komma hit till oss så där slipper vi åka. :)
  • sommarstad

JjärtaK: Så tråkigt att det ska krångla med en sån grej. :( Du ska se att det säkert löser sig efter julledigheterna. Kan ju vara så att din ordinarie läkare har varit borta och den andra läkaren inte "vågade/kunde" skriva längre tid på sjukskrivningen iaf hon/han inte själv har träffat dig. 

• sommarstad

God jul i tråden! Hoppas ni får en mysig julafton. Själv väntar jag på att maken ska vakna så vi kan äta julgröt. Sen ska jag gå och hämta ut ett paket som ligger och väntar med lite bebissaker. Även en bebis i magen måste ju få julklappar ;)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?