Kpax skrev 2014-12-23 04:03:38 följande:
Ja passa på då, tycker jag! Skönt med vila före julafton, i alla fall om ni ska fira med andra, jag tycker alltid man blir lite trött.
Jag har bara julafton ledig i år, så våra firanden kör ihop sig ordentligt. Skit samma, får försöka styra upp något bättre till nästa år.
Det var verkligen skönt att få lite mer tid hemma nu när jag faktiskt mår bättre också. Ska försöka få lite städat så vi kan få lite julmysigt här hemma. :)
Vi ska faktiskt inte fira med några andra imorgon. Det blir bara jag och maken hemma hos oss. Vi sa att vi inte ville ut och flänga i år men att de som vill fira med oss var välkomna. haha och ingen ville komma, hur ska vi tolka det :P
Men istället för att slippa åka runt på julafton mellan alla släkter (jag har en och maken två eftersom har skilda familjer) så åker vi på det på juldagen istället. Först makens farssläkt som alltid firar på juldagen och sedan vidare till hans morssläkt (ev bara familj, jag har inte riktigt hängt med i planeringen). Hur det gick till vet jag inte. Vi skulle ju slippa åka runt i år sa vi ju. Jaja, bäst att bara gilla läget. Ev måste jag ändå skippa att fira med hans fars släkt eftersom jag inte vill riskera att smitta hans farfar (95år) med min förkylning.
Min familj med farmor och mormor ska vi firar vi med nån gång under helgen, de kommer iaf komma hit till oss så där slipper vi åka. :)