Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Just ja måste fråga er.

Det blivit fel på min kallelse till RUL. Rn del av texten har blivit förflyttad och därmed hamnat utanför pappret. Det står något om "15 min före besöket". Någon som vet vad det ska stå innan? Annars får jag ringa och fråga. Det är örebro län jag tillhör.

• sommarstad
    tovemaja skrev 2014-10-06 20:12:14 följande:

stor och go mage sommarstad! Du ligger ca 1 vecka före mig och idag är absolut sista dagen i mina vaniga brallor...så jag gissa att min mage ökat till ungefär din storlek nästa vecka. 

Tack! Jag har som tur ett par jeans som är väldigt låga och de kan jag fortfarande ha. Men ska köpa mig lite mammabyxor snart så jag kan variera mig. :)
  • sommarstad
    Kpax skrev 2014-10-06 20:37:58 följande:

På min kallelse stod det att jag skulle dricka två glas vatten, men det var en timme innan. Jag tillhör inte örebro :)

Jaha där ser man. :) tänker att det säkert är att man ska vara på plats en kvart innan men det kanske är bäst stt ringa så jag inte missar nån annan information :)
  • sommarstad

Påtal om kläder var jag på stan idag. Bor i en småstad men vi har de vanligaste butikerna (hm, lindex kappahl och några till) men bara hm hade mammakläder. Det är en liten avdelning som dessutom var väldigt rörig. Jag älskar småstäder men detta blev jag lite besviken på. Tur är det nära till både Örebro och Karlstad så det blir nån tur till nån av städerna snart för att handla lite till bröllopsresan :)
    Barnavdelningarna är det dock inget fel på så kunde inte låta bli att handla lite till bebisen.  ;)

• sommarstad

Jag var på RUL idag. En frisk liten pojk verkar det vara. Innan jag visste att jag var gravid så drömde jag om en son. Sen när jag fick reda på att jag var gravid ha jag varit helt säker på att det är en liten kille. Och jag hade rätt. ;) Vi kommer dock säga till folk att vi inte tog reda på det så vi kan hålla det hemligt. :)

• sommarstad
    Kpax skrev 2014-10-09 17:10:48 följande:
    Grattis! Skönt att veta att allt är ok!

Varför vill ni hålla könet hemligt? Jag hade aldrig kunnat hålla tyst om det när jag vet. :)
    Lite för att inget är hundra procent innan barnet har födds. Eller ja,med pojkar så är det ju väldigt säker och vi har ju med egna ögon sett "saken" så konstigt skulle det vara om det inte var en son. 

Sen har vi  har släktingar som inte vill veta utan de vill överraskas och gärna för oss. Känns dessutom lite småroligt att ha en liten hemlighet. De flesta i våra bekantskapskretsar har vetat men inte velat berätta så det känns nästan självklart hos våra vänner att även om man vet så berättar man inte. Jag vill dessutom vill jag att om nån vill köpa presenter innan så vill jag inte att de redan ska köpa saker efter kön utan att de köper könsneutrala saker. 
  • sommarstad
    tovemaja skrev 2014-10-10 14:28:25 följande:

tack för alla lugnande svar! Kom en liten kick förut... v.20 idag, är ju helt overkligt! Ang. uvi så fick jag remiss så kan sticka inom sjukhuset och lämna i helgen om det blir värre.

Va skönt att du fick känna en liten kick :)

Jag tänker mig att barnen redan har olika personlighet och därmed rör sig olika redan nu i magen. En del är mer livliga och en del lugnare.. Sen ska du inte heller glömma att det skiljer veckor mellan oss i tråden även om vi är beräknade i samma månad. :)  Så ingen idé att oroa sig bara för att andra känner mer eller mindre :)

Hoppas uvi:n blir bättre
  • sommarstad

Har nån börjat fundera på namn än? Vi hade flicknamn klara men inte pojknamn. Typiskt att det då skulle bli en pojk ;)

Mellannamn har vi dock klart för oss. Enligt tradition i min släkt döper man efter föräldern med samma kön. Alltså hade det blivit en dotter skulle hon få mitt förnamn som mellannamn. Precis som jag har mammas förnamn som mellannamn och hon i sin tur har mellannamn efter mormor osv. Maken vill dock inte några söner ska ha hans namn men vill gärna att sonen ska döpas efter hans helbror. De båda står varandra nära och det är ett jättefint namn så det känns bra för oss båda. Vet att min svåger kommer bli jätteglad men han kommer såklart inte få veta något innan. Ska bli en överraskning. :)

Får vi en till son i framtiden så döper vi det efter båda mina bröder. De har båda namn som slutar på -rik så då hade vi tänkt ett tredjenamn som slutar på -rik.

• sommarstad
    Madelia skrev 2014-10-10 20:36:42 följande:
    Visst har vi börjat fundera lite för att det är kul att se vart man står och diskutera namn fram och tillbaka, men tror inte vi kommer komma fram till några/något bestämt innan bebisen är ute. Men visst samlar man på sig favoriter och vi har väldigt många fler tjejnamn än killnamn vi är överens om.

Eftersom vi inte fick veta kön på RUL måste vi ju dessutom ha lite förslag av varje sort:) men det känns väldigt mysigt att prata namn tycker jag på nåt sätt :)
    Vi hade jättemånga tjejnamn som vi gillade. I topp låg Saga och Emilia så vi får spara dem till nästa barn och se om vi får en dotter då. 

Men när det kommer till pojknamn så tror jag inte att vi har nåt vi är överens om ett enda. Vi vill ju ha några stycken som känns bra så man har lite att välja mellan när barnet kommer ut. Ska tilläggas att jag har gett extremt många förslag till pojknamn medan maken är väldigt kräsen. Han däremot har gett många förslag på flicknamn men där har jag nekad de flesta. 
  • sommarstad
    Chuckiiii skrev 2014-10-11 13:23:58 följande:

Vi pratar namn ganska mycket, tycker det är roligt!

Men. Vi har bara killnamn! Plutten i magen omnämns även oftast som han.

Så det kommer säkert ut en liten tjej!

Vi nämnde också lilla mini i magen som han, men det var ju för jag var helt övertygad om att det var en pojk. Och det visade sig att jag hade rätt ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?