BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Heracellin tror jag den heter. Nu äter jag både omeprazol och postafen för att orka finnas till. Antibiotikan har gjort verkan och jag känner mig redan bra men bör äta hela kuren ändå
Heracellin tror jag den heter. Nu äter jag både omeprazol och postafen för att orka finnas till. Antibiotikan har gjort verkan och jag känner mig redan bra men bör äta hela kuren ändå
Är det bara jag som tycker det är svårt att klä bebis nu?
Mössa, inte mössa? Tröja? Jacka? Vantar?
Igår skulle jag ut med bilen och Selina hade bara kortärmad body på sig så jag drog på en huvjacka.. och en tunn mössa. Hon var genomblöt av svett när vi kom hem. Då var det ändå regnigt och dåligt väder igår.
Idag är det soligt, 12,8 grader hade vi i skuggan för en stund sedan. Ska jag dra på mössa? Ser det naket ut utan? Ska hon ha något på händerna? I vagnen är det ju vindstilla men ändå.
Till de äldre barnen har jag en tumregel att över 10 grader = utan mössa (så länge det inte blåser storm).
Blir nog till att ringa imorgon och försöka få en läkartid till Selina. Nu är hon alltså 9,5 veckor gammal och har varit förkyld 5 av dem. Hon får ju ingen luft stackaren och nu är vi vakna nattetid igen för att hon inte kan andas. Visst, nässprayen funkar ju hyfsat.. men bara en kort stund så det hjälper inte hela natten. Sen tycker jag att även om det bara är saltvatten och helt ofarligt så känns det inte hållbart att ge flera gånger per dag i flera veckor. Känns hemskt varje gång jag håller fast huvudet och ger henne det:(
Samtidigt vet jag inte vad en läkare ska kunna göra? En förkylning går ju inte göra något åt ändå:(
Som grädde på moset har min mage bestämt sig för att semestern är slut, både ibs:en och magkatarren ligger och lurar och jag vill bara gräva ner mig!
Positiv morsdag!
Fy vad jobbigt både med förkylning och din mage :( Josefin är också täppt, har varit det över en vecka, men jag tyckte det blev värre igår kväll. Vaknade många gånger för att kolla att hon verkligen fick luft, som om hon skulle kvävas hellre än öppna munnen.
Det där med IBS verkar vara ett riktigt skit! Det är så frustrerande med åkommor som inte har någon klar behandling, och vad jag förstår är IBS lite av ett guessing game där varje person själv får försöka komma fram till vad som funkar och inte?
Hur blir det om du äter extrem skonkost som typ kokt fisk, ris och kokta morötter? Kan magen läka om du äter det tillräckligt länge? Hur lång tid tar det isf? Är stress också en faktor?
Fy vad jobbigt både med förkylning och din mage :( Josefin är också täppt, har varit det över en vecka, men jag tyckte det blev värre igår kväll. Vaknade många gånger för att kolla att hon verkligen fick luft, som om hon skulle kvävas hellre än öppna munnen.
Det där med IBS verkar vara ett riktigt skit! Det är så frustrerande med åkommor som inte har någon klar behandling, och vad jag förstår är IBS lite av ett guessing game där varje person själv får försöka komma fram till vad som funkar och inte?
Hur blir det om du äter extrem skonkost som typ kokt fisk, ris och kokta morötter? Kan magen läka om du äter det tillräckligt länge? Hur lång tid tar det isf? Är stress också en faktor?
Jag tycker det är alldeles för mycket pekpinnar från olika håll. Fleece är något jag kommer använda och även köpa nytt då jag tycker att det är bra. Det är ju skillnad på saker som direkr skadar barnet, men fleece är väl ett billigare (och fullt fungerande) alternativ.
Lilleman är fortfarande förkyld, 6e dagen med feber... Vi var in på jourcentralen igårkväll, fick bricanyl för att underlätta andningen o lösa upp lite slem. Febern sa han inget om. Men kollade CRP iaf som var normalt.
Idag har vi varit till grannstaden och köpt en till vagn, hehehe. Är jättenöjd med våran emmaljunga men ville ha en stadsvagn/smidigare sittvagn/sommarvagn så blev en brio smile. I sommar kommer den dock endast användas tillsammans med babyskyddet som man kan klicka fast.
Vi har en edge duo combi, eller ngt sånt ;) även om liggdelen är skiiitstor inser jag att det är tur att han föddes på vintern/våren, för det hade varit trångt med vinterkläder när han blir 3-4 månader. Oj shit! Vad använder du alla vagnar till? :o känns som jag redan nu måste förklara mig för folk varför vi har två vagnar o bara ett barn ;) sa dock till sambon att han ska vara tyst för han har mellan 10-15 fiskespön + lika många fiskerullar. Fick då mothugg direkt att han inte tyckte det var samma sak ;) o ändå har han två EXAKT likadana laxrullar...
Jag är somsagt jättenöjd med våran emmaljunga edge duo combi. Vi går ju 4-5 promenader i veckan á 6-7km. Då är rundan både asfalt o grusväg. Den är väldigt stadig och rymlig, bra promenadvagn. Det enda negativa är att den är väldigt stor, alltså både lång o bred och därför inte så kul o gå med i affären. Men den är lätt att fälla ihop (jag har med den överallt). Liggdelen fungerar dessutom som vagga vilket är praktiskt då vi går till folk, lämnar vi bara chassit utanför o tar in liggdelen. Sen också praktiskt att både myggnät o solskydd finns i sufletten, o regnskydd i en påse fäst på chassit. Juste, ett till minus är att varukorgen är i metall så när det regnar stänker det från hjulen - men då tål den mer i vikt.
Den andra vagnen vi köpte idag kan jag inte riktigt säga så mkt om; brio smile. En lättmanövrerad vagn som jag kommer ha som gå-på-stan vagn, strandvagn osv, men först från nästa år då jag bara köpte sittdelen till. Kommer fortfarande ha emmaljungan som vinter/promenadvagn då den känns 100ggr mer stadig.
Jag vet inte vad för band eller kardborre du menar... Våran liggdel heter edge/mondial och är liite större än citykorgen, så vet inte om det är ngt som skiljer där vid handtagen för vi tycker den är väldigt lätt o ta lös...
Jag försökte läsa om Emmaljungan nu, men får ingen klarhet! Vilken djungel! Man verkar kunna välja mellan 8 olika chassin, vad innebär då "edge"? Vilket chassi har ni? Kan man välja mellan olika liggdelar och sittdelar också?