Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Avgudar mina egna barn men har svårt för andras.

Det är ett evigt springande här och man får tammefan ALDRIG vara ifred! Förra sommaren förstördes hur mycket som helst på gården och en dag hittade jag en unge HOPPANDE på en av våra bilar! (Jo jag drog en väldigt barnvänlig ramsa då)

Nu har vi en granntjej som är här vid 7 på morgonen och vid 8 på kvällarna, och när som helst däremellan. Inte så att hon knackar på dörren och väntar utan hon SLITER upp dörren och VRÅLAR "halåååå". Det är jättetrevligt när man precis fått Selina att somna och de äldre barnen börjat varva ner på kvällen för att vi ska upp dagen efter. Eller när man står halvklädd på morgonen och inte ens hunnit äta frukost. Eller när man sitter och ammar och hon dundrar in och ska kolla på den söta bebisen och lämnar dörren på vid gavel så det drar kallt på bebisen. Låsa dörren hjälper liksom inte för då står hon och sliter och bankar tills vi öppnar.

Ibland vill jag bara flytta ut i skogen där det inte finns en granne på några kilometers avstånd!

• septemberbarn08

Missförstå mig inte, det är roligt att barnen har kompisar att leka med.. men att inte ens kunna sitta ute och fika när det är soligt utan att man ska ha sjuttioelva andra barn hängandes runtom en som tigger fika.. inte lika roligt! Jag vill kunna gå klädd hur jag vill hemma utan att oroa mig för att barn sliter upp ytterdörren. Jag vill kunna lämna Selina sovande i babysittern och gå på toa utan att ungar springer in och ska peta på henne. Jag vill kunna göra något på gården IFRED!

• septemberbarn08

När jag var 3 månader hade min mormor tydligen sagt åt min mamma att hon var väl för guds skull tvungen att banta ner mig. Jag var en sån bebis utan knäveck typ;)

Hur bantar man en bebis som enbart lever på bröstmjölk eller ersättning? Sätter bebis på löpbandet kanske?

Ska tillägga att hon klagade lika mycket, fast för det motsatta, när jag var som sjukast i min ibs och vägde 43kg. Aldrig kan man då göra henne nöjd;)

• septemberbarn08

En annan anledning att bli arg på sina grannar; när man lagat mat och ropar in sina barn vid 16.30 och grannen ropar tillbaka "dom är nog inte hungriga nu för dom äter glass" och så kommer ungarna hem med varsin BÄGARE MJUKGLASS!

På en onsdag? Precis vid middagstid?

Sonen har känslig mage och den där mjukglassen vet jag kommer göra susen för tarmen.

Dottern har två hål i tänderna som vi springer hos tandläkaren en gång i veckan för att lyckas laga (hon är väldigt tandläkarrädd).

Tack liksom! Nej, ingen av dem åt någon middag!

• septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-05-28 12:07:47 följande:

Idag har vi ligga i soffan dag. Lilleman har ont i magen och mamman är trött. Några tips på hur man får bebisen att bajsa? Nu har han inte bajsat sen i fredags eller lördags och har magknip. Cyklat med benen, massage, pysventil, febertemp inget funkar.

Selina verkar också ha ont i magen:( inte så att hon skriker eller så men hon stånkar och bökar en del emellanåt och det kommer lite pruttar.. har svårt att komma till ro också och vill bara ligga i famnen.. vilket jag gärna vill låta henne göra men sambon har sin kvällsvecka på jobbet och de andra två barnen kräver ju sitt de också:/

Idag har jag iaf gjort klart middagen redan innan sambon for och tvätt och sånt är redan fixat så det är "bara" de andra barnen att ta hand om och annars kan jag gosa med Selina i soffan:) fast det är ju inte direkt så BARA med de andra barnen när vi som sagt har grannarna att "hålla koll på";)
  • septemberbarn08

En dålig natt igen:( jag vaknade kl 2 av extremt illamående.. Min ibs har varit helt otroligt bra i över 7 veckor nu, såhär bra har min mage inte mått på över 5år. Jag har förstås varit överlycklig över det.. MEN, 2 gånger nu på en vecka har det kommit såna här tvärstunder då det bara vänt sig i magen. Inatt blev det alltså kl 2.. det gick över efter ett tag men då låg Selina och prutade för fullt bredvid.

Hon har inte alls ont i magen, gråter inte.. men hon rör sig en del innan hon får ut pruttarna och då vaknar ju jag. Har inte ätit något hon borde ha reagerat på så jag tror det beror på att vi liggammar hela nätterna och då tas hon ju aldrig upp för att få rapa. Och hur löser man det egentligen? Ska jag rapa henne på natten får vi inte sova något alls:/

• septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-05-29 09:36:00 följande:

Rapproblemet har vi också på natten. Oftast lyfter jag upp Josefin och håller henne upprätt en liten liten stund innan jag lägger ner henne i babynestet, men oftast rapar hon inte förrän en kvart efter att ha ätit, och så länge pallar jag inte hålla på på natten. När hon äter på morgonkvisten rapar jag henne inte alls, för då vaknar hon ordentligt och gör dag (= bara halvtimmeslurar i famnen resten av dagen).

Precis som Selina bökar och stökar hon mycket, men verkar inte ha ont av pruttarna.

Det är ju huvudsaken att dom inte har ont men när Selina rör sig så vaknar ju jag:/ ger du Josefin minifomdroppar? Jag tror jag ska gå och köpa det idag och se om det hjälper. Då kanske hon får ut pruttarna lättare utan att böka runt. För att plocka upp och rapa henne på natten går liksom inte.. jag somnar ju om medan hon äter och hon äter tills hon somnar, ska jag då ligga vaken och vänta tills hon ätit klart och sen plocka upp henne så får jag ju ändå börja om med att amma för att få henne att somna igen = ond cirkel! Blir mycket droppar bara, d-droppar, sempers magdroppar och så minifom;)

Fick förresten hem de nya napparna igår som jag beställde. De från tommee tippee tog hon efter lite lirkande men den flög ut lika snabbt som jag provade släppa den. De från philips avent tog hon nästan direkt och höll kvar en stund.. men det var bara en gång hon lyckades suga fast den, sen spottar hon ut den:/ verkar som att hon inte alls förstår vad hon ska göra med napparna.. tungan flyger runt i munnen och liksom trycker ut dem! Ska försöka fortsätta lirka med de här två sorterna och se om hon lär sig, annars får jag nog ge upp och inse att hon inte är någon tuttbebis..
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-05-29 19:16:33 följande:

Min sambo (som haft ont i ryggen fyra månader och feber drygt en vecka) ställde sig bredvid barnet som jag just lyckats söva och ROPAR "kan jag pausa tvättmaskinen?". Barnet vaknar och han slinker ner i badet. Jag sätter barnet i babysittern och försöker roa henne samtidigt som jag fortsätter laga mat, och då bajsar hon så det krävs en dusch.

Sambon tar sig suckande och stönande tillbaka till soffan. Utan att sätta igång tvättmaskinen igen.

Alltså...

Haha förlåt men alltså jag måste ju skratta.. rätt typiskt karlar va?

Min sambo kan sitta i fåtöljen i vardagsrummet och tömma en dricka, men istället för att ta den till källartrappen där vi har pantflaskorna (3 meter från fåtöljen han sitter i) så går han ut ur vardagsrummet, genom lekrummet och in i köket, och ställer burken/flaskan på diskbänken. Där får den stå tills jag tröttnar och bär den tillbaka den sträckan och lägger den i pantpåsen. Haha
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-05-29 22:47:59 följande:

Jag har också en kraschad mage. Jag har åkt på en infektion och äter antibiotika, fy tusan vad magen har packat ihop redan efter en dag, 6 dagar kvar av antibiotikan och lilleman har världens diarré av att amma nu. Det kan bli en lång vecka

Men nej vad trist! Vilken sort äter du? Jag hann ju prova två sorter och blev tack och lov inte dålig av nån av dem. Selina bajsade lite oftare medan jag åt det men sempers magdroppar gjorde det sååå mycket bättre. Hoppas antibiotikan hjälper för dig iaf så du inte behöver ta det i onödan!
  • septemberbarn08

Jag blir så glad när jag läser att andras karlar är likadana, lika disträ:P

Jag tycker väl egentligen att det är helt okey om han inte har samma syn och krav på hur saker och ting ska vara här hemma, jag begär inte att han ska vara lika petig som jag är.. sen kan jag väl bli rätt irriterad när jag kissat färdigt och inser att han tömt toarullen och inte hängt upp en ny.. eller ens fyllt på i badrummet, så jag har inget alls att torka mig med:P

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?