Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Känner mig både imponerad av och avundsjuk på er som är ifrån era små ibland. Här skulle det aldrig funka! Hon äter så pass ofta och är så beroende av mig så jag vågar mig inte iväg på längre turer än 10 minuter.. sambon kan absolut trösta men bara korta stunder, sen är det bara morsan som gäller och så vill hon som sagt gärna äta rätt ofta. Det är jättemysigt och jag njuter egentligen av att vara den enda som kan göra henne riktigt nöjd..men ibland vore det skönt att kunna få fara och handla utan henne och utan att behöva stressa ihjäl mig för att hon inte ska hinna skrika sig blå innan jag är hemma. Får vi bara hem nån napp som hon accepterar kanske det blir lättare:)

• septemberbarn08
    Mildamilda skrev 2015-05-22 20:45:51 följande:

Känner som du, men jag vet att det kommer gå över. Ser fram emot att kunna ta min stora pojke och göra något själv med. Och att ta en shoppingtur alldeles själv...

Det är lite dubbla känslor som sagt.. det är drygt att vara så himla låst men samtidigt är det ju min sista lilla bebis och jag tycker det är så mysigt på nåt vis att hon är så beroende av mig. Jag njuter verkligen när hon blir så lugn och nöjd när hon får komma till mig:) meeen visst längtar jag efter en lååång dusch i lugn och ro;)
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2015-05-23 20:47:09 följande:

Hittade ett album idag hos svärföräldrarna på sambon när han var nyfödd-någon månad. Alla har hela tiden sagt att Bosse är så himla lik mig, men alltså! Han är identisk sin pappa. På några bilder hade det lika gärna kunnat vara Bosse som min sambo. Kändes faktiskt väldigt kul att han är lik sambon.

Vem är erat (era) barn mest lik?

Selina är mest lik sin syster som i sin tur är lik mig. Sonen är lik pappa. Har däremot fått höra från några enstaka personer att Selina är lik pappa men jag vet inte;)
  • septemberbarn08

Blir så trött på mig själv! När Selina bara sover små 5 minuters-lurar på dagarna önskar jag inget hellre än att hon ska få sova ett ordentligt pass.. inte för min skull utan för hennes skull.

För två timmar sedan la jag ner henne sovande i vagnen, då hade hon redan sovit en kvart i bärselen. Hon sover än! Tror ni jag njuter och tycker att det är bra? Givetvis inte!

Istället håller jag på att flippa ur.. går till vagnen hela tiden. Hon är väl inte för varm? Hon har väl inget över ansiktet? Hon har väl inte bajsat? Hon ANDAS väl? Blir hispig och undrar om något är fel.. är hon sjuk?

Varför inte bara låta henne sova och inse att bebisar har sovdagar?

• septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-05-24 18:08:19 följande:

Jag kan också bli orolig när det är en sovdag och fundera över vad som är fel. Men jag försöker ta det med ro. När börjar bebisar komma in mer i rutiner? Dvs sova ett eller två långa pass på dagen och nöja sig med det?

Minns faktiskt inte när det var med de andra barnen. Ja jag försöker också ta det med ro och göra sånt jag inte hunnit annars men det är ju så ovant liksom, haha
  • septemberbarn08
    Lavish skrev 2015-05-25 11:46:18 följande:

Vad jobbigt med andra besvärliga saker som händer just när man har fullt upp första tiden med en liten bebis . 

Här rullar allting ganska bra just nu. Linnea blir allt mer nöjd att sitta i sin babysitter medan jag städar och fixar, vilket gör att jag hinner med någorlunda och när hon väl sover sina korta små lurar så kan jag med gott samvete sätta mig här med min kaffekopp. Dock som andragångsförälder vet jag att denna bekväma rutin säkert blir kortvarig.

Tror sonen precis skulle bli fem månader när han började åla. I början tar dom sig ju inte fram så fort, men man måste ändå ha uppsikt hela tiden för hur man än städar lyckas de alltid hitta något olämpligt att dammsuga upp. Usch nu kom minnet tillbaka om när sonen hittade en spindel och benen stack ut ur munnen.

Efter att ha stått still med vikten två veckor så har jag kämpat lite extra och lyckats bli av med ett kilo sen förra invägningen iaf, så ny vikt 86,0.  

Jag tycker också det är rätt "behagligt" just nu. Dagarna går utan större problem och jag hinner känna att jag faktiskt njuter väldigt mycket. Men som du säger vet jag ju att det kommer en jobbigare period. Mina andra två började inte krypa förrän de var 9-10 månader och gick inte förrän de var 15-16 månader men det är ju en lååång och rätt jobbig tid när de tar sig fram och river och sliter i allt och innan de blir så stora att de förstår bättre. En vilding på 1,5år kan man ju liksom inte ens lämna en minut för att gå ner i tvättstugan.. minns att jag tänkte i julas att "bäst att njuta för nästa jul blir det nog inga dukar och ljuslyktor på borden" :P
  • septemberbarn08
    Lilj3 skrev 2015-05-26 08:32:54 följande:

Var och tittade på ett hus igår som kändes helt perfekt. Men det var så sjukt mycket folk där och budgivningen har redan börjat spåra ur så det blir nog inget med det. Undrar när det blir vår tur...Är så trött på den här lilla lägenheten nu, det känns som det ligger saker överallt! Och det lär ju inte bli bättre med den saken ju större V blir. Det enda som är positivt är den låga boendekostnaden.

Nu tänker jag försöka trösta dig och tala om att ett hus inte gör saken bättre när det gäller att ha grejer överallt;) vi gick från en rätt liten lägenhet, två sovrum, ett vardagsrum, kök och ett badrum.. till ett hus med stooor källare (=stor tvättstuga, matkällare, pannrum, två stora förråd och en STOR gillestuga), nedervåning med vardagsrum, kök, badrum, stort lekrum och rätt stor garderob.. och övervåning med tre sovrum och toa. Vind med rätt bra förvaringsmöjligheter. PLUS dubbelgarage med förråd på baksidan.

Det är ändå grejer överallt! Man har en förmåga att fylla varje liten vrå med grejer nämligen;)
  • septemberbarn08

En timmes rask promenad idag och ÄNTLIGEN fick jag (igår) tid för att göra första passet på magtränings-appen. För min del handlar det ju inte om viktnedgång utan mer att bli hälsosam och frisk efter att ha mått som en påse skit under graviditeten. Eftersom jag jobbar på hemtjänsten är man ju van att röra på sig mycket (vi cyklar och går hela dagarna) men efter att ha varit sjukskriven och sängliggande sen november är ju ALL kondition som bortblåst! Nu försöker jag ta vagnen och gå så mycket som möjligt, finns inga ursäkter. Och magträningen.. tja, magen är ju platt redan men vem vill inte ha synliga magmuskler?;)

Vägde mig igår och hamnade på 50,4kg. Så bara 2hg upp:( men bättre än att jag gått ner och så länge jag håller mig över 50kg är jag rätt nöjd.

• septemberbarn08

Visst har jag skrivit i tråden tidigare om hur braaa det är att bo i ett barntätt kvarter och hur trevligt det är att barnen har mycket kompisar i närheten?

I take it back!

• septemberbarn08
    Lilj3 skrev 2015-05-27 10:37:10 följande:

Kanske ska ta och leta en större lägenhet i detta pensionärskvarter istället för hus i "barnvänligt område" då ;P Något speciellt som har hänt?

Jag är helt enkelt inte någon barnkär person. Avgudar mina egna barn men har s
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?