Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nu har vi shoppat ännu lite till på Jollyroom :)

En vagga, en babysitter och en pandakudde. Hade tänkt beställa gördeln också, men S/M hade tagit slut så det blev ingen sån denna gång.

• snö 81
    tovemaja skrev 2015-01-24 19:12:08 följande:

hm... någon annans slempropp som börjat lossna? Det MÅSTE vara vad som pågår här, även om jag aldrig varit med om detta förr. Jag vet att det inte betyder att förlossningen är nära, men någon som vet om det stämmer att den alltid återbildas om den lossnar "för tidigt"? Vill ju inte att Plutt ska råka ut för infektioner och liknande...

Är i början av v.35...

Jag har också hört att den kan återbildas, men om det stämmer vet jag ju inte.

De flesta brukar ju ha förlossning inom en vecka eller två efter att den lossnar.

Det kanske är en tidig bebis denna gång?!
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2015-01-24 19:09:32 följande:
    Men jisses tvingar de alla att göra glukosbelastning? Flera timmar på en brits verkar ju vansinnigt om man är frisk för övrigt. Här kollar de bara sockret, glukosbelastning görs bara om man hamnar i riskzonen.
    Jag är ju tydligen i riskzonen eftersom mamma har fått åldersdiabetes, men jag tyckte det kändes onödigt eftersom mitt blodsocker alltid är bra.
  • snö 81
    Mildamilda skrev 2015-01-24 21:35:32 följande:

Inte så mycket klappar men mycket kommentarer... Vet att folk inte menar nåt men tycker det är jobbigt. Får mycket kommentarer om att min mage är liten. Det går bättre denna gången men under min förra graviditet var jag jätteledsen och orolig över min lilla mage. Så himla onödigt att låta andras trötta kommentarer ta ens positiva energi... Nu säger jag aldrig nåt till en gravid kvinna - bara "vad fin du är" i så fall.

Jag brukar inte heller kommentera en gravid persons storlek på mage eller eventuell viktuppgång. Skulle ju aldrig kommentera en ogravid som gått upp i vikt heller :)
  • snö 81

Kollade igenom inköpslistan precis och efter den senaste veckans besök på ikea, babyproffsen, en beställning från Apotea och två beställningar från Jollyroom så är vi nästan helt klara med alla inköp. Det som återstår är gördel, blöjor, tvättlappar och bindor.

Känner mig nöjd!! :)

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-01-24 22:07:58 följande:
    Åh vad skönt att du börjar bli klar. Jag tror att jag har det mesta jag med, förutom amningsinlägg, blöjor och bindor. Syskonvagn har vi inte ännu och maken fattar inte att vi behöver en, vi har ju fyra vagnar tycker han.

Jag har börjat fundera på BB-väskan och om jag ska köpa en ny skötväska, den gamla var svart men har blivit väldigt solblekt.
    Jättebra med flera olika vagnar, men en syskonvagn är ju att föredra, ni som har barn tätt. Din man kommer säkert fram till det han också, så småningom :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-01-25 08:11:55 följande:
    Ja han kommer nog på det när han måste ut med båda barnen och hunden så jag får sova.
    Haha, ja då kommer ni ha en syskonvagn på nolltid :)
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-01-25 19:27:28 följande:

Buhuuuu! Upptäckte just bristningar på brösten, ganska många, under vårtan liksom. Inga på magen än men det är väl bara en tidsfråga nu då?! Jag som gillar mina boobs!! Jaja... Bara att acceptera!

Hur går det på bristningsfronten för er?

När jag väntade min dotter fick jag typ en miljon bristningar på brösten, men inte en enda på magen så det ena behöver inte ge det andra. Tänkte som lite tröst :)

Jag har inte sett några bristningar än, någonstans. Men jag har massor med små små tunna röda blodkärl på hela undersidan av brösten. Gissar att det är för att huden är så spänd så vi får väl se vad det blir av dom...
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-01-25 20:40:36 följande:
    Inga bristningar än, men det är en skräck så jag smörjer som en galning med allsköns krämer och oljor. Å andra sidan ville jag absolut inte få någon hormonrand på magen, men när den kom (rätt tidigt och går nu hela vägen till revbenen) så ryckte jag bara på axlarna och tänkte "jahaja". Samma sak när jag upptäckte jättemörka fläckar (som fräknar i grupp) under bröstvårtorna. "Äsch, de är nästan snygga". smile1.gif
    Hormonranden försvinner ju iaf efter förlossningen så det är ju ändå lite mer ok än bristningar :)

Jag har inte fått nån än, minns inte när jag fick den sist...
  • snö 81
    Nixe skrev 2015-01-25 20:56:59 följande:
    Haha, blev ju lite emotsägande där, menade att jag tydligen inte slipper undan bristningarna alls oavsett varför de uppstår :p Har dock ingen hormonrand och naveln är bara platt, har alla andra rand?
    Ingen rand än som sagt, men däremot en stilig navel i form av en mjuk "hissknapp" ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?