Cymi skrev 2015-04-10 23:23:08 följande:
Tycker du ska göra det du mår bäst av, får du ångest av att sitta klistrad i soffan och ge mat jämt så gör inte det. Behöver du ge ersättning som komplement så är det kanske värt att slippa stressen att ge tutten varje gång hon rör sig och oroa sig för vikten, du kanske kan gå tillbaka till att helamma sedan igen. Det är viktigt att man mår bra själv också.
Angående din vikt, går du ner för snabbt eller ville du inte ner till startvikten? Vet inte om det hjälper men har du grädde i såser och dricker röd mjölk och så? Kanske gör lite iaf att välja produkterna med mest fett :)
Jag hade förvisso inte gått upp så mycket under graviditeten men hoppades på att få behålla några kilo den här gången. Tycker alla sagt att ju fler graviditeter desto svårare är det att komma tillbaka till startvikten men det verkar ju inte stämma. Ville verkligen inte gå ner under 50kg men nu är jag där ändå:(
Äter bara fetare produkter, dricker näringsberikade drycker, äter rätt mycket sötsaker, rör mig knappt.. I-landsproblem javisst.. Men när jag fick hem mina kläder från hm igår och testade kändes det ju lagom kul att ha fått tillbaka mina gamla former, dvs INGA former. Allt bara hänger liksom!