Vikkan333 skrev 2015-04-21 05:25:01 följande:
September: visst var det du som har problem med bröstvårtorna, såriga? Hur går det? Har du testat amningsnapp? Och då menar jag hållt ut i minst ett dygn?
Mina började bli sämre i förrgår så igår bröt jag ihop på bvc så hon undersökte mina bröstvårtor och beordrade mig att ha napp tills de läkte. Och nu efter snart ett dygn har lilltjejen fattat helt hur hon ska göra, hon sov extra länge inatt och såret är nästan borta?!
Jag ville verkligen inte bli bunden till amningsnapp men varför gjorde jag inte det här tidigare? Typ innan jag gick ned mig helt mentalt...
Jo jag har väldiga problem med sår:( högra vårtan har ett stort öppet köttsår, som en grop. Vänstra har "bara" en spricka men den gör förbannat ont! Använder napp på höger men det hjälper inte ett skvatt tyvärr. Har tvättat, smörjt, vädrat osv i över tre veckor nu och det läker inte:( tog en odling i onsdags men inte fått svar än. Ska ner på vägning på bvc imorgon och får väl ta upp problemet igen.. Kan inte de hjälpa mig får jag be om en tid hos läkaren för det går liksom inte längre! Smärtan är hemsk!
Natten blev hur som helst väldigt bra till slut! Märks att bröstmjölk är mer lättsmält än ersättning för när äldre dottern såg såhär sprickfärdig ut efter att hon överätit tog det timmar innan det gick tillbaka. Igår gick det tillbaka rätt snabbt så jag kunde lägga henne till bröstet igen och få henne lugn. Hon somnade i min famn före 21 och sov stenhårt till 1.20.. Jag gjorde det så bekvämt för mig som det bara gick i soffan för att inte behöva väcka henne så jag fick iaf 3,5 timmars sömn där. Sen åt hon och somnade om och vaknade vid 5.15 igen. Så även om jag sovit halvsittandes och med henne på bröstet hela natten så har jag ändå lyckats skrapa ihop lite sömn på kontot:)