Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag vet inte vad det blivit med mig men jag äter och äter hela tiden nu! Frukost kl.6 och nu vid 8 smällde jag i mig en hel portion gröt och nu äter jag frukt och kakor;)

När jag fick de andra två barnen hade jag verkligen NOLL aptit under de första veckorna. Nu håller jag på att hungra ihjäl hela tiden, igår åt jag lunch redan 9.30 för att jag var så hungrig. Och så HÄLLER jag i mig minst 1,5 liter vatten om dan.. Jag som HATAR vatten i vanliga fall.

Hoppas det visar sig på vågen också:)

• septemberbarn08
    Cymi skrev 2015-04-16 11:52:13 följande:

Va kul med bebisbilder!

Jag och Lucy ska snart och fira lillasyrran som fyller 18 så det blir klänning idag :) får se hur länge hon klarar att inte spy ner den :P

Men vilken underbar klänning!!

Vi har nästan aldrig klänning på Selina för det verkar som att alla klänningar i minsta storlekarna är kortärmade och det går inte med våran fryslort:(
  • septemberbarn08
    Madelia skrev 2015-04-16 14:13:06 följande:

Vi kan inte ha kortärmat på vår heller utan att hon fryser. Nu har hon inte klänning jätteofta men vi har isåfall en långärmad body under klänningen :) Eller såklart kofta över men de flesta klänningar är så volangiga eller puffiga i ärmen så det bara blir knöligt och då känns det inte bekvämt.

Ja ibland vill jag ju verkligen ha klänning på henne så då kör vi på body under men det vore roligt med en långärmad så man slapp det:) nästa problem är strumpbyxor.. Hon har två par i 50/56 och dom går till armhålorna på hon och är jättestora runt benen;)
  • septemberbarn08

Ajajaj vad ont jag har idag! Förbannade sår som aldrig läker!! Det är så vansinnigt frustrerande att allt funkar i övrigt med amningen, det finns mat och hon är nöjd och går upp i vikt, och så ska det förstöras av några sår:(

Togs en odling i förrgår, nån som vet hur lång tid det tar att få svar? Det gör så FRUKTANSVÄRT ont nu alltså och INGET hjälper!

• septemberbarn08

Dagens Selina (i den enda långärmade klänningen hon har:P)

Var ner och vägde henne i förrgår igen och vikten låg då på 3195g:) stora tjejen och jag har panik över att tiden går för fort! Känns som hon växer flera storlekar varje gång hon äter typ:)
  • septemberbarn08

Avundsjuk på er som fått en bra natt! Här går vi bara bakåt tror jag:( igår var hon vaken hela dagen utom några små lurar på 5min så till slut var hon ju övertrött och kunde verkligen inte komma till ro..

Nätterna numera består av amning mest hela tiden. Hon kommer till ro vid bröstet men försöker jag lägga ner henne vaknar hon direkt och så får jag börja om. Kan inte slumra till medan hon äter, dels för att jag ju har så ont i brösten och dels för att vi har ett dumt snedtak precis vid huvudändan på sängen så man sitter dåligt. Liggamma nöter mer på såren så det gör ännu mer ont.. Och dessutom verkar blöjorna vara för stora för henne så när hon ligger på sidan rinner det utanför. Både igårnatt ochinatt har sängen blivit nerpinkad:( och vid 4 är natten slut tycker fröken så då måste jag kliva upp.

Och sambon verkar tycka att det är en superbra idé att kolla på film till halv tre på natten och sen sova bort halva dagen så ingen avlastning där heller.. nog förstår jag att det är trist att lägga sig tidigt när man är ledig men det vore skönt för mig om han åtminstone kunde ta de äldre barnen på morgonen.

• septemberbarn08
    Ediths mamma skrev 2015-04-18 12:31:55 följande:

Hej! Skrev bara några gånger under graviditeten, men måste gå komma med ett tips :) När dotteren (nu 5år) var liten läste vi en bok i mamma-gruppen; den beskriver/"varnar för" dom utväcklingssprång barnet har det första 1,5 år. Läste om 5 veckors-fasen i går kväll och idag har min lilla O suttit som fast limmat sedan 6, nör han vaknade (typiskt täcken) och det känns liiiiite lättare när jag vet det är övergående :D Växa och upptäcka världen, heter boken ( av Hetty van de Rijit och Frans X. Plooij) Den kanske kan hjälpa någon mer uthärda. Trevlig lördag alla!

På BB "varnade" dom för 3månadersfasen. Annars har jag hört att både 3v och 6v är tillväxtfaser. Dottern blev 3v i onsdags och hon är också klistrad vid brösten och precis som du skriver är det lättare att acceptera när jag vet att det är helt normalt och något övergående.. Annars hade jag nog gett upp och gett flaskan för fy tusan vad påfrestande det är att vara napp dygnet runt. Nu tänker jag mer att "ja, det är ju såhär det ska vara" och då känns det helt okey:)
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-04-19 11:21:07 följande:

Jag måste ta tag i det där med pumpen... Jag har fortfarande bara testat en gång och fick ut hela 20 ml, hehe.

Fick du kläm på det på en gång? Några tips?

Inte alla som kan "släppa till" till pumpen.. Jag får aldrig ur mer än några droppar men när dottern äter en halvtimme finns det fortfarande kvar så mjölk har jag:)
  • septemberbarn08
    pink76 skrev 2015-04-19 14:30:11 följande:

Är det någon från Jönköping som vet hur det ser ut med amningsmöjligheter i city? 

Måste in o handla, men är lite orolig för hur det kommer gå med amningen. Har ju läst så mycket om det i media hur det inte är så accepterat att amma på restauranger eller cafeer.

Men hur ska vi ammande mammor göra då när vi vill besöka stan är det tänkt? 

Jag har också läst mycket om det och funderat men alltså.. är mitt barn hungrigt ger jag det mat! Ren idioti att ett spädbarn ska behöva skrika av hunger bara för att det "sticker i ögonen" på en del om man ammar. Ge fan i att titta då om det stör, tänker jag!
  • septemberbarn08

What a day! Selina är, precis som i förrgår, övertrött och sover inget alls idag. Det är nån minut åt gången bara och ju längre hon är utan sömn ju grinigare blir hon naturligtvis:/

Sonen skulle på kalas idag som han hade sett fram emot hela veckan. Kalaset var 2mil bort men det var ju inga problem. Men så startar inte bilj*veln när vi ska iväg!! Vad är oddsen, tre bilar äger vi och ändå tar vi oss inte iväg! En v40 som har airbag fram och därför får jag inte med mig alla tre barnen. En v70 som vi i normala fall använder när alla barnen ska få plats men den tog sambon med sig för att byta däck på.. och så "skrotbilen" då som det var tänkt att jag skulle ta idag eftersom kalaset är i en by mitt ute i skogen, leriga grusvägar liksom.. men den behagade inte starta som sagt. Så en ledsen son blev det och en gallskrikande lillasyster som var trött. Ner med henne i vagnen och ut i blåsten på en promenad för att få henne att somna.. Men det säger väl sig självt att i samma sekund som vi kom in vaknade hon igen, ännu mer ledsen:(

Så nu nöter vi lite mer på mina stackars såriga bröstvårtor!:(

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?