Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag testade bärselen i förrgår och jag vet inte om jag gillar den. Har köpt en BabyBjörn We.

Testat bärsjal till de andra två men tyckte det var ett evigt bök att få till rätt, speciellt när man var själv hemma. Så därför köpte jag en sele den här gången.

Men jag vet inte som sagt. Dels är hon aldrig still med huvudet så gång på gång knockade hon in näsan i nyckelbenet på mig och började storgråta, förstås. Sen tyckte jag hon hängde så långt ner på nåt vis. Kan väl bero på att hon är lite liten än men.. Det där med att huvudet slängde så mycket var väl det besvärligaste.

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-04-14 18:51:45 följande:

Att mensen kom tillbaka tidigt när man inte ammar var det jag syftade på :)

Aha då missförstod jag dig:) jo mensen kommer oftast tillbaka tidigare om man inte ammar, det stämmer:)
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-04-14 18:34:27 följande:

We verkar mycket enklare att få på än vår Ergobaby 360, kanske för att man slipper separat spädbarnsinlägg...

Har du tightat till den så mycket det går vid huvudet?

Nja jag vet inte? Måste kanske kolla det.

Men hon sitter säkert bättre i den när hon blivit lite större:)
  • septemberbarn08
    Madelia skrev 2015-04-15 09:36:30 följande:

Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera, men har läst det mesta som skrivits:) Nu känns det dock som vardagen kommit igång ordentligt och jag hoppas det är okej att jag hoppar tillbaka in och är med och skriver. Känns som det kan behövas någonstans att ventilera sig:)

Givetvis ska du vara med och skriva här! Jag fullkomligt älskar den här gruppen just för att jag får en möjlighet att ventilera tillsammans med de som befinner sig i samma situation rent tidsmässigt. Det är svårt att gnälla av sig hos nån som hade en nyfödd för flera år sedan för så fort man passerat den här tiden tror jag man glömmer hur jobbigt det är. Här har vi det alla mer eller mindre likadant och jag har hittills inte känt att någon dömt mig för allt jag skrivit, tvärtom känner jag ett enormt stöd:)
  • septemberbarn08

Livet som trebarnsmorsa alltså.

5.30 slog larmet igång men just precis då låg minsta och åt som bäst så jag låg kvar en halvtimme. Upp och bokstavligen KASTA i sig frukosten, ställa fram frukost till sonen och väcka honom. Amma bebis, tvätta och klä bebis, amma lite till, hjälpa sonen med kläder och tandborstning, dra kammen genom håret på mig själv. På med ytterkläder och iväg till skolan. Hem igen och amma, duscha och amma lite till. Och skifta maskin i tvättstugan.

Ut och handla, ner på bvc, in på labb och ta odling på såret, grinig bebis, stressad mamma. Nu är det bara några minuter tills sonen slutar skolan och ska bli hämtad och jag sitter och turboammar en hungrig bebis!

Hade varit skönt att få andas lite också;)

• septemberbarn08
    Vikkan333 skrev 2015-04-15 12:43:36 följande:

Hua! Det där fick jag svettningar av att bara läsa! Hur tidigt börjar din i skolan (eftersom du har larmet på 5.30?)?

Grymt jobbat iaf! Hoppas du får en lugnare em!

Han börjar 8 så tidigare klev vi upp 6 för att hinna fika allihop och göra oss i ordning, fixa fruktburk, klä oss och köra till skolan. Nu behöver jag minst en halvtimme extra när bebis ska hinna ammas och bli tvättad (krisar det kan hon ju ha pyjamas under overallen men..)

Nog är det stressigt. Det GÅR ju men.. Just idag känner jag mig totalt slut redan och det är över 11 timmar kvar tills sambon kommer hem.

Det ser fullkomligt överjävligt ut här hemma, det ligger blöt tvätt i tvättmaskinen, de äldre barnen är mer vilda än tama och river fram allt de hittar (för att öka på den där städade känslan) och lillasyster vill bara ligga vid bröstet. Såna här dagar känner jag att jag verkligen inte räcker till alltså!:(
  • septemberbarn08
    Cymi skrev 2015-04-15 12:08:55 följande:

Och jag tycker inte jag hinner nåt med bara en bebis :P

Det är lustigt det där.. När jag fick första barnet tänkte jag "vad fan gjorde jag tidigare som var så himla jobbigt?". Det var ju full rulle liksom och jag hann ingenting. Fattade inte hur man fixade en nyfödd OCH äldre barn.

Sen gick det bara 1,5år innan nästa föddes och då tänkte jag "fy fasen vad enkelt det var med bara en nyfödd, vad gjorde jag DÅ egentligen som var så jobbigt?"

Nu med tre barn känner jag ofta att jisses vad enkelt det var med bara två barn.. en unge i varje hand och så kunde man som föräldrar ta ett barn var.
  • septemberbarn08
    Vikkan333 skrev 2015-04-15 14:40:38 följande:

Känner igen det där med att inte räcka till. :( Hemma med tre barn varav minsta gallskriker om hon inte är i bärselen/tuttar/ligger på mitt bröst och maken är borta på jobb hela veckan.

Längtar till hon kan vara nöjd i babygym eller så så att jag får umgås med mina stor killar!

Jag hade tur och lillasyster somnade i babysittern så jag hann både bädda rent i alla sängar, plocka disk, dammsuga, vika tvätt och göra i ordning mellis. Men då är man ju så knäpp så när hon vaknade efter det kände jag mig som världens sämsta mamma för att jag la ner henne och inte spenderade varje minut med henne i famnen. Hur störd får man bli?
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-04-15 18:26:19 följande:

Ni som har mer än ett barn förtjänar en applåd! Jag kan för mitt liv inte förstå hur ni orkar, hatten av!

Haha man tar det som det kommer vet du:)

Jag är rätt glad att jag har de andra två för de får mig att komma ihåg att det faktiskt BLIR lättare. Det hör man ju så ofta men det brukar vara svårt att se när man är mitt uppe i sömnlöshet och man går med en bebis på armen 24/7 och knappt hinner kissa. Med första barnet kändes det så hopplöst, typ "jaha nu kommer det vara såhär resten av livet". Likadant kände jag med andra barnet för då var ju sonen fortfarande rätt liten och krävde mycket än. Nu VET jag ju att det blir bättre. Det kommer en tid när man faktiskt kan spendera en timme på toa igen och raka benen och färga håret liksom;)
  • septemberbarn08
    JhjärtaK skrev 2015-04-16 08:31:13 följande:

Haha, tackar

Men måste ändå säga att det är tuffare att bli mamma för första gången än vad det är att få syskon, även om det råkar bli två syskon på en och samma gång

Man är så mycket lugnare andra gången (tycker jag) vilket gör en jäkla skillnad.

De första månaderna efter att storasyster hade kommit så var vi HELT säkra på att några fler barn skulle det verkligen INTE bli men det blir så himla mycket lättare när de blir äldre och de blir en person som man älskar över allt annat så då kan man inte motstå att försöka få en till

Håller med om att man har ett helt annat lugn nu än med första barnet (jag upplevde iofs samma stress med andra barnet så det är först nu med tredje som jag hittat lugnet).

Med de första två blev jag genomsvettig av stress för minsta lilla pip de gav ifrån sig. Nu är det liksom okey om hon får gnälla en minut om jag behöver gå på toa. Givetvis är det inte kul att de ska behöva vara missnöjda och gråta i onödan men behöver jag gå på toa/hjälpa de äldre barnen osv så är det ju så.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?