Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tillbaka från BM och gråtattack nr2 för dagen är på väg. Jag vill verkligen inte mer! Fick med mig två sömntabletter hem men vill inte behöva ta dem då jag aldrig provat sömntabletter och vet att jag reagerar rätt starkt på all medicin jag tar. Känns SÅDÄR att ta tabletter som kanske gör mig dåsig när jag ev blir själv med två barn from imorgon (sambon är "tyvärr" bättre i ryggen och jag vill inte att han far imorgon).

Ny tid på måndag och sen är det slut med besök hos henne och jag måste istället åka till Lycksele på koll. Det blev lite av en käftsmäll att höra talas om överburenhetskontroll.

Hon gjorde en koll och sa att hon knappt hann stoppa in fingrarna innan hon kände huvudet så den ligger ju väldigt långt ner. So far so good. MEN tappen är bakåtriktad och inte mer öppen än sist. Jag vet att det inte säger så mycket, tappen var bakåtriktad, omogen och helt stängd bara några timmar innan dottern föddes så.. men det kändes som käftsmäll nr två idag. Sen dess är humöret verkligen på botten och jag vill helst bara gräva ner mig och aldrig mer komma fram. Det sista jag vill är att träffa folk idag men eftersom pappa fyller år måste vi ju dit. Funderar på att GÅ dit i hopp om att det ska hända nånting men med min otur får det väl förlossningen att dröja ännu längre:(

• septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-03-24 15:14:16 följande:

Jag lider med dig.

Själv så pratade jag med fl två gånger i morse eftersom det kommer som blodiga flytningar, där tyckte de att jag kunde ringa min bm eftersom jag har så långt till fl. Jag hade tid hos bm 16 men fick då komma vid 14 istället. Jag är öppen 3-4 och tappen nästan borta, och fick nu hinnsvepning nr 4. Bm tycker att jag har lång latensfas och borde åka in till fl i kväll för att få sovdos och försöka få de att spräcka hinnorna i morgon. Nu ligger jag i soffan med de vanliga jävla pinvärkarna. Väldigt nära bryt nr 2 för dagen

Du är ju närmare än vad jag är då verkar det som. Jag har nån slemmig geléklump i trosorna då och då som jag anar är slemproppen men annars händer absolut ingenting. Nästan så jag tycker att förvärkarna gör mindre och mindre ont nu också:( får jag fråga vart du planerar föda? Tänkte eftersom du säger att du har långt?
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-03-24 15:39:08 följande:

Jag har rejäla onda sammandragningar men ingen regelbundenhet. Bm tror att jag är en sån som måste få hjälp att få igång det. Så jag får väl tjata mig till att ta hål på hinnorna.

Jag bor i Hälsingland och då finns det en fl i Hälsingland, en i Gästrikland och en i dalarna att välja på. Jag har 10-12 mil till allihopa. Så jag väljer Hudiksvall i Hälsingland. De senaste 15 åren har de stängt de två bästa fl i området. Det första de stängde låg bara 3 mil härifrån.

Vi har som sagt 14mil och på världens sämsta väg. Går aldrig köra särskilt fort och efter vägen finns bara ett stopp med sjukvård och det är efter 5mil, sen är det bara skog och nån liten by. Dessutom har vi ingen vårdcentral där vi bor efter 17 på kvällarna samt helgerna och ambulanserna är det lite si och så med:/ och så är det ju lappland så man får räkna med både älg och ren på vägarna, haha!
  • septemberbarn08
    ToveS skrev 2015-03-24 18:57:17 följande:

Jag har hoppat, det hände inget. Har dock inte provat studsmatta men hörde att det kunde vara jäkligt farligt... Jag har också rullat höfterna på pilatesboll, fick bara sjuk träningsvärk. Min unge är helt crazy i magen, pressar åt alla håll, jag tror inte den vet vart den ska ut... Trots att jag fött en gång tidigare två dagar före bf är jag rädd att kroppen inte vet hur den ska göra nu. Att den bara ger mig kraftiga sd för att den inte fattar att den ska ta det ett steg längre...

Lite samma känsla här.. barn nr 1 kom 2 dagar före BF och barn nr 2 kom på BF. Bägge gångerna skötte sig kroppen exemplariskt från första värk. Inget värkstimulerande, behövde ingen smärtlindring, kraftiga krystvärkar så de kom ut snabbt osv.

Nu är det som att kroppen inte vet hur den ska göra för att ta sig från förvärkarna till riktiga värkar. Det gör mig lite rädd för att det ska behövas värkstimulerande när det väl sätter igång, att krystfasen ska dra ut på tiden, att det ska krävas tång/sugklocka osv.. Helt enkelt att det inte alls kommer gå lika smort den här gången.
  • septemberbarn08
    sommarstad skrev 2015-03-24 19:44:14 följande:

Behöver lite input. Vi är bjudna på dop nästa helg. Då är lillen 3 veckor. Känns lite tidigt att ha med honom i större folksamlingar. Eller hur tänker ni?

Samtidigt är det vår nära väns dotter som ska döpas och hon betyder jättemycket för både mig och maken.

Som det ser ut just nu åker maken själv på dopet men jag känner mig ledsen över att missa det. Konstigt egentligen då vi inte tänkt att döpa våra barn då ingen av oss är kristen. Det känns som att jag missar allt just nu. Förra helgen var det ett födelsedagskalas som maken gick på men jag stannade hemma för att ta hand om lilleman. Jag visste ju om att skaffa barn innebar förändring men jag hade ingen tanke på att det bara skulle "drabba" mig i början.

Jag var aldrig rädd för att ta med mig mina barn nånstans när de var bebis. Iofs var jag ju ung och dum också men jag hade aldrig en tanke på rs-virus osv. Vet inte hur jag kommer känna den här gången när bebisen är nyfödd men..

Hade jag varit du hade jag gått på dopet. Man får hoppas att ingen människa med världens förkylning får för sig att gå på ett BARNdop och skulle det vara någon där med förkylning får du försöka sätta dig långt ifrån:) MEN känner du dig inte trygg med det ska du givetvis inte gå, det handlar ju om att du ska känna dig trygg!
  • septemberbarn08

Jag blir inte klok på kroppen nu!

Vid halv fem idag började jag känna mig konstig på något vis och hade ett jäkla tryck neråt. Lite molvärk bak i ryggen trots att jag var uppe och rörde mig. Sen började det komma (för?)värkar som tog i lite och fortfarande med molvärk i ryggen och trots att jag rörde mig.

Tre gånger har jag varit på toa och fått ut lite blodigt slem. Förvärkarna/värkarna har tilltagit och gör ont både neråt och väldigt mycket bak i ryggen, precis som jag kan minnas att de riktiga värkarna gjorde de andra två gångerna. Tog 2 Alvedon vid halv 9 och de har inte hjälpt ett endaste dugg.

Det som får mig att fortfarande tvivla är dels att de inte är riktigt regelbundna, kommer med 4-7 minuters mellanrum.. det i sig är inte hela världen eftersom jag hade oregelbundna värkar bara en timme innan sonen föddes. Men sen håller de bara i sig i drygt 40sekunder vilket jag tycker är för lite. Och dessutom tycker jag inte att de ökat nog mycket i styrka för att ha hållit på såhär länge:(

Samtidigt blir jag orolig av att smärtan känns annorlunda, att det hållit på så länge nu, att det inte släpper när jag rör mig och framförallt att inte Alvedon hjälper. Jag har aldrig i mitt liv tagit mer än EN alvedon åt gången förut och det brukar ha god effekt. Nu har inte ens TVÅ hjälpt!

Fan om man inte haft så långt att åka, då hade det ju varit enkelt att åka in för en snabbkoll. Men att åka 14mil i mörker och sen bli hemskickad tror jag skulle vara droppen för mitt psyke nu. Ställer in mig på en sömnlös natt framför tvn, lär ju inte kunna sova mig igenom den här smärtan iaf:(

• septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-03-25 11:26:18 följande:

Grattis!

Vi följs åt. I morse 6.50 kom vår kille på bf +4

Grattis till dig med! Tänk att vi följdes åt ända till slutet:) hur stor var killen?
  • septemberbarn08
    laila88 skrev 2015-03-25 15:42:29 följande:

Grattis septemberbarn08 och grattis LillLouise!:D

All heder åt er som väntar! Men måste säga att förlossningen var en sån häftig grej att gå igenom så jag känner lite sorg att allt är över! Som en liten liten solglimt i all väntan tänkte jag peppa med det :)

Min förkylning eskalerade inte utan har minskat nästan helt. håller med att det värsta är ju rädslan att smitta bebisen som sagt :) dessutom fick jag gå på toan utan problem idag! Nu är vi hemma med den 1,5 dygn gamla Tyra Lo Vilja (mest troligt hennes blivande namn) och det känns underbart! Storebror var lite putt idag över att bebisen får all uppmärksamhet och lite rädsla att inte vara lika älskad. Men nu sitter han med exsambon och bygger legot han fick av honom för han blivit storebror. Så nu är det frid och fröjd. Men snart störtar släkt och familj in resten av veckan så är väl lugnet före stormen ;)

Var det du som födde i Lycksele eller blandar jag ihop det?
  • septemberbarn08

Nu har jag varit vaken i snart 36timmar och trots att både sambon och lilltjejen slumrar sött har jag svårt att komma till ro. Ligger mest och tittar på det lilla underverket och fascineras av hur något så perfekt kan komma av en liten cellklump:)

Än har jag inte haft några gråtattacker efter förlossningen, förutom när hon just kommit ut förstås. Väntar på kaoset imorgon och speciellt när sambon åker hem, jag som är så beroende av honom. Jag hatar verkligen tiden på BB så det känns segt att knappt 10 av 48timmar har gått innan vi får ta PKU-provet och ev åka hem. Tur jag tog med surfplattan åtminstone och kan roa mig med netflix:)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?