Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-03-19 17:25:53 följande:

Min bm sa att om jag inte sover ordentligt på två tre nätter i rad och känner mig sliten. Så ska jag kontakta fl och åka in för att få en sovdos, och sova ut på fl för att kunna orka med en fl senare.

Hur långt har du till fl? Vi har ju så sabla långt att det känns som att jag inte vill åka dit förrän jag vet att jag får ta bebisen med mig hem typ:P men har du nära tycker jag du ska ta det rådet.. det är ju en jäkla pärs ändå att föda barn liksom:)
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-03-19 18:00:35 följande:

Vi har 12 mil så det inte bara att åka. Nu har jag haft turen att sova några nätter ä, men för två veckor sedan fick jag inte sova alls när slemproppen gick. Jag hoppas nu att det ska dra igång när jag en gång fått sova. 2 dagar till bf och jag har haft en timmes onda sammandragningar varje kväll sen hinnsvepningen den 3/3.

Vi har ungefär lika långt då.. och samma bf:) antar att du är lika nervös som jag är över att inte veta när det är dags och kanske inte hinna in? Hur många gånger har jag inte trott att det varit på riktigt nu och sen har det bara varit falsklarm.. så när det väl är på riktigt går man väl hemma för länge.
  • septemberbarn08
    Lilj3 skrev 2015-03-20 02:29:50 följande:

Suck. Har haft några dåliga nätter i kombination med att inte kunna sova på dagen. Så lillen skulle sova i sitt babynest i soffan med min sambo inatt, som skulle komma in till mig med honom när han behövde ammas. Nu vaknade jag av en gallskrikande bebis och kommer upp till en djupt sovande karl. Hur är det möjligt att inte vakna med en bebis som vrålar en halv meter från ansiktet? Resultatet blev en bebis som inte alls vill sluta snutta på bröstet. Får väl se om det blir ännu en kass natt *irriterad*

Haha min sambo vaknar aldrig om barnen skriker, även om de ligger bredvid. Därför har jag ALLTID tagit barnen på nätterna.. jag är så lättväckt så det är ingen mening för mig att ligga där och vänta på att han ska kliva upp för då är jag så klarvaken att jag ändå inte kan somna om sen.

Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag gnällt under alla år också. Sömnen, eller BRISTEN på sömn, är ju det värsta som finns.
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-03-20 08:05:18 följande:

Misty W - Jag förstår att du blir galen på honom. Hade jag också blivit.

3 dagar kvar.. börjar ställa in mig mer och mer på att gå över tiden. Känns inte som om något kommer hända på ett bra tag. Fick däremot sova riktigt bra i natt. Däckade vid åtta på kvällen och sov sen mer eller mindre till klockan fem på morgonen (då jag behövde erkänna mig besegrad av min blåsa och gå på toaletten). Är fortfarande inte helt pigg men det var välbehövligt att sova så lång tid med bara avbrott med att vakna till och byta sida och somna om.

Jag har BF imorgon och känner mig också totalt inställd på att få gå över. Känns helt fruktansvärt vissa stunder att bara ha drygt 36 timmar på mig innan jag passerat bf. Andra stunder tycker jag det känns helt okey ändå.

Kändes däremot INTE lika okey när jag nyss pratade med dottern om påsken och sa att innan påsk är bebisen (mest troligt) här och hon svarar "nähä du, bebisen får inte vara med! Den får komma EFTER påsk".

Tack för den din lilla sadist!
  • septemberbarn08
    Cymi skrev 2015-03-20 14:47:23 följande:

Jag känner mig lost, jag har molvärk nästan hela tiden, ryggen värker massor konstant och typ var 15e min i snitt känns det som en blandning av att ryggen ska gå av och den värsta mensvärken, från några sekunder till nån minut. Hur vet man om det är förvärkar eller riktiga värkar? :P

Har inte märkt av nån slemmis men va lite blodstrimmigt på pappret nyss när jag va på toa :o

Har du långt till fl? Annars kanske det är lika bra att åka in på en koll? Testat alvedon, röra på dig, ta en dusch eller ett bad? Det kommer de väl ändå vilja att du testar innan du åker in gissar jag nämligen
  • septemberbarn08
    Cymi skrev 2015-03-20 15:05:43 följande:

Fl ligger inte så långt härifrån, tar 10 min att köra utan trafik typ

Ring och prata med fl tycker jag:) det är ju inte värre än att du får åka hem igen liksom, men då vet du iaf:)
  • septemberbarn08

Vet inte vad det är för fel på mig.. hela dagen idag har jag haft känslan av att kroppen inte alls vet vad den ska göra nu och att jag kommer få gå över, tills de till slut måste sätta igång mig.

Tidigare två graviditeter har jag inte haft några känningar alls innan men när det varit dags har kroppen skött sig galant. Inget värkstimulerande, ingenting. Kroppen har gjort precis det den ska ändå.

Nu har jag gått med kraftiga förvärkar i över 5veckor och ingenting händer. Jag är EXTREMT övertygad om att jag kommer få gå över den här gången.. förvärkar varje dag och kväll men INGENTING HÄNDER. Känns som sagt som att kroppen inte alls har en aning om vad den ska göra och jag blir så arg.

Det känns som att ungen aldrig kommer komma ut om jag inte blir igångsatt.. och när det väl är igång kommer kroppen inte veta vad den ska göra så det kommer gå åt skogen. BF imorgon och det kommer inte komma någon bebis. Jag ger upp!

• septemberbarn08
    Cymi skrev 2015-03-20 21:02:07 följande:

Fy för att gå så länge med förvärkar, kan de inte sätta igång en då? Bebisen kommer ju ut tillslut dock, om din kropp blivit korkad så får de väl snitta ut den, oavsett om hjärnan gett upp ;) nä hoppas att det händer nåt imorn ????

Barnmorskan tror, precis som jag, att de inte kommer ha någon brådska alls att sätta igång mig eftersom vi fått rätt små barn tidigare så det är "bara bra om den får stanna längre och tjocka på sig". Suck liksom!
  • septemberbarn08

Jag tror jag bryter ihop nu!

BF idag och jag har nu officiellt gått längre än med de andra två barnen (värkarna startade 00.40 på BF sist). Jag som tänkte för 5veckor sedan att det nog blir lite före BF den här gången:( även barnmorskan trodde på FÖRE BF och absolut inte EFTER.

Inatt har jag sovit NOLL! Ont i ryggen, förvärkar, stress, oro.. Jag ORKAR FAN INTE MER!

Ska jag gå såhär i kanske två veckor till? Hur ska jag orka föda barn om jag inte får sova? Att åka in för sovdos känns mer uttröttande än energigivande. Åka bil 4 timmar för att få sova några timmar? Jag vill inte åka den där förbannade vägen förrän jag vet att jag får ta bebisen med mig hem, UTANFÖR magen!

La mig gråtandes igår och får väl fortsätta gråta idag. Jag vill inte mer!

• septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-03-21 07:08:44 följande:

Samma här, sammanbrottet är nära. Jag har heller inte varit så här gravid, då dottern kom ut dagen innan bf. Nu ligger jag här och bf är här och känner inte ett skit.

Jag har också haft förvärkar i flera veckor. Det har gått två och en halv vecka sen slemproppen gick och jag var uppe halva natten med värkar. Sen blåste det liksom bort. Efter det har jag haft ca en timme varje kväll med kraftiga förvärkar och rejäl mensvärk på morgonen. Thats it. Det kommer aldrig komma ut någon bebis

Ja vi verkar ju onekligen sitta i samma båt. Min slempropp kom också tidigare, förra torsdagen och fredagen. Och en blödning på söndagmorgonen.. mina förvärkar kan hålla på flera timmar under kvällarna och även under natten men de gör ju ingen nytta för det:(

Kände på tappen nyss igen.. lika mogen som tidigare, lika mycket öppen. Det enda positiva är att den känns något kortare än sist jag kände. Men vad ger det egentligen? Det säger ju fortfarande ingenting om när det kan vara dags! Nej fy, idag blir ingen glad dag och det känns ju sådär när det är fint väder och vi egentligen borde hitta på något med de större barnen. Jag vill bara lägga mig och gråta bort den här dagen istället:(
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?