BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Mindre och mindre mage för varje graviditet? Min är också mindre nu än förra. Fast annan form så mer utputande eller vad man ska säga...
Mindre och mindre mage för varje graviditet? Min är också mindre nu än förra. Fast annan form så mer utputande eller vad man ska säga...
Den 11/3 kl 20.47 föddes vår lilla dotter, Ester Maja. Hon var 47 cm lång och 2720 gram tung. Kom drygt en vecka innan bf.
Grattis Sommarstad!
Det är helt sjukt, men jag skulle kunna tänka mig att ha förlossningen framför mig nu... Det var en så himla häftig upplevelse, och väl värd smärtan :)
Om jag får ett barn till funderar jag på att strunta i eda och be om någon form av bedövningsspruta som dämpar när barnet tränger ut. Om det alternativet finns :)
Jag känner inte igen det där med att man "måste" krysta på krystvärkar, jag kände det aldrig så, jag krystade för att barnmorskan sa till mig. Värkarna kändes knappt, jag fick verkligen känna efter, och hade svårt att känna HUR jag skulle göra.
Lite skönt får jag ändå tycka att fler har lite hjärnhandikappade män min bror sa till honom att han själv hade vit månad innan frun födde så min man skulle då inte klaga. Brorsan och hans fru fick dessutom barn i juli, lite värre period kan jag tycka.. Min man sa också men ett par öl gör väl inget, jag ska ju inte bli full! Men det handlar ju om tryggheten också! Att ha nån vid sin sida som stöttar en! Nä män fattar ingenting, min gubbe har snarkat hela jävla natten nu så ska nån kunna sova där han sover får han lösa detta nu, en bebis kommer inte heller kunna sova i det oljudet! Apoteket nästa!
Stort grattis till alla nya bebisar!! Fyy så avis jag är!! Stort lycka till!
Ja precis, om det finns dom som har så när dom är bajsnödiga är det riktigt synd om dom :) Krystvärkarna går inte att styra alls.
Denna gången utan den känslan gjorde krystskedet mycket ondare och jag ville sluta trycka på medan alla andra sa åt mig att trycka på. Kändes som att jag skulle gå sönder totalt, men inte ett enda stygn blev det.
Gaaah! Idag har jag en sån där deppdag...*suck*
Sovit dåligt och är lite för trött för att orka ta tag i nåt projekt, men samtidigt för rastlös för att inte göra nånting... Maken pysslar på med sitt så jag känner mig lika ensam och övergiven som under veckan när han har jobbat... (han jobbar hemifrån så inte helt lätt att hålla sig undan en hel dag när man har lite tråkigt...)
Trodde jag skulle tycka att det var superhärligt att gå hemma, men känner mig lite less redan efter en vecka. = )
Visar blöjan?
Jag skulle tagit tofflor, morgonrock, svarta mjukisbyxor och amningslinnen. Inte leggings (visar blöjan) och amningsBH (vem orkar hålla på med det?). Jag älskade sjukhusrockarna, men kände mig lite naken i den om jag skulle ut i dagrummet.
Tog med två ombyten till bebisen, och det tyckte jag räckte. Det fanns ju kläder att låna. Det var onödigt med tjock overall till bilen, det hade räckt med innekläder, en tröja, mössa och babywrap.
Trosor hade jag inte behövt, älskade nättrosorna, haha!
Väldigt nöjd med godispackningen: En påse kolasnören, tre små snickers, en påse bilar. Jag hade planerat att ta med clementiner och äpplen också, men det fanns inte hemma när vi åkte in.
Jag har tre svarta och tre vita amningslinnen. Har en del amningsBHar också.
Jag tycker linnena är överlägsna BH eftersom de täcker magen och därför går bra att ha med t.ex en öppen kofta eller skjorta, eller en omlottklänning för omlottklänningar blir ofta bra urringade, när man använt dom en stund om inte annat.
Med amningsBH måste man ju ha andra kläder över hela överkroppen, och då måste man ha något som går att öppna vilket begränsar urvalet ganska mycket.
SportBH, iaf som jag känner till dem är ju inte alls något substitut. Poängen med amningslinnen och amningsBH är ju främst att de går att knäppa upp och fälla ned över bröstet så att man inte måste krångla sig ur hela plagget varje gång man ska amma. Det finns amningsBH med bygel, det är inte bygellösheten som är poängen. SportBH tycks ju vara motsatsen, till och med svårare att ta sig ur eller dra upp eller något än en vanlig BH?
Åh jag som är en leggings människa ;) men jag har aldrig hört att man har blöja :o