BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
snö 81 skrev 2015-03-10 16:27:50 följande:
Min dotter sa idag att en flicka hade gått hem idag för att hon mådde illa. Får ju lite panik, men jag kan inte ha henne hemma heller känns det som. Jag ligger ju och sover större delen av dagen och hon skulle ju gå i taket av en sovande mamma och inga kompisar. Det skulle ju även innebära att hon inte kunde gå och leka med kompisar efter middagen heller då dessa kompisar går på samma avdelning som henne...
Dessutom skulle dom ha disco på torsdag och säger jag att hon inte får gå lär hon ju rymma hemifrån ;)
Mina barn har ju varandra och är otroligt nog bästa kompisar. Skiljer 19månader mellan dem och innan sonen började förskoleklass i höstas hade de aldrig varit ifrån varandra så de är VÄLDIGT tighta. Leker hur bra som helst ihop så jag har inga problem alls att ha dem hemma:) förstår dock att det är skillnad om man bara har ett barn som inte har någon att roa sig med och om man är "sova-trött". Jag är också helt slut och trött men inte så jag behöver sova under dagen för tillfället så det går ju bra:) sen vet jag som sagt inte om jag skulle gjort annorlunda om barnen bett om att få fara, men än verkar dom rätt nöjda med att vara hemma:)
LillLouise84 skrev 2015-03-10 16:23:56 följande:
Visst vi står och betalar för en plats och dottern älskar att vara där. Men vi har varit konstant förkylda nu sen i september och det tar grymt på krafterna och mitt immunförsvar verkar vara försvunnet under graviditeten. Så några vakna nätter med ett sjukt barn skulle knäcka mig nu. Plus att jag får lite sällskap om hon är hemma
Jag förstår dig till hundra procent. Jag är ju rädd för magsjuka i vanliga fall och har fått varning från läkare att en mildare magsjuka kan tvinga mig till inläggning och dropp för att jag redan är så tunn. Hur skulle jag då palla en magsjuka nu som höggravid och efter 9 månader med dåligt matintag.. Inte sugen på att testa:P en förkylning är inte heller någon höjdare som höggravid och som du säger behöver vi nog alla här inne få sova ordentligt nu:)