Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-03-10 16:27:50 följande:

Min dotter sa idag att en flicka hade gått hem idag för att hon mådde illa. Får ju lite panik, men jag kan inte ha henne hemma heller känns det som. Jag ligger ju och sover större delen av dagen och hon skulle ju gå i taket av en sovande mamma och inga kompisar. Det skulle ju även innebära att hon inte kunde gå och leka med kompisar efter middagen heller då dessa kompisar går på samma avdelning som henne...

Dessutom skulle dom ha disco på torsdag och säger jag att hon inte får gå lär hon ju rymma hemifrån ;)

Mina barn har ju varandra och är otroligt nog bästa kompisar. Skiljer 19månader mellan dem och innan sonen började förskoleklass i höstas hade de aldrig varit ifrån varandra så de är VÄLDIGT tighta. Leker hur bra som helst ihop så jag har inga problem alls att ha dem hemma:) förstår dock att det är skillnad om man bara har ett barn som inte har någon att roa sig med och om man är "sova-trött". Jag är också helt slut och trött men inte så jag behöver sova under dagen för tillfället så det går ju bra:) sen vet jag som sagt inte om jag skulle gjort annorlunda om barnen bett om att få fara, men än verkar dom rätt nöjda med att vara hemma:)
    LillLouise84 skrev 2015-03-10 16:23:56 följande:

Visst vi står och betalar för en plats och dottern älskar att vara där. Men vi har varit konstant förkylda nu sen i september och det tar grymt på krafterna och mitt immunförsvar verkar vara försvunnet under graviditeten. Så några vakna nätter med ett sjukt barn skulle knäcka mig nu. Plus att jag får lite sällskap om hon är hemma

Jag förstår dig till hundra procent. Jag är ju rädd för magsjuka i vanliga fall och har fått varning från läkare att en mildare magsjuka kan tvinga mig till inläggning och dropp för att jag redan är så tunn. Hur skulle jag då palla en magsjuka nu som höggravid och efter 9 månader med dåligt matintag.. Inte sugen på att testa:P en förkylning är inte heller någon höjdare som höggravid och som du säger behöver vi nog alla här inne få sova ordentligt nu:)
  • septemberbarn08
    Misty W skrev 2015-03-11 02:37:40 följande:

Här har vi Viggo (troligtvis hans namn)

En groda på 53,5cm & 4690g.

Men vilken sötnos! Nu längtar man ju ännu mer efter sin egen bebis! Behöver nog lite såna bilder nu när allt börjar kännas hopplöst:)

Och stort grattis till er!:)
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-03-11 03:06:31 följande:

Alltså nu börjar jag på riktigt bli less på detta. Igår kväll låg vi i soffan och kollade på tv, hade onda sammandragningar var 5:e minut i två timmar ca, rätt jobbigt sådär. Går och borstar tänderna och får ytterligare en sammandragning och hinner tänka att fan, det här börjar ju göra rätt ont, det kanske är på gång. Går upp i sängen och där klingar det av helt :( Sover ok fram till 02 då jag vaknar av mensvärk och har nu haft en ond sammandragning - 1 på en timme! Hur länge ska man behöva ha såhär????

Hade exakt likadant i förrgår och blev så jävla arg! Det gjorde tom ont när jag var uppe och gick så jag fick verkligen upp hoppet och sen bara klingade allt av:( igårkväll hade jag bara någon enstaka förvärk igen. Tror aldrig det blir någon bebis här. Är helt inställd på att få gå över den här gången!

Letar tecken hela tiden nu! Varit rätt lugnt med förvärkarna förra veckan - lugnet före stormen? Varit deppig sen i söndags - är det ett tecken? Varit risig i magen igen igår - tecken? (även om jag vet att det garanterat beror på att jag ätit mer "vanlig" mat senaste veckan). Sovit oroligt två nätter nu - är det ett tecken? Mer flytningar - betyder det något? Och så håller det på i all evighet.. suck!
  • septemberbarn08

Jaha, så dyker det upp grej efter grej som jag varit förskonad från under mina andra graviditeter.. Varför inte liksom?

Trots mina mångåriga magproblem och två tidigare graviditeter och förlossningar har jag aldrig behövt bekymra mig för de där berömda hemorrojderna men nu är de här!:(

Vill helst bara sjunka genom jorden känns det som. Löjligt, jag vet. Det är ju trots allt jättevanligt under graviditet och efter förlossning och förlossningspersonalen är säkert väldigt vana vid bekymret och lägger kanske inte ens märke till det när man ligger där men ändå känns det som att jag kommer skämmas ihjäl om jag måste föda barn nu!

Det är väl inte helt oväntat iofs med det trycket jag haft neråt nu sen i måndags och gör att jag måste pinka ungefär var femte minut. Ett bra tecken givetvis att bebis rör sig åt rätt håll så att säga men det suger ändå! :(

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-03-11 13:56:59 följande:

Jag har också fått hemorrojder så du är inte ensam. Vet att det är en klen tröst! Jag har bara inte kommit mig för att behandla dom. Vet att jag fick rätt ont där bak efter förra förlossningen, men lite salva av personalen på BB gjorde susen! Kanske borde behandla mig nu så att jag inte får dunderont sen...

Tro det eller ej men det är faktiskt en rätt stor tröst att få höra att det är fler med samma problem (även om jag förstås inte ÖNSKAR att någon annan ska ha det). Jag har känt av det ett tag men det har inte gjort ont eller på något vis stört utan bara varit där så jag har ignorerat det. Men nu har jag fått någon ny som verkligen gör suuuperont vid minsta rörelse så nu vart jag ju tvungen att ta tag i det. Beställde Ac3Comfort från apotea, vet inte om den är bra? Tills den kommer får jag klara mig med Xylocain som iaf bedövar LITE.

Ja hej och hå innan detta är över!
  • septemberbarn08
    Mimipig skrev 2015-03-11 17:14:31 följande:

Du - det är inte hela världen. Jag fick det i somras och nu igen för nån månad sen när jag åt mkt järntabletter. Det finns både stolpiller och kräm som funkar riktigt bra och det är inget att skämmas för. Synd bara att det är ett så fult namn, det låter värre än vad det är - ett bråck.

Ja det låter ju verkligen som något riktigt äckligt och inget man vill prata om. Vad har du testat för salvor och vad har funkat bäst? Jag skulle kanske fortsätta ignorera skiten om det inte vore för att det gör så ont nu. Gruvar mig för hur det ska bli efter förlossningen:(
  • septemberbarn08
    Mimipig skrev 2015-03-11 19:13:48 följande:

Jag använde Xyloproct både kräm och stolpiller. Fick både inne och utanför i somras. Den innanför var ok, men den utanför gjorde för jävla ont. Kunde knappt sitta och att göra nr 2 var extremt plågsamt. Krämen tog bort den på några dagar. Och smörj ofta.

Fasen jag kanske gjorde fel val då när jag beställde AC3Comfort? Det är typ den enda jag hört talats om så därför tog jag den. Hoppas den hjälper lite iaf, annars får jag göra en ny beställning.
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-03-11 20:17:47 följande:

Nu är kvällens onda sammandragningar här igen, välbekant på nåt vis ;)

Man blir väl chockad om man inte skulle känna något en kväll nu;)

Här tar det också i.. önskar det kunde ta i lite mer bara:)
  • septemberbarn08
    Sparv15 skrev 2015-03-12 03:26:20 följande:

Försökte göra ett inlägg tidigare men det verkar inte ha kommit upp. Vid tio föddes vår lilla tjej efter ca 20 minuter på förlossningen

Nu får ni sluta föda barn i den här tråden! Min unge kryper bara längre in för varje barn som föds tror jag;)

Men skämt åsido, hoppas allt gick bra (trots att det verkar ha gått snabbt?) och att ni mår bra! Och stooort Grattis:)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?