snö 81 skrev 2015-03-06 12:54:52 följande:
Jag gillade inte sjukhusets "blöjor" som var gigantiska så jag ska ta med mig de stora nattbindorna i BB-väskan. Sen när jag kommer hem räknar jag med att använda de vanliga bindorna precis som vid vanlig mens.
Gördel tänker jag kan vara skönt för stabiliteten för även om magen drar ihop sig så har man inte direkt några muskler att tala om :) Detta är ju dessutom andra gången för mig så jag har inte byggt upp några illusioner om att det kommer dra ihop sig lika bra som förra gången ;) Har vänner som sagt att det är minsann inte lika lätt och snabbt att få en normal mage andra gången :-/
Det är nog VÄLDIGT olika hur snabbt magen drar ihop sig. Jag fick höra (från "avundsjuka" bekanta) efter första barnet att "vänta du bara tills du fått andra barnet, då ska du se att du inte blir platt lika snabbt". 6 dagar efter andra förlossningen hade jag tappat alla graviditetskilon och magen var HELT platt igen, syntes liksom inte att jag fött barn öht.
Däremot håller jag med om att magmusklerna blir lite si och så efter alla värkar och allt krystande.
Minns efter senaste förlossningen när jag skulle göra nr2 första gången. Kändes som att jag tog i allt jag kunde men det fanns ju inga muskler att ta i med haha. Helt sjuk känsla!