Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-03-05 20:31:05 följande:

Alltså jag tror jag blir galen - onda sammandragningar och mensvärk ikväll igen. Ska det vara såhär i två veckor nu kommer jag seriöst bryta ihop. Idag har jag dessutom ett jäkla tryck neråt samtidigt som bebisen snurrar runt inne i magen, det gör typ ont!

Som här då! Över tre veckor sedan det började och än håller det ju på.. varit lugnt tre kvällar den här veckan vilket jag tackar för men ikväll har jag ont igen! Känns väl okey att ha ont om man vet att det gör någon nytta men att ha ont helt i onödan är mindre okey. Och så får man ju upp hoppet varje kväll att "nu, NU kanske det är dags" och så fiser det av igen:(

Men när det väl sätter igång på riktigt kommer vi säkert ångra oss och vilja att det SKA fisa av;)
  • septemberbarn08
    Murrmys skrev 2015-03-06 06:44:11 följande:

Inga fler bebisar här, men vi hoppas det kommer snart :)

Angående frågor om bebis kommit. Sist var det ett j-la tjat för jag gick över 17 dagar så denna gång har jag sagt att jag räknar med minst 2 v mer än bf. Peppar peppar så har ingen hört av sig och frågat än! :) så nu är det bara att hoppas bebis kommer inom de veckorna ;) för nu börjar jag bli klar med det här...

Igår ringde min svärmor och var lite halvhispig och undrade om allt var lugnt än. Hon har inte varit ett dugg nervös inför tidigare förlossningar men nu! Frågade flera gånger om jag hade några känningar än och undrade om vi skulle hälsa på i helgen.. "eller ni kanske inte vågar åka nånstans nu?"

Dom bor 3mil bort så jag är nog inte nervös för att åka till dom och hälsa på:P
  • septemberbarn08

Sambon har varit hemma från jobbet två dagar så nu har jag gjort ett ryck här hemma igen. Nu är garderoberna färdiga och jag är SÅ nöjd! Ordning och reda bland alla kläder, äntligen! Och så tog vi en tur till soptippen igår och slängde hur mycket rat som helst som legat länge och stört mig. Och så renbäddade jag igår och dammtorkade hela huset.. med onda fogar som resultat så jag fick inte på mig höger strumpa imorse haha.

Nu när jag fått färdigt allt som stressat mig tänkte jag varva ner och vänta på bebis i lugn och ro..

Skämtar förstås! Åker till syrran i eftermiddag och hämtar några dvd-skåp som jag ska måla i helgen:P

Men SEN.. Kanske;)

• septemberbarn08
    ebe91 skrev 2015-03-06 10:42:47 följande:

Så, då ska jag strax iväg på det där bm-besöket man hoppades skulle utebli... V40+6 idag. Att 7 dagar kan kännas så långa! Men, nu är det snart helg o solen skiner o det droppar från taket så kanske jag får ngt annat o tänka på i helgen än o räkna dagar som passerar utan bebis! Ikväll blir det iaf sushikväll med sambons bröder o respektive, har verkligen varit en cravings för mig sista månaderna :)

Det har varit en craving här också, typ det enda jag varit sugen på. Tyvärr har vi ju inget sushiställe här i närheten och att göra egen är inte samma sak. Vet dock att i samma stad som vi ska föda ska det finnas en sushirestaurang så det har jag beordrat min (sushihatande) sambo att köpa åt mig som "tack" efter förlossningen;)
  • septemberbarn08

Här vet jag inte om en bit av slemmisen for tidigare också. Med första barnet var det en klump som var blodstrimmig. Den här gången var det inte en klump utan mer en tjock slemmig "mask" (ja hur tusan beskriver man det annars, haha?). Betydligt tjockare än en vanlig flytning. Inte blodstrimmig dock men med en grön liten klump inuti.. fräscht, i know!

Var så pass lite iaf så jag har inga förhoppningar alls på att det ska vara något på gång. Dessutom kan den ju lossna HELT två-tre veckor innan det sätter igång så att det lossnat en liten bit nu säger ju inget.

15 dagar kvar.. eller med min otur 115:P

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-03-06 12:54:52 följande:

Jag gillade inte sjukhusets "blöjor" som var gigantiska så jag ska ta med mig de stora nattbindorna i BB-väskan. Sen när jag kommer hem räknar jag med att använda de vanliga bindorna precis som vid vanlig mens.

Gördel tänker jag kan vara skönt för stabiliteten för även om magen drar ihop sig så har man inte direkt några muskler att tala om :) Detta är ju dessutom andra gången för mig så jag har inte byggt upp några illusioner om att det kommer dra ihop sig lika bra som förra gången ;) Har vänner som sagt att det är minsann inte lika lätt och snabbt att få en normal mage andra gången :-/

Det är nog VÄLDIGT olika hur snabbt magen drar ihop sig. Jag fick höra (från "avundsjuka" bekanta) efter första barnet att "vänta du bara tills du fått andra barnet, då ska du se att du inte blir platt lika snabbt". 6 dagar efter andra förlossningen hade jag tappat alla graviditetskilon och magen var HELT platt igen, syntes liksom inte att jag fött barn öht.

Däremot håller jag med om att magmusklerna blir lite si och så efter alla värkar och allt krystande.

Minns efter senaste förlossningen när jag skulle göra nr2 första gången. Kändes som att jag tog i allt jag kunde men det fanns ju inga muskler att ta i med haha. Helt sjuk känsla!
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-03-06 13:21:17 följande:

Vilken energi. Hoppas du lyckas varva ner lite mellan varven. Vi ska till ikea efter jobbet idag och det ser jag inte fram emot. Ikea verkar plocka fram det värsta trots att jag vet precis vad vi ska ha och det teoretiskt sätt borde vara ett snabbt besök...

Jag vet faktiskt inte var energin kommer ifrån, jag som nött ut soffan de senaste månaderna och knappt orkat gå uppför trappen här hemma. Nu är bägge badrummen städade och golven är skurade också.. wtf liksom?

Men nu passar det ju VÄLDIGT bra om bebis vill komma typ i helgen när det är så städat det kan bli;)
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-03-06 14:02:07 följande:

Din jäkel! Var magen helt platt 6 dagar efter din andra förlossning!? Helt sjukt, om jag inte har samma tur kommer jag vara galet bitter på dig, haha! ;)

För min del hade det gärna fått stanna ett par kilo. Och den där platta magen var inget jag ens tänkte på förrän typ 3 år senare. Då först insåg jag att jag kanske borde vara tacksam över att fortfarande se ut som att jag aldrig fött barn när jag faktiskt gått igenom två graviditeter. Den här gången är jag ju lite mer medveten om att jag faktiskt haft tur de andra gångerna så jag är förstås mer rädd nu att jag inte kommer ha samma tur. Är ju trots allt 5år sedan jag var gravid sist också så kroppen kanske inte återhämtar sig lika snabbt. Några kilo får dock gärna stanna den här gången men tvivlar starkt när jag bara går ner i vikt nu.. suck!

Aldrig är man nöjd;)
  • septemberbarn08
    Misty W skrev 2015-03-06 14:03:49 följande:

Mina 2 stora har ju sovit hela nötter från dag 1, självklart nån vaken natt nån gång i månaden (precis som mardrömmarna kan dyka upp nu)

Så finns en risk att vi får en skrikis ;) sambons familj tycker att det är dax för oss att få slita lite. Då sambons lillasyster har 2 barn som blir 1år & 3år i år som varken sovit eller ätit och inte gör det än.

Jag har haft en lugn bebis som dock åt på natten rätt länge. Och sen en bebis som gallskrek sig igenom dagarna men otroligt nog sov hela nätterna från 1månads ålder.

Undrar vad det blir den här gången.. håller tummar och tår för en nöjd bebis som sover som en stock på natten. Bådar ju gott iaf att den alltid är helt stilla från 22 till 7 nu när den ligger i magen;)
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-03-06 19:35:15 följande:

När jag fick dottern hade jag köpt förlossningsbindor på apoteket. Men jag blev kvar på BB i tre dagar och där fanns fri tillgång till "blöjor" och på tredje dagen så hade blödningarna lugnat ner sig och jag klarade mig på dagarna med vanliga bindor, men på nätterna använde jag förlossningsbindorna bara för att jag hade de hemma.

Jag beställde från apotea och där fanns det förlossningsbindor men dom var slut när jag skulle beställa:( tog två andra sorter som jag tänkte skulle bli bra men när jag packade väskan i förrgår och tog ur några bindor ur varje förpackning blev jag jättebesviken. Tjocka, absolut.. men suuupersmala. Hur tusan ska dom kunna hålla tätt, framförallt om man ligger på sidan på natten. Jag har tyvärr haft oturen att jag blött rena blodbadet ganska länge efter mina förlossningar och anar att det blir likt den här gången. Är dock för lat för att orka bry mig om att köpa nån ny sort så jag tänker helt enkelt sno med mig lite hem från bb så jag klarar mig första dagarna hemma.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?