-
Hoppas det övergår till mer regelbundna värkar idagsnö 81 skrev 2015-03-13 06:07:34 följande:Ja, jag önskar bara att jag kunde känna mig mer säker. När det kommer en värk gör det så ont att det känns på riktigt, men det verkar ju ta en evighet att få det regelbundet. Ibland är det 4 minuter mellan och håller i under 1,5 minut och ibland är det 8-9 minuter mellan och sitter bara i 40 sek.
-
Grattis till er tjej! Tråkigt att det blev komplikationer men jag är glad över att läsa att hon är återhämtad och att ni förhoppningsvis snart kan lämna bb.Madelia skrev 2015-03-13 01:42:26 följande:
Jag har inte hunnit läsa alls på ett par dagar men vill passa på att säga stort grattis till alla som fått era små under den tiden!
Strax efter tolvslaget 11/3 kom vår tjej ut och vi mår bra efter omständigheterna. Utan att röja några detaljer man inte vill lyssna på när man har det framför sig kan jag säga att det var lite långdraget i slutet av förlossningen så vår lilla tjej var medtagen och hade vatten i lungorna så hon fick direkt skynda iväg med sin pappa för att få hjälp. Jag blev ensam kvar för det sista och fick träffa dem runt två timmar senare. Det var en olycklig väntan. Hon behövde hjälp med andning och övervakning på neonatalen till förmiddagen efter och nu är hon helt återhämtad och vi hoppas få lämna bb imorgon.
-
Usch det är svårt det där. Går det inga tåg delar av sträckan så att dina föräldrar kan möta upp och att ni därmed inte åker bil hela vägen? Fast om anledningen till att du inte vill flyga är pga allt folk så är inte tåg heller en bra idé.Nixe skrev 2015-03-13 12:37:18 följande:
Härligt att fler och fler bebisar är på g! Själv fick jag lite tråkiga nyheter idag så nu har jag ännu mer att oroa mig för. Min morfar, som olägligt nog bor 70 mil norrut, har blivit mkt sämre i sin sjukdom och mormor tror inte att han kommer leva så länge till. Mina föräldrar ska därför åka dit över påsk. Är jätterädd för att min morfar inte ska hinna träffa vår bebis. Det är hans första barnbarnsbarn.. Bebisen kommer ju bara vara drygt två veckor vid påsk så det känns ju som en total omöjlighet att bila upp och ner dit med mina föräldrar för helgen. Men enda andra alternativet är att flyga och det vill jag verkligen inte göra med en så pass liten bebis. Vet ju inte hur man mår efter snittet heller och sambon kan inte åka med. Men jag skulle gå sönder helt om min fina morfar skulle gå bort innan jag varit där. Nästa möjlighet för mig att åka dit blir först i sommar och det känns långt bort om han nu är så pass dålig :( Vad gör man? Hoppas på det bästa bara och väntar?
Finns det inte möjlighet att flyga upp en annan helg med sambon? Annars tror jag tyvärr att du bara kan hoppas på bästa. Lider med dig och dina svåra val!
Kram -
Har haft molvärk i nedre delen av magen sen igår kväll. Innan (sen i söndags) har det dykt upp på kvällen men sen alltid varit borta på morgonen och under dagen. Vill dock inte tro att det är något särskilt med det eftersom så många andra här i tråden haft molvärk under ganska lång tid. Hade dock varit skönt att veta vad det berodde på, om tappen håller på att utplånas, barnet kryper neråt eller vad det nu än kan bero på.
-
Ja! Det hade varit så skönt. Gärna att den börjar blinka hysteriskt rött när något håller på att gå tokigt också så man snabbt kan ta sig till sjukhuset.septemberbarn08 skrev 2015-03-13 13:49:07 följande:Ja tänk om vi kunde ha en liten lampa på magen som började lysa grönt när det verkligen är dags! Vad enkelt det vore:)
Idag på lunchen började folk diskutera när jag skulle föda. Så nu har jag fått startdatumen 23, 25 och 31. Ingen tror att jag kommer föda för tidigt. Nä det är kanske så men jag hade föredragit att det kom tidigare om det nu inte tänker dyka upp på bf (10 dagar kvar) som jag annars är fullt nöjd med. -
Kan inte vara rumpan då? Att den vikt in benen framför sig vilket antagligen också känns och att klumpen du känner snarare är rumpan? Hoppas att det är det och inte att den har vänt sig. Lite jobbigt när det sker så pass kort inför bf. Men om det är så, så kan den lika gärna vända tillbaka sig igen.KarinIngrid skrev 2015-03-13 15:51:26 följande:
Attans nu är jag nojig att pluppen vände sig med huvudet upp!!
Det kändes som om hela magen gjorde en kullerbytta!!!
O nu känns det som en stor klump (huvud) är upp istället för fötter som rör sig som jag kännt tidigare..
Men jag vet inte säkert. Inte lätt att känna men det känns helt klart annorlunda. Förut när kag tryckte lite på fötterna så svarade han genom att sparka tillbaka så man kunde känna foten.
Nu när jag buffar är det som att "klumpen" bara flyttar sig lite sidledes. Inga sparkar.
Men jag kan ju ha fel. Det är inte helt lätt att känna vad som är vad :)
Men är det ens möjligt att de vänder sig såhär sent??
10 dagar till bf!!
-
Spännande! Då fick du din hinnsvepning till slutsnö 81 skrev 2015-03-13 18:00:53 följande:
Inne på koll på förlossningen - 1 cm kvar av tappen och öppen för två fingrar. Fick en MYCKET oskön hinnsvepning så nu är det bara hoppas på ordentliga värkar!!
-
Hade så gärna velat föda då men tror jag har åtminstone två veckor kvarSkumbollen skrev 2015-03-13 18:52:06 följande:
Snö81, hoppas verkligen det drar igång! Kommer bebisen imorgon 9:26 så har ni ju namn klart iaf. Pi :)
Lycka till
-
Ebe91, grattis till Bosse! Kul att läsa att du är nöjd med förlossningen trots komplikationer. Hoppas jag också får fantastisk personal som informerar för jag tror det kan göra en stor skillnad i hur upplevelsen blir oavsett hur komplicerad förlossningen är.
-
Stackare. Det är inte riktigt sånt man ska behöva tänka på nu. Hoppas du kan släppa det. Kramlaila88 skrev 2015-03-13 20:39:57 följande:
Urs. En produktiv dag har lämnat mig helt känslomässigt krossad ikväll. För det första, pluggat förmiddagen sen efter lunch har jag burit massa lådor och grejat i förrådet då jag fått hjälp av min mor med att organisera där inne. Fått ut lådor ur lägenheten bara två kvar nu!
Tvättat om bebiskläderna som luktar så mycket. Men trots ättika och vanligt tvättmedel (parfymfritt iofs)så vägrar det sluta lukta :( har ju vädrat dom också! Men får väl leva med det nu då men ska försöka vädra igen. Tråkigt att dom börjar se slitna ut efter tre omgångar i tvättmaskinen trots att mer än hälften är oanvända. Dom har bara tagit åt sig av lukten från de begagnade :( kläderna jag tar med till BB är då doftfria :) så man får känna endast den goa bebislukten första dagarna :).
Sen fick jag se bilder på min föredetta sambo och MIN hund på en ung tjejs blogg ikväll av en slump då jag såg bilder på några andra kompisar där. Det krossade mitt hjärta lite extra. Jag sitter här som en tjock flodhäst och väntar vårt barn medan han umgås med en 18årig liten tjej. Och min hund :( som jag saknat så ofantligt mycket senaste tiden. Som en kniv rakt i hjärtat. Smsade för ovanlighetens skull och frågade om de var något på gång där. Men han ringde och bedyrar dyrt och heligt att så inte är fallet. Men det är ändå jobbigt!! :( speciellt nu alltså..
Skit kväll med andra ord. Känner mig dock duktig som gjort så mycket idag. Paniken över min att-göra-lista släpper lite. Målade dessutom på en byrå :) Behövs fler varv dock.