-
ExaktMimipig skrev 2015-03-09 12:44:24 följande:Hahaha! Bäst före för mamman i och för sig...
-
Jag med. Håller på att göra mannen tokig med allt jag vill ha fixat som att slänga återvinning. Borde vi äta upp bananen i skålen? Vågar jag tina kyckling till morgondagens paj för då blir den fördärvad tills vi kommer hem. Vi måste packa nu och fixa allt. Nu börjar det kännas som om det kan hända när som helst.KarinIngrid skrev 2015-03-09 18:29:45 följande:
Här är en till med molande mensvärk och hugg upp i bäckenet plus sammandragningar. Men har ju 14 dagar till bf så vågar inte hoppas för mycket än.
Är medveten om att det kan dröja ytterligare fyra veckor men nu börjar det kännas verkligt imed att molvärken kommit igång på riktigt. Men jag har varnat mannen att jag nog kommer bli mer och mer stressad för varje kväll eftersom jag tänker att om det händer så händer det på natten. -
Jag tror att jag drabbats av den där energin tillsammans med humörsvängningar. Idag hade jag bestämt mig för att göra sex olika sorters pajer plus en efterrättspaj. Men när jag inte hittade sådana formar jag ville ha så tappade jag all lust, ville inte göra något alls och köpte choklad till mig själv istället. Men imorgon tänkte jag göra ett nytt försök med de formar jag köpte (som eg var bättre för de har lock och kan därmed frysas in lätt) om jag inte hinner föda innan dessMildamilda skrev 2015-03-09 18:41:27 följande:Hehe ja skulle säga de två sista månaderna istället för dagarna...
-
Jag är rädd att det kommer sluta på 30 vilket är konstigt med tanke på att jag är vid +20 nu. Men med övertid och gå upp 2,5 kg i veckan verkar inte omöjligt just nu.LillLouise84 skrev 2015-03-09 20:08:30 följande:Sista två veckorna har varit värst tycker jag. Innan så kändes det så långt fram i tiden så det inte var riktigt greppbart, men nu bara väntar jag på något tecken att det ska dra igång. Sen nu när kilona bara rusar iväg så blir jag mer och mer deppig. Jag kommer ha minst 25 kilo att slita för att få bort sen.
-
Så att snitta på 2,5 kg i veckan är inte osannolikt? Typiskt. Hoppas vi båda slipper gå över tiden för det här med svullna fötter och händer är inte roligt. Men som tur är brukar vatten försvinna rätt fort efter förlossningen om jag förstått det rättLillLouise84 skrev 2015-03-09 20:29:01 följande:Jag har gått upp 4 kilo på 10 dagar och jag har 12 dagar kvar till bf. Får jag då gå över 14 dagar så kan det landa på 10 kilo till. Det vill jag verkligen inte
-
Nu är väskan packad och utslängd tillsammans med babyskyddet i bilen. Det gick fort med tanke på hur lång tid jag dragit på det. Lång tid har väskan bara stått där med ett paket blöjor och en mössa och ett par ullsockar och kexchoklad som mannen stoppat i. Men med tanke på att jag känt av mer mensvärk sen i går natt ville jag inte chansa längre. Det som saknas är kameran men den laddas vid mannens nattduksbord och är hans uppgift att komma ihåg. Nu ska bara alla sopor slängas och disk diskas och blommor vattnas. Frågan är vilka projekt som ska slutföras imorgon när jag också kommer gå in för att det kommer hända på natten
-
Stort lycka till imorgon!Misty W skrev 2015-03-09 21:12:54 följande:Nä jag hade tyvärr bara inskrivning idag.
Men imorgon ska jag va på plats 07:10 & sen bordet jag rullas ner runt 10:00. Vi har plats nr.2.
Men kan säga att just nu kryper jag nästan ur skinnet! Sambon fick ju för sig att dra på Djurgårdens "play in" match så jag sitter här ganska sorgsen eftersom jag inte kunde säga etta renligt godnatt och hejdå till ungarna nu när jag la dom.
Vi valde att inte berätta om att det sker imorgon eftersom vi vill att dottern ska kunna koncentrera sig på skolan och att dom inte går förväntansfulla ifall något skulle hända. Jg vet att jag låter sjukligt negativ, men vill spara barnen från oro.
Nä nu ska jag snart hoppa in i duschen och försöka raka benen. Fiffin får dom stå ut med! -
Jag försökte mig inte på frysboxarna i affären när jag konstaterade att det jag skulle ha låg längst in. Var glad att mannen var med för annars hade jag nog försökt trots allt och verkligen liknat den där strandade valen som jag känner att jag är.laila88 skrev 2015-03-09 23:54:59 följande:haha känner lite så jag med, som korvar till fötter.
På affären idag nådde jag absolut inte det jag skulle ha från en hylla, tog saker att peta med och försökte sträcka mig och stå på tå. Tillslut fick en som arbetar där hjälpa den lilla stackars gravida sälen som inte kan sträcka sig efter nåt.
Sen nästa problem, nå ner i frysboxarna med magen i vägen. Min son fick klättra och ta fiskpinnarna! Affärerna är tydligen inte gjorda för höggravida ^^
Man känner sig som en T-rex! Mega enorma fötter, mega kropp och små små stickor till armar ;D -
Vad skönt att läsa! Lycka till med förlossningen idag!pink76 skrev 2015-03-10 00:30:42 följande:
Ikväll kl 21 kom min man hem. Jag måste ha lyckats att hitta rätt person bland alla dessa myndighetspersoner att skrika på. Det var verkligen i sista stund.
Så i morgon kl 7 åker vi in på förlossningen tillsammans för att äntligen få träffa vår lilla plutt.
Tack för alla styrke-kramar.
-
Så dumt. Gick in på en tråd som hette Hur mycket gick ni under graviditeten eller liknande. Så läser man om alla som gått upp bara 8-12 kg och sluppit bristningar och hur dumt det är att lägga på sig för mycket och att det är dåligt för barnet. (Fanns såklart de som gick upp mycket men de sa bara att de ätit för mycket och att man inte borde gå upp så mycket i vikt) Nu känner jag mig dum som gått upp 20 kg nu när jag går in i v 39 trots att jag vet att det beror mycket på all vätska som jag samlat på mig.
Nej, i fortsättningen håller jag mig till den här tråden för här känner jag inte att det är något fel på mig utan att jag har en ganska normal graviditet där svullna kroppsdelar och strimmiga magar är helt okej och att skillnaderna inte beror på att någon gör fel utan för att vi är just olika individer.