Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-03-10 19:43:41 följande:

Någon (trollunge?) frågade hur det känns nu efter elva dagar med Folke på utsidan. Allt har liksom lugnat ner sig äntligen. Nätterna är ju rätt tuffa eftersom han sover Max tre timmar (oftast mindre) innan det är dags för käk... Men dagarna är mysiga med tupplurar, promenader, familjemys och bra amningssessioner! På torsdag börjar dock maken jobba så då blir det ju tuffare då vi ska klara allt "markarbete" själva! Skönt att han går ner till att jobba 80% i april!

Ja det var jag. Jobbigt med sömnen men det låter mysigt med dagarna. Lite så som jag föreställer mig att det ska vara. Hoppas det funkar bra även när mannen återvänder till jobbet!
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-03-10 19:58:44 följande:
    Det är ju tur att det finns folk som har så bra kroppar att dom blir sig själv direkt och som känner att dom bara måste visa det också! :-/

Sist såg jag otroligt plufsig ut och med en stor bulldeg på magen - den ska jag lägga ut tre dagar efter förlossning ;)
    Gör du det så gör jag det
  • Trollunge85

Fortsatte ikväll med mitt sk boande. Har nu gjort 4 pajer varav tre i aluminiumformar för att kunna frysa in dem för framtiden. Den sista är för att slippa laga kvällsmat några dagar. Sen kom mannen och tömde och fyllde diskmaskinen för jag kände inte att böja mig upp och ner var så roligt efter allt matlagande. Nu ska bara den sista pajen in i ugnen och sen är kvällens projekt klart. Fötterna är stora som jag vet inte vad och värker efter att ha stått upp så länge

• Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-03-10 22:12:10 följande:

Här ligger jag som en strandad val i soffan och tittar på biggest loser. Jag vill också kunna röra på mig igen. Dessutom var jag dum nog att kolla mitt bmi, jag kan gråta för mindre. Efter förlossningen blir det att dricka massor av vatten för att skölja ur kroppen, och noll socker i huset om jag ska få på mig ett par byxor någonsin igen. Jag är en sån som har skitsvårt att gå ner i vikt, jag har till och med varit till läkare för det men fick svaret att alla inte är gjorda för att vara smala.. Idag fick jag hem ett par nya icke gravida jeans, som jag råkade beställa när jag pajade min gravidjeans. Jag beställde två tum större så de ska gå på direkt efter fl har jag tänkt. Nu har jag haft gravidkläder tillräckligt för en livstid.

Då har du samma problem som min man. Han har också jättesvårt att gå ner även om han försöker. Inte har det blivit lättare för honom med en gravid fru som kan få sug på både det ena och andra. Han hoppas vi kan hjälpas åt att gå ner sen och motivera varandra. Det hoppas jag också.

Kul att du köpt nya jeans. Jag vågar inte köpa något men visst hade det varit skönt med något annat än gravidkläder nu.
  • Trollunge85
    JhjärtaK skrev 2015-03-10 22:15:06 följande:
    Haha, du behöver nog inte oroa dig. Som tur är finns fontanellerna vilket gör att även skallen är "formbar" på bebisarna och kom maken din ut vaginalt så var ju hand huvud inte enormt iaf som bebis smile2.gif
    Jo jag vet det egentligen (verkar bara som alla biologilektioner försvunnit från min skalle just nu) men det känns ändå ganska skrämmande när man tänker på det att ett barn ska pressa sig ut där nere. Det kommer troligen gå för mamma lyckades ju fem gånger och mormor fyra så med de generna borde jag iaf ha en kropp som klarar det Det börjar bara te sig mer skrämmande nu när det närmar sig och jag både vill och inte vill uppleva det
  • Trollunge85
    Misty W skrev 2015-03-11 02:37:40 följande:

Här har vi Viggo (troligtvis hans namn)

En groda på 53,5cm & 4690g.

php0YElnD33247.jpg

Grattis till sonen!
  • Trollunge85

Idag så blev jag orolig över om jag överhuvud taget känt bebisen på ett tag. Kom inte ihåg om jag kände den igår för just nu tänker jag mest på sammandragningarna och mensvärken och att det trycker till nere i bäckenbotten när jag går ibland. Jag har helt enkelt glömt bort att ha koll på om barnet rör sig. Och inte rörde det sig från att jag steg upp till jag åkte till jobbet. Väl här börjar jag knuffa på magen och jodå jag fick ett svagt svar till slut (tror jag väckte stackaren) och nu känner jag av lite mer rörelser igen. Tycker dock inte de är så aktiva men eftersom den brukar vara mer aktiv innan lunch så är det bara att avvakta och se om den kommer bli livlig igen. (och bara för det drar den runt med knäna så jag verkligen känner att den är vaken ) Tack och lov. Men med tanke på hur trött jag är (och ändå känner jag att jag måste göra en massa saker och glömmer bort att vila) så kan jag förstå att den kanske också behövde lite vila. Det är ju snart dags för en enorm prestation så om det kan vara förståeligt att den tar en dags vila för att ladda inför förlossningen men man blir ändå orolig.

• Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-03-11 05:56:15 följande:
    Hade exakt likadant i förrgår och blev så jävla arg! Det gjorde tom ont när jag var uppe och gick så jag fick verkligen upp hoppet och sen bara klingade allt av:( igårkväll hade jag bara någon enstaka förvärk igen. Tror aldrig det blir någon bebis här. Är helt inställd på att få gå över den här gången!

Letar tecken hela tiden nu! Varit rätt lugnt med förvärkarna förra veckan - lugnet före stormen? Varit deppig sen i söndags - är det ett tecken? Varit risig i magen igen igår - tecken? (även om jag vet att det garanterat beror på att jag ätit mer "vanlig" mat senaste veckan). Sovit oroligt två nätter nu - är det ett tecken? Mer flytningar - betyder det något? Och så håller det på i all evighet.. suck!
    Jag känner igen det där med att leta tecken. Jag har inte gjort det tidigare eftersom jag inte haft mensvärk och liknande som ni haft förrän i söndags kväll men från och med då funderar jag hela tiden på om det är ett tecken på att det är på gång eller vad det betyder. Samtidigt är det så dumt för jag är medveten om att när det väl startar då kommer jag veta.
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-03-11 08:43:27 följande:
    Jag kom på samma inatt när jag låg och väntade på nästa onda sammandragning. Hade ju full fokus på sammandragningar under kvällen också så jag visste inte när jag hade känt nåt sist. Det var helt stilla i magen trots att jag strök på den och buffade lite, började till och med planera att ringa förlossningen och åka in på koll. Men imorse när jag vaknade behövde jag inte fundera mer på det för då var det full fart, så den låg helt enkelt och sov som en liten gris där inne :)
    Det är lite läskigt hur lätt det är att byta fokus och därmed glömma bort att kontrollera att barnet rört sig under dagen. Vill ju inte att något ska hända som jag hade kunnat förhindra om jag bara hade varit uppmärksam. Egentligen tror jag den rör sig varje dag men eftersom jag just nu fokuserar mer på att leta tecken om förlossningen är på gång så tänker jag inte på de där vanliga buffarna som kommer varje dag. Det är ju normalt (tills jag inte kommer ihåg om jag känt det eller inte). Nu är det vaken och igång så det känns så nu kan jag sätta check på dagens rörelser
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?