-
Jag håller med. Tycker om att läsa om allt som ligger framför mig även om jag vill att det gärna får hända snart. Fast just nu är jag ganska nöjd med min tillvaro. Har vant mig vid min stora mage och har just nu inget problem med att kanske gå över tiden (förra veckan var det värre med den saken och om en vecka när jag passerar bf kanske jag inte alls är lika nöjd med tillvaron).Mimipig skrev 2015-03-16 10:54:49 följande:Jag tycker tvärtom, att det är jätteskönt att som förstföderska få höra från er som ligger före, om era erfarenheter och klokskap, så jag är glad att jag inte går i frontledet. Men så är jag inte heller riktigt redo för förlossning än och har inte hamnat i "uuuuuuuut bäbis, uuuuut!"-mode än.
-
Vilken sötis. Skönt att ni får komma hem nu.Sparv15 skrev 2015-03-16 11:32:37 följande:Nu sussar hon gott här bredvid
-
Oj vad spännande. Kul att du kunde få veta att det var så pass långt gånget. Då kan det ju hända närsomhelstSkumbollen skrev 2015-03-16 14:44:03 följande:
Var hos bm nu, öppen med buktande vattenblåsa och huvet långt ner. Går vattnet trodde hon att jag skulle vara öppen fem cm direkt. Hon kunde inte hinnsvepa för då skulle vattnet gå utan tvekan och om det är så så "får" de tydligen inte göra det. Vet inte om det är sant...
-
Långsamma men tydliga rörelser. Ibland funderar jag på om det är lite men när den väl sätter igång är det som den kör ett helt stretchpass som är mindre skönt. Märks att det är trångtCymi skrev 2015-03-17 00:07:15 följande:
Nu är ju alla som inte fött än ganska i slutskedet här, hur rör sig era bebbar nu? Min rör sig ett par ggr om dan men shit vilka små rörelser jämfört med förut, typ en liten puff med en arm eller en fot eller försök till att röra sig lite mer men antar att det är väldigt trångt nu. Jag undrar ibland om hon gör för små rörelser men hos bm i förra veckan såg allt bra ut iaf :P
-
Nej vad trist! Och han jobbade en ganska bra bit bort också om jag kommer ihåg rätt? Hur långa skift är det? Hoppas du hittar något att fylla ut dagarna med!septemberbarn08 skrev 2015-03-17 06:13:44 följande:
Sömnlöst inatt igen.. inatt var det inte pga något graviditetsrelaterat iaf utan för att sambon snarkade och väckte halva sverige! :(
Ser fram emot en lååång dag med barnen för nu är dagen jag gruvat för här.. sambon börjar jobba skift och blir borta till halv ett inatt och jag blir själv hela kvällarna:( är sjukt beroende av min sambo och just kvällarna hatar jag när han inte är hemma!
Slår för övrigt aldrig fel att sambons jobb får hur mycket som helst att göra precis när vi ska ha tillökning. Tidigare har det varit minst 6 timmars övertid VARJE vecka i flera månader men nu blir det minsann skift istället. Så vissa dagar hinner han inte träffa barnen något alls och jag står helt utan avlastning. Behöver jag säga att jag grät floder när han kom hem och berättade det för 2v sedan?
-
Att måendet kan skifta så från dag till dag. Igår kändes allt okej och jag var okej med att jag nog kommer gå gravid fram till bf och även ett tag efter det. Mådde ändå bra även om jag var trött vid åtta och somnade nio. Var uppe en sväng vid midnatt men sov annars bra.
Och så vaknar jag av väckarklockan och vill inget alls. Är bara less på allting. Vill inte till bm, vill inte till jobbet, vill inte hitta något att ha på mig för det jag tänkte på igår ligger i tvätten. Och trots att mannen försökte muntra upp mig med glada tillrop och sånger som jag brukar börja le åt iaf så känner jag mest för att gråta utan nån riktig anledning. Men det är bara att ta sig igenom dagen. -
Den rädslan kan jag förstå. Ofta pratar man ju om att småbarnstiden kan vara tärande för förhållandet men det är ju så mycket mer än bara att det kommer ett barn. En måste fortfarande jobba och sen finns ju allt som fanns innan bebistiden också kvar att fixa. Hoppas det löser sig trots att han ska jobba skift och att förhållandet slipper en svacka!septemberbarn08 skrev 2015-03-17 06:38:59 följande:Ja dom har ungefär en timmas resväg också. Rent tidsmässigt blir det ingen skillnad, han blir borta 12timmar/dag oavsett. Men är han hemma halv ett orkar han ju inte kliva upp hur tidigt som helst dagen efteråt. Och sen är det väl bara min egen rädsla för att vara själv på kvällarna som stör onödigt mycket. Känns så mycket värre att vara ensam med barnen från 12.30-00.30 än från 5-17.
Sen är det väl bara "sorgen" på något vis att han ska behöva jobba bort en bebistid till. När dottern föddes hade vi dels all hans övertid att handskas med och sen hade vi nyköpt huset och renoverade all ledig tid. Så VI försvann och vi hade en rejäl svacka i förhållandet då. Vi tog oss ju igenom det men jag är livrädd att det ska bli likt nu igen med en bebis på gång. -
BM idag. 35 på sf-måttet, blodtrycket låg på sina 139/89 som vanligt. Lite högt men eftersom sf-måttet inte rusat iväg och inte vikten heller konstigt nog (ligger kvar på stabila 89 kg och gjort det i en vecka så jag kanske slipper 90-strecket ) så fick jag bara de vanliga förmaningarna om att ringa förlossningen om jag får ihållande huvudvärk och mycket flimmer framför ögonen (det flimret jag har är så lite så det räknas inte med tanke på att jag mår bra i övrigt).
Barnet låg fortfarande fixerat (och inte alls på tvärs som jag hade börjat få för mig igår) och pulsen låg mellan 140 och 150. Kändes skönt att komma dit och få en koll på att allt var okej. Vi har bokat in efterkontrollen och även om vi har ett besök inplanerat nästa vecka efter bf så var hon säker på att detta var sista gången. Skönt med någon som peppar i slutet Blev en avskedskram i slutet så nu är det verkligen nära.
Helt otroligt att jag nu befinner mig i vecka 40, det som var så avlägset. Då var det bara väntandet på ett tecken på att det kommer hända något. Tror på 1177 så stod det på partnern att han skulle boka in något varje dag för att minska väntan. Men han måste missförstått det. För att istället för att boka in saker på kvällarna med mig så har han bokat bort sig själv varje kväll den här veckan förutom idag och på fredag. Nåja jag är ju fortfarande på jobbet så det kan vara skönt med lite egentid på kvällarna men jag om jag går över tiden så får han banne mig hålla sig hemma på kvällarna och umgås med mig. -
Vad söt! Förstår att du inte ens gav dig på att läsa ikapp. Det räcker med att vara borta från familjeliv under helgen och sen har man en hel dags läsande framför sig Men det är roligt med en så aktiv tråd.Misty W skrev 2015-03-17 08:33:17 följande:
Hallå gänget!
Sorry att jag varit dålig på att va inne å hänga här, men ni verkar skrivit på ordentligt så hoppade över att försöka läsa ikapp!
Grattis till er som fått era bebisar nu. Har vi gjort nån lista än?
Sambon ångra namnvalet så nu heter han inte Viggo utan vi har bestämt oss för att han är en liten ELTON ??
-
Jag hoppas på det bästa när man inte sett något på ett tag från de som vanligtvis är aktiva men samtidigt kan det också bara handla om en paus från skrivandet. Ibland läser jag i tråden utan att svara Men som sagt jag hoppas det är på gång för dem och att det går bra!Mildamilda skrev 2015-03-17 09:04:34 följande:
Angående fosterrörelser så är min mkt lugnare i rörelserna, tycker även den hickar mindre. Min mage är liten, men bebis ska vara normalstor så det är nog extra trångt.
Undrar hur det går för Laila och Lill Louise, har inte sett nåt på ett tag från dom.