Mimipig skrev 2015-03-20 10:13:14 följande:
Idiotkollega. Det var säkert bara nåt som flög ur en typiskt-dum-snubbe, men ändå. Hade retat mig med.
Jag blev lite bekymrad precis. Min man fick ett uppdrag i Skåne på söndag - vår bf - som JAG tyckte var för bra för att tacka nej till. Så JAG föreslog att han skulle undersöka möjligheterna att ta uppdraget under minimalt med tid och kolla flyg etc. Vi bor i Sthlm. Så nu har allt löst sig, så han kommer att vara borta 10 h under söndagen - bara dagtid - och det är mitt "fel". Statistiskt sett bör det ju vara lugnt, och OM bäbisen kommer innan så åker han ju inte, och om det sätter igång under tiden finns tidigare flyg från Skåne, vilket skulle innebära att han kan vara i Sthlm på ca 2 h som snabbast.
Men så jävla typiskt va, nu måste jag hitta ett sätt att slappna av i det här beslutet. Tips?
Det går snabbt mellan skåne och stockholm med flyget men jag förstår din oro. Du får hoppas på att du inte får en lika snabb förlossning som vissa här i tråden fått. Har du någon i din närhet som kan hålla dig sällskap under tiden du väntar på honom om det skulle sätta igång innan han hunnit hem? Jag hade min syster på standby när mannen var i Holland vilket gjorde att jag kände mig trygg även om han var borta. Hon var även påtänkt som sällskap om det satte igång när han var i Göteborg på jobbresa under dagen i måndags (vi bor i södra skåne så det är 3 timmar med bil). Jag tyckte det var skönt att ha en plan om det skulle hända just för att jag inte visste om jag skulle klara av att vara själv när det satte igång och det kanske kan fungera för dig också (sen var det jätteskönt att jag inte behövde använda mig av reservplanen
men ändå)