Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-03-20 08:31:11 följande:

Jag har börjat få ont i händerna, särskilt i vänster hand. Det värker i lederna när jag knyter handen och de känns stela. Är det bara all extra vätska? Eller är det början till karpaltunnelsyndrom? Bf på sön. Nån som känner igen detta?

Har det mest i högra handen och har haft det nu under veckan men trappats upp mer och mer. Jag har tänkt att det är vätskan som gör det men visst kan det vara något annat. Men som många andra bekymmer tänker jag att det försvinner när barnet väl hittat ut ur min kropp och om inte så får jag ta tag i det då.
  • Trollunge85

Sitter vid skrivbordet helt gråtfärdig. Kollade på fb och eventet rocka sockorna. Blir helt tårögd över alla som lägger upp sina olika strumpor för att visa att annorlunda är bra. Och nu blir jag tårögd för att jag skriver om det.

• Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-03-20 08:49:21 följande:
    Samma här snart är bf här och bebisen vill inte komma ut. Jag får väl gå över tiden då . Igår när jag skulle sova var jag helt grinfärdig och halft panikslagen, ska bebisen aldrig komma ut?

Maken kom hem från jobbet igår och hade pratat med en kollega som tyckte att jag skulle knipa ett tag till. För båda får inte vara lediga samtidigt och får vi bebisen nu så är den andra killens skoter semester hotad. Hans skotersemester är det sista jag bryr mig om, hoppas den blir förstörd bara för den korkade kommentaren.
    Ja men självklart vill man i slutet knipa ett tag till så att omgivningen får den semester de tycker de behöver. Hoppas verkligen att barnet kommer nu så att han inte får sin skotersemester! Det förtjänar han för ett så otroligt korkat uttalande.
  • Trollunge85
    ToveS skrev 2015-03-20 09:26:01 följande:
    Men fan för folk som säger sånt! Min pappa sa igår att jag borde knipa till 25e för att folk ska ha fått lön när den fyller år i framtiden.. Det är bara karlar eller folk utan barn som lägger såna idiotkommentarer. Hoppas skotersemestern blir inställd så det smäller om det!
    Och alla de som får lön den 27:e då? Finns ju sådana också. Bäst du kniper ända tills dess så du verkligen säkerställer att ditt barn får dyra presenter när den fyller år. Idioti!
  • Trollunge85
    ToveS skrev 2015-03-20 10:38:26 följande:

Jag själv får lön 27e tex, min dotter fyller 22e och hon har då alltid fått presenter. Får lära min far att vara lite mer försekommen med sina presenter och handla innan pengarna är slut! På tal om dumma karlar och min far så har mina föräldrar tajmat att åka till Tyskland idag till söndag, så de missar dotterns födelsedag samt att ta hand om dottern om jag ska föda... De ville att jag skulle passa deras katter (åka och mata och umgås med dem 3ggr/dag) denna helg, samt passa min yngre bror/ låta han bo hos mig (han har downs) som bor hemma. Min syrra ryckte in och tog på sig uppdragen innan jag hann explodera... Kan tillägga att mitt bf är 24, min dotter som fyller 22e var också beräknad till 24e...

Mimipig ja hur ska man inte bli stressad i din sits.. Och hur ska du slappna av/skingra tankarna, jag kan inte ens det ändå.. Gå på bio? Boka kompisträff med fika, sov.. Det är inte lätt!

Tur att din syster tog det. Känns som du har mycket ändå att fixa med. Hoppas dina barn får två olika födelsedagar  
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-03-20 10:13:14 följande:
    Idiotkollega. Det var säkert bara nåt som flög ur en typiskt-dum-snubbe, men ändå. Hade retat mig med.

Jag blev lite bekymrad precis. Min man fick ett uppdrag i Skåne på söndag - vår bf - som JAG tyckte var för bra för att tacka nej till. Så JAG föreslog att han skulle undersöka möjligheterna att ta uppdraget under minimalt med tid och kolla flyg etc. Vi bor i Sthlm. Så nu har allt löst sig, så han kommer att vara borta 10 h under söndagen - bara dagtid - och det är mitt "fel". Statistiskt sett bör det ju vara lugnt, och OM bäbisen kommer innan så åker han ju inte, och om det sätter igång under tiden finns tidigare flyg från Skåne, vilket skulle innebära att han kan vara i Sthlm på ca 2 h som snabbast.

Men så jävla typiskt va, nu måste jag hitta ett sätt att slappna av i det här beslutet. Tips?
    Det går snabbt mellan skåne och stockholm med flyget men jag förstår din oro. Du får hoppas på att du inte får en lika snabb förlossning som vissa här i tråden fått. Har du någon i din närhet som kan hålla dig sällskap under tiden du väntar på honom om det skulle sätta igång innan han hunnit hem? Jag hade min syster på standby när mannen var i Holland vilket gjorde att jag kände mig trygg även om han var borta. Hon var även påtänkt som sällskap om det satte igång när han var i Göteborg på jobbresa under dagen i måndags (vi bor i södra skåne så det är 3 timmar med bil). Jag tyckte det var skönt att ha en plan om det skulle hända just för att jag inte visste om jag skulle klara av att vara själv när det satte igång och det kanske kan fungera för dig också (sen var det jätteskönt att jag inte behövde använda mig av reservplanen men ändå)
  • Trollunge85

Skönt att du har en nödplan och förhoppningsvis behöver du inte använda den. Jag håller tummarna att du inte tillhör de 5% (eller vad det nu var) som föder på bf (eller åtminstone i så fall efter mannen kommit hem igen)

• Trollunge85
    Mullan skrev 2015-03-20 21:21:06 följande:

Har inte orkat/hunnit läsa ikapp.

Vår lilla pojk föddes 5:44 imorse. Första värken kom kl 22. Inga tecken alls innan dess! Livet kändes hopplöst under dagen igår men fick en rejäl vändning på bara några timmar. Han var 51cm o vägde 4082. Allt gick toppen. Fick sy några stygn i mellangården. Amningen har funkat sedan första minut! Hur kan han redan veta vad han ska göra? Haha! Gott om mjölk har jag denna ggn oxå, han får ett bra sugtag och man hör att han sväljer.

Han hade bajsat lite i fostervattnet vilket gör att vi måste stanna minst ett dygn. Hoppas på att få komma hem imorgon. Storasyster på 2 år har vart här en stund och hälsat på. Gick toppenbra och hon var helt överlycklig över den lilla varelsen<3 Vi tror att namnet blir Lucas.

Grattis alla som fått bebisar. Och till er andra, ge inte upp hoppet! Snart sitter ni där med era bebisar:)

Värkarna startade 7 dagar över bf, han föddes på bf+8. Kram på er alla och tack för lyckönskningarna.

Grattis!
  • Trollunge85
    Mullan skrev 2015-03-21 04:19:29 följande:

Tack för grattishälsningar :) han verkar vara en bebis som är vaken på natten. Vilket jag misstänkte då det var mkt aktivitet i magen på nätterna. Han har vaknat en gång inrimmen sedan kl 24 och velat snutta lite.

php8Zzp7683106.jpg

Vilken sötnos! En riktig nattuggla med andra ord Hoppas det vänder men försök passa på att sova under dagen.
  • Trollunge85
    Cymi skrev 2015-03-21 10:23:39 följande:

Igår morse började värkar från ingenstans, vid 22 började de tätna och vid 1 på natten var det dags att åka in. Vi ringde till BB Stockholm där vi skulle föda men det var fullt, Danderyd lika så så vi blev skickade till BB Sophia. Vi kom dit vid 2 och värkarna blev snabbt värre. Jag tappade koll på allting och var inte särskilt närvarande och trodde jag skulle dö i slutet av öppningsfasen, men jag överlevde och klockan sex imorse kom hon äntligen ut. Lilla Lucy, 50 cm, 3200 gram och älskad till tusen. Jag behövde inte sy och är stolt över att jag klarade det utan bedövning :)

phpgsjRIX80950.jpg

Stort grattis!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?