Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ToveS skrev 2015-03-27 17:26:47 följande:

Vem var det mer än mimipig som provade lite skumpa? Har ni nån utvärdering? smile5.gif och var det riktig champagne eller mousserande?

smile1.gif Mimipig har väl fått sin guldklimp nu..

Det verkar ju funkat för henne. Kanske vi också ska göra det och få slut på lidandet
  • Trollunge85
    ToveS skrev 2015-03-27 17:26:47 följande:

Vem var det mer än mimipig som provade lite skumpa? Har ni nån utvärdering? smile5.gif och var det riktig champagne eller mousserande?

smile1.gif Mimipig har väl fått sin guldklimp nu..

Mannen tror att vårt barn är finsmakare så bara riktig champagne duger Så han kommer köpa en liten flaska (varken han eller jag får ju dricka för mycket, han ska ju vara körduglig) imorgon.
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-03-27 23:33:12 följande:

Igår kom vår Walter, kl 19.43. 3990 gram och 53 cm och fullkomligt perfekt! Fattar fortfarande inte att jag gått igenom och fixat en förlossning! Och att det var HAN som bott i min mage så länge. Overkligt.

Jättestort grattis!
  • Trollunge85
    Nixe skrev 2015-03-28 10:51:34 följande:

Firade att vi klarat oss hemma ien vecka med ett litet glas champagne igår. Genast ska en barnlös och ganska avlägset bekant kommentera att hon förväntar sig stt det var alkoholfritt. Alltså, jag har lusläst Livsmedelsverkets sida och Adam hade ätit innan och fick tidigare urpumpad mjölk efter. Ingen blev det minsta påverkad och jag sköljde ner mitt glas med en halvliter vatten. Är jag världens sämsta mamma nu? Jag har inte tänkt dricka alls typ under amningen men detta var bara för att fira lite extra. Less jag blir :-/

Det finns inget fel att du dricker alkohol trots att du ammar. Det som är farligt är att ditt omdöme kan fördärvas men det är ingen risk att ditt barn blir alkoholskadat via modersmjölken. Det man varnar för är vad jag vet att det är större risk för psd eftersom man inte blir lika uppmärksam och att man får sämre omdöme. Men att det skulle hända efter ett glas har jag svårt att tänka mig. Hade du tömt en hel flaska skulle jag tycka att din bekant hade haft rätt att kommentera men annars? Nej. Det finns ju folk här som fått rådet att dricka ett glas för att få igång förlossningen och för att få igång amningen.

Så ha inget dåligt samvete! Du är en toppenmamma! Och nu ska du få samma råd som jag fick av min granne nyss. Lyssna bara på dig och din partner. Det är bara ni som vet och är experter på ert barn. Ta emot de råd ni tror funkar men resten ska ni strunta i. Annars kommer du tycka du är en dålig mamma många fler gånger och det är du inte. Du är bästa mamman till ditt barn!
  • Trollunge85

Tror min slempropp har börjat lossna för flytningarna är inte likadana. Istället för vita är de beiga (ledsen för detaljer). Molvärken har inte försvunnit sen i torsdags förutom att jag inte känner något när jag vaknar på morgnarna. Hoppas att det är på gång för det känns jobbigare och jobbigare med smärtan trots att jag inte kan identifiera den i något mönster tillsammans med sammandragningar.

• Trollunge85
    Skumbollen skrev 2015-03-28 14:34:35 följande:
    Åh men hoppas verkligen att det är på g nu!!!
    Jag hoppas också. Har just nu ont i svanken och sitter med vetekudde och har precis tagit två alvedon och hoppas att smärtan lättar lite. Eller ja det gör jag ju inte men om inte det är i kombination med värkar så är det mest segt.
  • Trollunge85

Har nu fått ut hela slemproppen tror jag. Kom med senaste toalettbesöket. Jag har trots alvedon inte fått bort smärtan. Tror mina värkar kommer just nu mer i ryggen än fram på magen. En del känns i nederdelen av magen men jag har inte börjat med timern än. Just nu har vi besök av en kompis som tog med sig fika och hjälpte till att skruva ihop en hylla som vi köpte idag på Ikea så jag känner inte riktigt att jag ska hålla på och köra timer just nu Men sen när han åkt..

• Trollunge85

Tack för alla lyckönskningar. Har aldrig under de här dagarna känt mig så hoppfull som nu men det är lite konstigt att det mest är ryggen som gör ont. Någon annan som hade ont i ryggen i början?

• Trollunge85
    anonym81 skrev 2015-03-28 19:37:21 följande:
    Jag hade ont i ryggen när jag väntade min första, det var en ihållande smärta som satt där konstant, jag fattade inte alls att det var värkar eftersom jag bara var i v 36, men min mamma sa att jag skulle åka till förlossningen och kolla, var öppen 3 cm när jag kom in, kunde inte stå rakt och jag trodde jag åkt på ryggskott eller nåt :).
    Låter lovande. Tyvärr verkar all smärta försvunnit så fort jag lade mig i sängen. Men tänker hoppas att det bara var något tillfälligt och att det verkligen sätter igång i natt eller imorgon. Så fort jag sätter mig upp eller rör mig så kommer smärtan tillbaka.
  • Trollunge85

Men seriöst. Av någon anledning har jag inte sovit så mycket djupsömn utan jag har mer slumrat för jag har haft något i medvetandet som har hänt. Vaknar och nada... Ingen molvärk, inga sammandragningar, men världens halsbränna. Varför kunde inte det onda från igår förvärrats? Det som kändes så hoppfullt. Gissar dagen kommer se likadan ut som gårdagen så jag kommer gå runt och ha ont men inte tillräckligt ont för att kunna ringa fl. Vill ju heller inte in för att konstatera att inget hänt utan det är bara att åka hem igen. Speciellt som de inte har några parkeringsmöjligheter precis vid fl utan mannen måste parkera någon annanstans.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?