Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Cymi skrev 2015-04-01 07:11:32 följande:
    Inge fel med april utom det skiftande vädret ;)
    Nej det är det inte. Fyller ju själv år då. Har haft födelsedagskalas i strålande solsken och massa snö (och då bor jag ändå i Skåne). Funderade på om det skulle bli ett aprilskämt men har inget som tyder på det än så länge.
  • Trollunge85
    JhjärtaK skrev 2015-04-01 07:44:15 följande:
    Klart du skall hänga kvar här! April-bebis är inte helt fel det heller smile1.gif

Spännande att se vilken födelsedagen blir! Fyra av fem familjemedlemmar fyller nu år inom en vecka i mars. Bara maken som inte fyller år då utan i november smile2.gif
    Oj! Hur gör ni med födelsedagsfirande? Tänkte innan ni blev 4 i samma vecka för det har ni ju inte testat än Firade ni tillsammans när det gällde släkt eller två separata kalas? Måste vara intensivt under den veckan för mannen som ska fira er alla Jag har ju mest konkurrerat med påsken som har gjort att man fick flytta på barnkalasen så alla kompisar kunde komma. Nåja jag har ju ändå kommit upp i åldern när man har fokus på jubileum snarare än varje födelsedag men det kommer jag också konkurrera med den lilla knodden eftersom den redan gjort att jag inte får fira 30 (får bli i efterskott) och vid 50 får jag konkurrera med dens firande av Systembolaget
  • Trollunge85
    anonym81 skrev 2015-04-01 10:20:40 följande:

Ja jag ringde så nu är det bara att vänta, blev orolig när det var brunt med, men det kunde det tydligen vara så det var ingen fara. Sambons jobbarkompis ringde fl där hans sambo jobbar och sa att dom skulle bjuda oss på mat å serva oss ordentligt när vi kommer upp hahaha. Får hinna dit innan hon slutar vid 5 då ;).

Vad spännande! Brunt har jag haft i flera dagar nu med slemproppen som fortsätter lossna bit för bit och det ska inte vara någon fara. Är nog blod från när livmodermunnen öppnar sig. Lycka till!
  • Trollunge85
    anonym81 skrev 2015-04-01 11:56:49 följande:
    Näää då kanske det bara är slemmisen som kommer då i rinnande form :(. När sambon kom hem så avtog värkarna i antal, men när dom kommet känns dom väl.
    Tror jag inte. Det är slemmigt och inte rinnande. Men borde du inte få komma in på en koll? Trodde man alltid åkte in när vattnet gått för att kolla att allt är som det ska.
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-04-02 11:52:45 följande:
    W lyckades trycka ut sig själv i torsdags med tre h marginal till midnatt och min födelsedag. Jag är så glad över att han får sin egen dag. På tal om jubileum så fyllde jag 35. Det blev inte mycket till party...
    Ska du fira ditt jubileum senare? Jag funderar på det. Inget stort men ändå något med familj och närmsta vänner. Kanske en lunch ute så det inte blir så långdraget men ändå så jag känner mig lite firad
  • Trollunge85
    anonym81 skrev 2015-04-02 12:55:38 följande:

17:15 igår forsade vattnet, 18:10 blev vi inskrivna på förlossningen och vår lilla Wilda föddes 21:17 :). Blödde som en gris, och fick en påse järn i morse då hb låg på 88, men mår bra nu och sitter i bilen på väg hem :). Ska bli såååä skönt att komma hem. 3900g och 49cm lång

phpcJbY1p79876.jpg

Grattis! Det gick snabbt när det väl drog igång.
  • Trollunge85
    Misty W skrev 2015-04-02 19:43:44 följande:

Grattis alla nya bebisar & mammor!

Har alla små kommit nu eller är det några tappra själar som fortfarande väntar?

Jag väntar fortfarande. Har haft molvärk i en vecka nu och slempropp som lossnat sen i lördags men mer blir det inte. Var hos bm ännu en gång idag för att mäta blodtrycket och nu är det väntan till tisdag då jag ska höra av mig till förlossningen för överburenhetskontroll.
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-04-02 23:27:09 följande:
    Amningshjärna. Nu läste jag ju lite noggrannare vad du skrev. En lunch är inte dumt. Eller kanske öppet hus hemma en söndag mellan tex 15-20 eller så. Bara lite snittar, vin och mingelmys. Jo, jag vill nog göra nåt ändå känner jag...
    Öppet hus med snittar och vin lät trevligt. Ja något sådant lät som en bra idé om jag inte kör på lunch. Om jag inte föder ska vi hem till mina föräldrar på lördag och äta påskmat och fira mig litegrann. Mina systrar med familj ska dit och ev mina svärföräldrar (men bara om vi kommer). Började se fram emot det igår och vad händer? Jo nu ligger jag i sängen med värkar som började strax efter ett.
  • Trollunge85
    Cymi skrev 2015-04-03 00:29:44 följande:
    Då kan det ju ändå inte vara långt kvar tills bebis kommer ut, frivilligt eller ej :) du måste ha en mysig mage ;)
    Mycket mysig men nu verkar något hända. Osvaga värkar med 5,5 min paus emellan. När första kom så trodde jag att jag låg konstigt. Men nu har jag gått på toaletten två gånger sen ett för att det tryckte på utan någon större effekt och sovit halvdåligt med att vakna varje gång det gjort ont och i min värld har det känts som jag haft en stenhård mage sen igårkväll när jag gick och la mig. Känns som jag har en enda stor sammandragning med smärta där emellan. Mannen ligger nu vaken sen fyra och väntar som jag på att det ska bli tätare mellan värkarna så vi kan ringa in.
  • Trollunge85

Så slutade det med att jag går upp och äter frukost och då minskar smärtstyrkan och tiden mellan dem ökar. Kanske är normalt men känns lite snopet när jag ändå var nere på 3,5 min mellan värkarna. Dock kan jag inte rekommendera att gå i trappor samtidigt som man har en värk. Funderar på att ringa till fl så de iaf har koll på att något är på gång och så jag vet om det finns plats eller vi ska börja ringa runt till andra.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?