ToveS skrev 2015-03-30 20:35:11 följande:
Och jag är avundsjuk på sig som iallafall blivit av med slemproppen! I och med att min inte gått fattar jag ju att alla jävla sd inte gör nån verkan alls. De är så kraftiga emellanåt men smärta finns inte. Ibland vill jag intala mig att jag bara är smärttålig denna gång, men nej säkert inte för minsta lilla molande reagerar jag på, och tror att nu jävlar! Men icke. Sover som en sten också. Fan
kom du till bm idag trollunge? Min tid var imorn och inte idag. Måste böla där imorn tror jag, behöver kanske inte ens anstränga mig för att bryta ihop...
Jo men min bm hade tydligen semester så det blev bara kontroll av blodtrycket. Högt igen och ny tid på torsdag.
Det är okej att bryta ihop. Jag gjorde det vid köksbordet vid kvällsmaten bara för att min man undrade hur lång tid jag ville vänta innan vi får besök om allt flyter på med fl och amning. Jag har innan haft så bestämda åsikter men nu sa jag att jag brydde mig inte om de så kom direkt på besök bara ungen ville komma ut och sen storgrät jag.
Jag känner igen funderingarna kring smärttålighet. Tänker att jag kommer vara en av dem som hinner föda hemma eller i bilen för att jag inte kommer märka det. Men då hade jag väl inte känt molvärken... Nu har jag sammandragningar som känns som att hela magen knyter sig som håller i nästan 5 min åt gången. Men jag orkar inte hoppas och inte heller kolla med fl för jag vet ändå att de kommer be mig avvakta till de blir starkare smärtmässigt och att jag ska försöka sova. Och jag kommer säkert lyckas domna och sen kommer allt vara borta när jag vaknar som vanligt.