-
Vad trist, jag som hoppades att det satt igång för dig.LillLouise84 skrev 2015-03-17 09:44:02 följande:Här händer inte ett skit. Jag är bara så jävla trött på att vara gravid och inte orkat vara aktiv på ett tag. Jag har de senaste två veckorna haft rejält med onda sammandragningar i en timme åt gången sen slutar det plötsligt. Jag kommer att föda hemma för när det är dags kommer jag inte förstå att det är allvar.
-
Vi har köpt en spjälsäng men tror inte den kommer användas i början. Kanske lite senare när barnet blivit större och sängen inte känns så stor. Då blir det ett bra ställe för att sova under dagen (speciellt när barnet börjar rulla så det inte riskerar att trilla ut). Tanken är att barnet kommer sova mellan oss under nätterna och med tanke på det jag läst om alla som fått barn som måste sova nära så känns beslutet fortfarande okej.Miniräka skrev 2015-03-17 10:32:52 följande:
Hur har ni tänkt ha era barn sovandes? I egen säng, vagga, spjälsäng, nest, mellan er?
Jag verkar ha gått all in och har väl motiverat för mannen här hemma att det finns en tid för varje liten sovplats.
Har tänkt ha vaggan/korgen bredvid min säng i början och att spjälsängen blir när hon blir runt 4-6 månader. Sen var min syster så gullig och sydde ett baby nest och det kan väl vara bra att ha lite varstans. Kommer säkert sluta med att hon sover i vår säng mellan oss tills hon är sex år gammal och inget används.
Min syster tipsade annars om liggdelen till vagnen eftersom den är mindre än spjälsängen och lite mer tryggt för barnet. Skulle tro att det blir motsvarande vagga då Hade gärna köpt en vagga att ha på nedervåningen men det blev aldrig av och tror inte vi kommer göra det heller. Satsar på att vara mycket utomhus under dagtid så då kan barnet sova i vagnen istället medan jag njuter av vårsolen -
Jag är snarare tvärtom. Hoppfull på kvällen att i natt händer det kanske något för att på morgonen känna nä det kommer inte hända idag heller. Förstår att du är less på alla kommentarer, det är ju värre än att gå och vänta själv.ToveS skrev 2015-03-17 14:02:38 följande:Låter lovande! Min dotter var fixerad från v29 så kanske är därför jag blir så nojig nu när denna är helt rörlig. Varje dag på morgonen väcks nya hopp och på kvällen avtar hoppet och sen sover jag och vaknar helt utvilad.. Ja det låter ju jätte bra men man vill ju ha ut ungen! Så less på att hoppas, så förbannat less på alla folk som frågar "inga känningar än?" " är nåt på g" "ska inte du ha snart" osvosv, då har jag inte ens gått över än! Oj vad gnäll, förlåt alla glada och positiva!
-
Stort lycka till! Vad kul att du äntligen ska få hålla en bebis i famnen! Förstår att du är nervös, du har ju ett datum när bebisen kommer. För mig är det ännu lite abstrakt trots att det kommer närmare och närmare för varje dag som gårNixe skrev 2015-03-17 21:47:56 följande:
Är så sjukt nervös inför imorn! Känns ju helt absurdt att jag ska få en bebis! En människa! Aah!! Jag jobbar ju ändå med såna där men alltså, en egen? Har städat och tvättat och fixat hela dagen. Avslutade med en långsam promenad på 5 km så nu blir det dusch och sen fasta till imorn då vi åker hemifrån strax innan kl 7. Lär inte sova en endaste blund i natt trots att jag känner mig trött. Håll gärna tummarna imorn, lär väl bryta ihop helt av all spänning när man kliver in på op. Bara att själv plötsligt vara patient känns väldigt läskigt och konstigt. Men snart får vi iaf se vad det är för liten filur som väntar där inne :D
-
Oj vad snabbt det gick! Stort grattis! Hoppas ni alla mår bra.Mildamilda skrev 2015-03-18 07:58:44 följande:
Vi fick en pojke igår 23:53, kvart över elva kom vi in på förlossningen, så det gick ruskigt fort!
-
Stort grattis! Tråkigt att det blev obehagligt men nu har ni äntligen fått er lilla pojke.Nixe skrev 2015-03-18 15:55:51 följande:
08:53 i morse kom vår lilla Adam äntligen ut! 3860 gram tung och 51,5 cm lång. Snittet gick bra även om jag tyckte det var ganska oenhagligt, bedövningen tog lite snett och långsamt så fick ligga med huvudet i nedförsbacke och lite så. Kunde inte slappna av så jag låg mest och skakade. Men nu är han äntligen här, en pojke så som vi trott från början :D
-
Duktigt gjort. Har också en sån där hög som borde sorteras. Men det blir inte idag utan jag fortsätter skjuta på denMimipig skrev 2015-03-18 14:54:34 följande:Urtråkigt tips! Jag tog tag i den fruktade viktiga-papper-lådan idag. Så stolt! Det var en välbehövlig sortering. Hittade lönebesked från 2001.
-
Risken om du pumpar är att du stimulerar mjölkproduktionen och om du inte vill amma tror jag nästan det blir värre om du pumpar efter vad jag förstått det. Men jag är definitivt ingen expert på ämnet med tanke på att jag väntar första barnetCymi skrev 2015-03-18 17:11:57 följande:Hm, fick mig att fundera på om man skulle ha en pump, ska inte heller amma. Rann det mycket/länge?
-
Jag har det likadant idag. Har varit pigg och alert och fått gjort en massa i en vecka men idag känner jag mig trött och hängig. Mannen tror att det kan vara på gång (för han känner sig själv hängig och tycker att det säkert händer bara för det) men jag är inte lika säker.Mimipig skrev 2015-03-18 17:33:45 följande:
Plötsligt mår jag så himla konstigt. Min förkylning har i princip gått över och jag har varit pigg och alert i ca en v. Idag började jag känna mig frusen och hängig och har nu sovit tre h på em, efter en aktiv dag med städning etc. Är det verkligen möjligt att jag blir sjuk igen innan det ens är över? Eller är det nån slags knockout före bäbisleverans? Har hört att man kan bli deppig två dar innan, men urtrött och hängig?
-
Man kunde tro att jag skulle veta bättre än att äta nachostallrik igår med guacamole gjord på vitlök och sambal olek och medium salsa. Speciellt som vi inte hade något hemma mot halsbränna. Gavisconen var slut och mjölk (som har funkat när det är bara lite halsbränna, dvs så länge jag undviker starka saker) hade vi bara lite kvar av. Så trots att jag vet att jag ska undvika stark mat för att inte må dåligt av halsbränna så glömde jag helt enkelt bort det igår kväll. Resultatet blev att jag sov i halvtimmesintervaller och sen var uppe på toaletten och försökte få upp magsyran så det skulle släppa (hjälpte inte, mjölken vi hade hemma hjälpte inte heller) blandat med att stå upp för att få ner allt i magen igen. Till slut kände jag att det var synd om mannen så jag gick ner och la mig på soffan med tre stora kuddar bakom ryggen så det var mer sittande än liggande och fick då sova i två timmar innan jag vaknade igen och gick och la mig igen i min egen säng och halvslumrade tills klockan ringde och det var dags att gå upp för att ta sig till jobbet. Så nu blir det ingen stark mat fram till förlossningen (och kanske inte efter det heller med tanke på att det kan bli jobbigt för den lillas mage när jag ammar).
4 dagar kvar till bf och idag är det näst sista dagen på jobbet. Trodde inte jag skulle jobba hela vägen men är glad att det fungerat. Speciellt som barnet inte verkar vilja komma ut före bf. Ikväll ska vi på informationsmöte på kommunen om alla byggnadsregler som gäller så vi vet vad vi måste söka byggnadstillstånd för och vad vi måste anmäla att vi ändrar och allt sånt som kan vara bra att veta som villaägare. Är lite skönt att vi kunde vara med (även om det fortfarande finns chans att den lilla tittar ut före kl 16 idag ) för även om jag är bra på att ta reda på saker via nätet så är det skönt att kunna ställa lite specifika frågor till de som ändå kommer handlägga ärendena inför våra planer att bygga ut.