snö 81 skrev 2015-03-02 10:07:01 följande:
Läste några inlägg igår om männen igår som det är synd om pga snuva ryggont eller bara annat pjosk :)
Min man uppför sig väldigt bra måste jag ändå säga, men en sak verkar han inte fatta och det är att jag börjar känna mig stressad över att det känns som att vi är så oförberedd på bebis. Vi har 190% fokus på renovering just nu. Köket är i det närmaste klart, men hantverkarna är inte klar med tvättstuga och badrum än vilket innebär att vi bland annat inte har fixat något skötbord än och huset är totalt upp och ner. Alla bebisens saker är helt lämnat åt sidan. Spjälsängen fungerar som förvaring till allsköns prylar, vagnen ligger undanstuvad bakom massa renoveringsprylar och inget som helst i vårt hem tyder på att det förväntas komma bebis inom närmaste veckorna.
Jag vet att man överlever ändå, men som det är nu känns det som att jag kanske möjligen ska föda bebis mot sensommaren, men definitivt inte nu!! Och jag vill inte känna såhär, så totalt oförberedd och i total förnekelse över att det närmar sig.
Ett riktigt gnällinlägg idag ;)
Jag känner igen det. Jag trodde vi skulle ha börjat fixa mer inför bebisen ankomst vid det här laget, men nej. Listerna i barnrummet är inte köpta och uppmonterade. Det behöver förbättringsmålas på sina ställen. Sängen (som vi iaf köpt) är inte hopmonterad och kläderna är inte tvättade och lagda i byrån. Visst vi kommer troligtvis inte använda sängen eller barnrummet från början men samtidigt kändes det som en grej som jag ville ha gjort för att förbereda mig för att nu kommer en ny familjemedlem.
Skulle ju även göra plats och sortera in blöjor, tvättlappar och liknande till bebisen i badrummet och det är inte heller klart. Nåja, 3 veckor kvar om jag går fullt ut, 5 veckor om jag går över. Det kan fortfarande hinnas med. Men vi har ju matsalen som också ska renoveras klart där de ursprungliga listerna ska slipas och målas.
Det jobbiga är att jag inte orkar när jag har jobbat om dagarna och mannen hinner inte fixa allt på egen hand.