Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Sådär, bara två arbetsdagar kvar, 18 dagar till bf. Magen krampar, sd hela tiden och mensvärkssmärta av och till. Känns som vad som helst kan hända - full fart, eller ingen mer action alls.

Jag har bara lämnat urinprov en gång hos bm, det var på inskrivningen. Blodgruppspapper fick jag också då, vid möte ett eller två. Det står även i elektroniska journalen. Vi skrev också sammanfattning igår, har inga särskilda krav och tillåter student att närvara.

Såg en ful och skrikig bäbis idag på tunnelbanan. Blev opeppad.

• Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-03-04 17:05:44 följande:
    Fy fan vad jag skäms när jag ser att det finns de i tråden som fortfarande jobbar. Hur orkar ni? Jag har ju 17 dagar kvar till bf men har varit hemma sen mitten av november (bortsett från EN arbetsdag i januari).

Tänkte senast igår att jag är så jäkla glad att jag inte jobbar nu. En km promenad och jag kunde knappt ens ta mig till toa under resten av dagen pga fogarna. Och magen som jäklas så jag vissa dagar blir helt slut av att gå upp för trappen här hemma.

Men som sagt, jag skäms ändå när jag ser att det finns dom som kämpar så länge. Ni är ju otroliga!
    Äsch, jag har ett stillasittande kontorsjobb och jättenära till tunnelbanan, annars skulle jag inte heller klara jobbet pga foglossningen. Jag får erkänna att jag nog borde ha slutat jobba lite tidigare ändå, fy vad tungt det är nu. Hoppas verkligen att bäbisen stannar inne minst en vecka till så jag hinner vila upp mig lite inför förlossning. Är inte redo!
  • Mimipig
    Nixe skrev 2015-03-04 19:17:25 följande:
    Haha nej du är inte ensam! Min kollega fick sin son i måndags och det gjorde mig lite stressad så jag har nu pedantstädat hela hemmet (vi snackar dammtorka själva dammsugaren och rengöra bakom handfatet med tops) och håller på att producera lite matlådor till frysen. Har även målat hyllor och satt upp grejer på väggarna. Tror jag har skurat golven sex ggr på tre dagar :p
    Vad duktiga ni är, jag blir alldeles matt. Jag funderar på att hyra in städhjälp när det närmar sig, mer än så orkar jag inte oga fogarna och maken är för ivrig och slarvig för att göra ett bra städjobb. Han är däremot bra på att handla och laga mat. Härom dan kom han hem med amningsinlägg och tjocka bindor som han handlat på eget bevåg.
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-03-04 22:37:04 följande:
    Din man är totalt motsatsen till min. Min dammsuger och plockar grejer på eget initiativ. Men avancerad matlagning enligt honom är att koka vatten och röra ihop pulvermos och micra mamma scans köttbullar. Och köpa bindor skulle han aldrig någonsin göra, inte ens under pistolhot smile2.gif
    Haha, han hade involverat apotekspersonalen för bästa tipsen på saftigaste bindorna tydligen.
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-03-04 21:19:31 följande:
    Jag har haft rätt ont (mensvärk) och många sammandragningar sen 13-tiden idag. Kunde inte låta bli att känna efter tappen idag igen för att jämföra med igår och det var en rätt intressant upplevelse. Igår var den ganska långt bak mot rumpan och idag rätt upp och jag kände en "grop" ;)
    Det låter onekligen som om det händer grejer!
  • Mimipig

Träffade en kompis idag (hon har fött tre barn) som jag inte sett på över ett halvår och hon utbrast "villa svullna läppar du har! Nu är förlossningen nära!" Det skulle vara ett säkert tecken, tydligen. Någon annan som hört nåt liknande?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?