Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-03-12 07:30:00 följande:

Vilken stökig natt jag haft. Först la jag mig halft hungrig och vaknade säkert 10 gånger på en timme av sura uppstötningar. Då var det bara att kliva upp och äta något, men då blev jag illamående av att jag blev för mätt. Men efter en timme kunde jag sova,,men då var jag sur på mannen som gick och la sig på soffan. I 12 har jag varje natt lyssnat på hans snarkningar och han går mycket i sömnen, men i natt råkade jag snarka för en gångs skull och då står han minsann inte ut och måste fly från övervåningen.

Vilken fräckhet. Jag hade också blivit sur. Min man klagade på att jag bökade runt för mkt på nätterna en gång och störde hans sömn. Det skulle han aldrig ha gjort.
  • Mimipig
    sommarstad skrev 2015-03-12 10:51:32 följande:

Är på förlossningen nu. Vi inväntar läkare som ska göra en koll. Det ska bla kollas att vattnet verkligen gått. Under Ctg hann jag dock läcka igen binda troser och byxor. Så det tyckte jag var tydligt nog. :p Ctg såg fin ut men värkarna har fortfarande inte kommit igång.

Jäklar vad spännande!

Jag sitter på tunnelbanan på väg till jobbet. En sista ströarbetsdag för att få klart det sista samt överlämning och avskedsfika. Jag vill inte att nåt drar igång! Jag är inte redo! Skilda världar här i tråden...
  • Mimipig
    Mildamilda skrev 2015-03-12 13:43:29 följande:
    Du och jag som vill vänta : ) jag blev glad för min bm sa idag att hon var säker på att vi ses nästa vecka också : ). Jag har 13 dagar kvar nu.
    För min del får han väldigt gärna komma på sin bf, 22/3. 10 dar kvar. Det blir bra. Då hinner jag ladda lite. Har inte hunnit det än. Det pågår betting i familjen. Mamma tror redan till helgen, hon är först ut.
  • Mimipig
    Skumbollen skrev 2015-03-12 20:57:28 följande:

Haha, hur gärna man vill veta så verkar det vara omöjligt att hitta sannolikheten :) läste dock att 22 mars är den vanligaste födelsedagen på hela året och att det i mitten till slutet av mars föds flest barn på året... Man är inte ensam om att ligga på midsommar med andra ord ;) phpPmEm6545939.jpg

Jag har bf 22 mars. Han får gärna komma då också, passar utmärkt i min planering.
  • Mimipig
    ToveS skrev 2015-03-12 21:51:12 följande:
    Hoho min dotter är född 22mars, hon var beräknad till 24mars. Blir intressant denna gång för jag har samma bf datum denna gång som med dottern för 6 år sen. När dottern föddes sa de att det är fullt ofta på förlossningen i slutet av mars därför fick jag en lista med andra sjukhus, tur jag slapp åka till ett annat!

Min svägerska fick inte plats på förlossningen, fick åka till ett annat - födde i bilen på motorvägen...
    Jag tänker att om det nu är samma sak varje år, med en våg att bäbisar i slutet av mars, då borde väl vården vara beredda med extra personal då? Eller är det som med SJ och SL som blir lika förvånade varje år över att det snöar på vintern...
  • Mimipig
    Nixe skrev 2015-03-12 23:49:41 följande:
    Det är nog snarare så att det inte finns någon extra personal. Tragiskt nog finns det knappt minimumbemanning under "lågsäsongen" så att säga. Vet bara hur det ser ut för oss på neo med beordringar var och varannan vecka för att då ihop absolut minst godkända bemanning för att ens hålla oss flytande :-/ det är ju inte världens bästa vård man hinner ge familjerna då tyvärr :(
    Ajdå... Och jag som ska till just Danderyd. Men det är kanske lika överallt? Jag vill ju inte hamna hos ett helt uttröttat och slutarbetat gäng och vara till besvär.
  • Mimipig
    Madelia skrev 2015-03-13 01:42:26 följande:

Jag har inte hunnit läsa alls på ett par dagar men vill passa på att säga stort grattis till alla som fått era små under den tiden!

Strax efter tolvslaget 11/3 kom vår tjej ut och vi mår bra efter omständigheterna. Utan att röja några detaljer man inte vill lyssna på när man har det framför sig kan jag säga att det var lite långdraget i slutet av förlossningen så vår lilla tjej var medtagen och hade vatten i lungorna så hon fick direkt skynda iväg med sin pappa för att få hjälp. Jag blev ensam kvar för det sista och fick träffa dem runt två timmar senare. Det var en olycklig väntan. Hon behövde hjälp med andning och övervakning på neonatalen till förmiddagen efter och nu är hon helt återhämtad och vi hoppas få lämna bb imorgon.

Grattis till dottern! Vilken turbulent start, men härligt att allt är bra nu! Det är nog viktigt att ställa in sig på att lite vad som helst kan hända men att det brukar gå bra till slut ändå. Jag har inte tänkt igenom några förväntade förlopp än, har väl bara antagit att allt går bra och enligt någon norm.
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-03-13 03:13:03 följande:
    Spännande!

Jag har legat vaken i 3,5 timme nu med onda sammandragningar som varvar mellan att komma ganska regelbundet och göra jävligt ont till att komma lite glesare och göra lite mindre ont.

När jag vaknade gjorde det sjukt ont och jag kände direkt att jag behövde gå på toa. Så inom loppet av en halvtimme från första känningen hade jag hunnit med att tömma magen också :)

Hoppas bara detta håller i dig nu!! Det gör bra mycket ondare än det gjort tidigare nätter...
    Det låter som lite för mkt smärta för att vara i onödan. Spännande! Känner du dig redo?
  • Mimipig
    Nixe skrev 2015-03-13 03:01:26 följande:
    Det är ganska lika överallt i Stockholm iaf. Nu löses det ju genom beordringar osv men halva verksamheten är som sagt nerstängd sen ett år tillbaka pga personalbrist så det finns ju inte direkt gott om folk. För akuta insatser finns det ju resurser även om personalen ibland får klona sig lite, det svåra är att räcka till så man känner att hinner med god omvårdnad. Men jag jobbar som sagt inte på förlossningen. Man får nog helt enkelt vara lite högljudd och verbal om det man behöver om man märker att man kommit in en stressig kväll.
    Vad jag känner för er barnmorskor, det måste vara tungt med sådan belastning. Jag är inte gärna till besvär, så jag är nog inte så påstridig om det verkligen inte behövs. Å andra sidan - jag har aldrig fött förut, så jag vet ju inte hur jag är. Känns ändå verkligen som en situation då man gärna skulle vilja att personalen mår bra och är fräsch.
  • Mimipig
    Tussludd skrev 2015-03-13 02:21:24 följande:
    Kul med att ha gissningar! Maken hoppades på den 11e för då fyller hunden år, men det blev det ju inte. Men i onsdags sa han att han tror att den kommer på fredag och igår hoppades han på söndag. Jag är ju i en blandning av glädje och skräck över att det kanske börjat dra igång nu. Så lite känns det som att det vore skönt att dra av plåstret fort! Jag hoppas du blir igångsatt före jul iaf!? ;)
    Spännande! Det pågår vadslagning i min familj med... Jag hoppas på exakta bf.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?