Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-03-13 06:25:23 följande:
    Redo?! Både ja och nej!! :)

Jag är så klar med denna graviditet så jag vill spy åt det, men jag känner mig ändå helt främmande för att sätta min fot på förlossningen - det gör ju bara dom som ska föda barn. :)
    Jag kan inte ens föreställa mig det. Måste kännas overkligt att verkligen få höra på tel "det är dags att åka in nu".

Jag har också sovit dåligt och ligger vaken sen fem, men det är bara taskig sömn, har inget med värkar eller sd att göra. Jag vill å andra sidan inte föda riktigt än, men jag hade gärna tagit emot en god natts sömn.
  • Mimipig

Jag är sur. I morse vände jag (efter mkt om och men) mig på v sida i sängen, mot makens håll. Var tät i näsan så jag blåste ut lite - och fick näsblod. Då snäser maken till och rycker demonstrativt täcket över huvudet för att visa att mitt snorljud stört hans sömn.

Att han snarkar varje natt, att jag har konstant störd sömn, att jag är förkyld, i v39, och blöööööder i näsan, nä, han har ingen impulskontroll, utan tycker att han kan markera att det där ljudet var störande för honom och hans sömn. Jag blev arg och tvingade ur honom en ursäkt, men är sur ändå. En småsak, ja, men jag är sur för det.

• Mimipig
    snö 81 skrev 2015-03-14 03:35:53 följande:
    Så olika det kan vara. En kompis till mig födde för några veckor sedan och hade då Ingela och var supernöjd! Jag hade nämligen henne i början av förlossningen med min dotter och tyckte att hon var en riktigt otrevlig kvinna, medan de påföljande barnmorskor jag träffade var underbara:)

Studenten fick vi också träffa igår, Anna. Jättegullig!!

Sovdos gjorde susen för en trött kvinna med värkar :) Somnade som en stock kl 22 och sov fram till 3. Nu har sammandragningarna börjat komma tillbaka och vi ska in på förlossningen kl 9 - då jäklar får dom se till att jag föder barn!!
    All lycka till dig och bäbisen idag!
  • Mimipig
    sommarstad skrev 2015-03-14 09:18:36 följande:

En uppdatering från mig. Gör en liten sammanfattning ifall nån missat början :p

I torsdags morgon gick vattnet. Var inne på koll 9.30 allt såg bra ut men inga värkar blir hemskickad med ny tid fredag kl 8.00. Hade värkar på kväll och natt men långt i från regelbundet.  På fredag morgon och tillbaka till förlossningen ser allt fortfarande bra ut så jag allt bra ut så blir hemskickad med ny tid idag.Sen börjar värkarna. I stort sett från när jag kom hem igår har jag haft värkar men lååångt i från regelbundna. Vid 15 tiden låg de mellan 30-15 min. Några timmar senare var de iaf nere vid ca 7-15 min. Natten var plågsam med alla värkar. Ringde in och rådfrågade förlossningen och jag fick komma in för att få nåt att för att kunna sova men beslöt mig för att avvakta. Kl 4 på morgonen lyckas jag halvsova på soffan utan att bli störde av värk. Vaknar upp vid 5 för en ny värk och gick då och la mig i sängen i hopp om mer sömn, vilket gick hyfsat.

Lite värkar sedan i väntan på att vi skulle bege oss till förlossningen, hade tid kl 7.30 för ev igångsättning. Väl där så ser allt bra ut men det är fullt på förlossningen så de ber mig komma tillbaka kl 14 idag. Då är jag lovad igångsättning.

Tur att vi bara har 10 min till förlossningen tanke på hur ofta vi springer där. ;)

10 mil! Att ni orkar! Men då blir det ju en bäbis idag i alla fall! All lycka till er!
  • Mimipig
    sommarstad skrev 2015-03-14 09:47:34 följande:
    Nej 10 minuter :)
    Åhå! Haha, ja, ok, då är det ju inte sååå jobbigt.
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-03-14 14:22:04 följande:

Nu har lille Tage kommit till världen, 13.09 idag. 2940 g tung och precis perfekt :)

Hurra! Grattis! Vad härligt!

Det känns helt overkligt att det har kommit ut så många bäbisar nu, efter att vi har diskuterat dessa magar i nio månader. Man går och lägger sig på kvällen och sen kollar man i tråden och vips har det dykt upp en till, ungefär. Jag kan fortfarande inte riktigt fatta att jag ska vara med om en förlossning inom en snar framtid. Eller att jag faktiskt får en bäbis på kuppen.
  • Mimipig
    Tussludd skrev 2015-03-14 15:24:28 följande:

Hej! Nu i morse kl 5.29 kom vår lilla tjej. Hade värkar bara var 8e minut under kvällen igår och åkte till förlossningen vid 12, för att få en sovdos och invänta bättre tider trodde vi. Vid us var jag öppen 5cm och vi fick inte alls åka hem. Badade och fick akupunktur tills dess att jag inte kände mig bekväm där längre 1-2h. Hanterade värkarna efter det med lustgas. Vattnet gick när BM tvingade mig att gå och kissa vid strax före 5. Efter 6-7 krystvärkar var hon ute. Klart att det gjorde ont och var skitjobbigt, men det gick sååå mycket bättre än väntat. Kan tänka mig att göra om det, inte i morgon kanske, men vet att det är helt görbart nu. :)

Grattis snö till er tjej! Hoppas att du också fått en positiv upplevelse!

En till! Wow! Grattis! Det är peppande att höra när allt går bra! Och ut kommer de ju tydligen, på ett sött eller annat till slut... Sägs det.
  • Mimipig
    sommarstad skrev 2015-03-14 15:45:02 följande:

På förlossningen eller rättare sagt bb. Både avdelningar ligger bredvid varandra. De tyckte det var trevligare för oss på bb tills det sätter igång ordentligt. För en timme sen kolnade de mig och då hade jag öppnat mig 3cm. Det trodde jag aldrig. Fick därför dropp och nåt man ska dricka. Nästa omgång är om en timme.

Spännande! Är det rekorddag för bäbisar i tråden idag? Lycka till!
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-03-14 16:47:13 följande:

Tack allihopa!!

Jag åkte som sagt hem med en sovdos igår kväll och sov som en klubbad säl mellan 22-03. Vaknade helt smärtfri, men behövde bara gå upp och kissa så drog det igång. Fick regelbundna värkar vid 04.30 och åkte in till förlossningen vid 5.45. Värkarna började ta i nåt kopiöst bara efter en halvtimme på förlossningen så det blev lustgas nästan direkt. Öppnade mig riktgt snabbt och bra, klarade mig bra på bara lustgas länge, men kände sen att jag ville få lite mer lindring och vila så jag bad om EDA. Var öppen minst 8 cm då, men utan edan hade jag aldrig klarat mig för lille Tage låg i vidöppet läge, alltså med näsan uppåt istället för neråt som man "ska" ligga. Pga läget ville han inte komma ner i bäckenet så det blev ett utdraget förlopp med många lägesändringar pga sviktande hjärtljud. När läkaren hotade med sugklocka för att få ner honom blev jag arg :) Fick testa att krysta för att se om nåt hände och direkt på första krystningen sa BM att här behövs ingen sugklocka. Jag krystade kanske 4-5 minuter och sen var han ute :)

2 940 g, 48 cm och helt perfekt!!!

Så skönt att få höra om ännu en lyckad förlossning! Grattis!
  • Mimipig
    ToveS skrev 2015-03-14 17:57:43 följande:

Så kul med alla bebisar som kommer! Vill att min också kommer nu!! Särskilt som min idiot till man tror han vet när den ska komma vill jag att den kommer snarast! Som jag misstänkte blev han sur för att han inte fick ta ett par öl ikväll när vi ska bort, sa att jag var egoistisk... Har tio dgr till bf.. Men han tror att den tidigast kommer 24e så då är det ingen fara smile4.gif Hoppas han beklagar sig sen över hur dum jag är så någon annan säger till honom hur jävla dum han är!

Jag hoppas också att din man får sina fiskar varma av någon utomstående. Min man skulle också ha vit tid från tre v före bf. Det har inte riktigt hänt, och det är väl ok om han tar en öl eller så nån kväll, men ikväll har han druckit flera glas vin och drinkar för hans bror fyller år. Han är inte packad, men jag hör på rösten att han har druckit. Nu verkar inget hända här idag på bäbisfronten, så jag är inte jätteorolig, men jag är inte heller glad över att han inte nöjde sig med två glas tex. Han tycker att statistiken är på hans sida, så HAN är inte orolig för att det blir förlossning i natt. Men det är ett värdelöst resonemang anser jag, detta är inte poker. Jag har 8 dar till bf, det vore ingen världschock om det drog igång nu.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?