Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-03-11 17:39:28 följande:
    Ja det låter ju verkligen som något riktigt äckligt och inget man vill prata om. Vad har du testat för salvor och vad har funkat bäst? Jag skulle kanske fortsätta ignorera skiten om det inte vore för att det gör så ont nu. Gruvar mig för hur det ska bli efter förlossningen:(
    Jag använde Xyloproct både kräm och stolpiller. Fick både inne och utanför i somras. Den innanför var ok, men den utanför gjorde för jävla ont. Kunde knappt sitta och att göra nr 2 var extremt plågsamt. Krämen tog bort den på några dagar. Och smörj ofta.
  • Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-03-11 19:22:12 följande:
    Fasen jag kanske gjorde fel val då när jag beställde AC3Comfort? Det är typ den enda jag hört talats om så därför tog jag den. Hoppas den hjälper lite iaf, annars får jag göra en ny beställning.
    Den är säkert också bra. Lycka till!

Innan vi bestämde oss för att försöka skaffa barn så sa jag "ok, jag tar en för laget". Men det är bannemej mycket mer än en graviditet man får på köpet - foglossning, halsbränna, taskig sömn, hemmorojder, blödande tandkött osv. Inte EN uppoffring.
  • Mimipig

Två frågor:

1. jag får alltid sammandragning när jag blir kissnödig. Någon mer?

2. Bör man inte ha nagellack på förlossningen? Min fotvård sa det igår och målade blankt lack. Pga att man kan se syrebrist på naglarna tydligen. Är det verkligen något som är kutym?

• Mimipig
    Nixe skrev 2015-03-11 21:28:49 följande:
    Nej skippa nagellacket. Man kan inte mäta saturationen rätt där annars. Blankt är inte heller att rekommendera. Det finns prober man kan byta till som mäter på öronen och de kanske har en drös såna på förlossningen men min erfarenhet är att man alltid får leta sig galen efter det där enda bortsprungna exemplaret när man verkligen behöver den. Mammor kan också bli dåliga under och efter en förlossning och då vill man snabbt få koll på alla vitalparametrar så som puls, andningsfrekvens, saturation och blodtryck osv. Så låt iaf ett långfinger eller så vara nackellacksfritt :)
    Tack för förklaringen! Då får det bli nagellacksfritt framöver, det spelar ju ingen större roll. Men tårna kan jag väl få måla? De måste inte använda dem också?
  • Mimipig
    Mimipig skrev 2015-03-11 22:42:05 följande:
    Tack för förklaringen! Då får det bli nagellacksfritt framöver, det spelar ju ingen större roll. Men tårna kan jag väl få måla? De måste inte använda dem också?
    Ah! Såg ditt tillägg om tårna nu. Tack, tack!
  • Mimipig
    laila88 skrev 2015-03-12 01:47:49 följande:
    Jaa det är säkert det! Hade så nångång i början. Men ikväll blev det så himla mycket så hann bli orolig :/

Så, ikväll efter att ha tvättat upp nästan alla bebiskläder är jag så less. Gått upp och ner till tvättstugan men kläderna som jag köpte begagnat var nog tvättade med något sköljmedel som luktade extremt starkt. Tänkte att lukten nog går bort i tvätten. Det är en väldigt parfymig lukt.. Men nu luktar allt som dom :( jag använder själv inte sköljmedel eller tvättmedel. Använder tvättnötter, känns som jag måste tvätta om allt nu. Eller funkar kanske att vädra? Suck. Känns inte roligt om all tvätt var i onödan och jag måste börja om! ;/
    Jag erkänner att jag fick googla tvättnötter. Kan du tänka dig att tvätta med ett milt parfymfritt vanligt tvättmedel för att få bort lukten?
  • Mimipig

Jag har sovit riktigt bra de senaste nätterna, dvs, jag har somnat om direkt efter varje kisstur. Men inte inatt. Nu vaknar jag igen så fort jag somnat, det kliar på hela kroppen, bäbisen har gympapass och halsbrännan går inte bort. Kliet är nytt. Fler som har så?

• Mimipig
    Sparv15 skrev 2015-03-12 03:26:20 följande:

Försökte göra ett inlägg tidigare men det verkar inte ha kommit upp. Vid tio föddes vår lilla tjej efter ca 20 minuter på förlossningen smile1.gif

Wow! Grattis!!! Vilken raketbaby!
  • Mimipig
    sommarstad skrev 2015-03-12 05:14:38 följande:

Bf +10

Nu ni! Vattnet har gått nu. Värkarna är igång men inte så ofta än. Ska se om jag kan få lite mer sömn innan det sätts igång ordentligt.

Ojojoj! Det är på nätterna det händer tydligen! När hade du bf?
  • Mimipig
    josejo skrev 2015-03-12 08:20:15 följande:
    Känner precis likadant.. Så kul att läsa om alla er som fått barn (grattis!!) och er där förlossningen äntligen har startat. Men jag kan inte förstå att jag med har en runt hörnet som väntar..
    Samma här. Att den här medicinbollen på magen faktiskt innebär både en förlossning och ett 18-ringt ansvar för ett barn har jag inte riktigt förstått tror jag. På sin höjd ser jag detta som ett temporärt obehag som jag måste ta mig igenom, ungefär som att hålla ett föredrag eller något annat nödvändigt ont, men som därefter är över. Men det här är visst inte över efter förlossningen. Det är visst bara början... Nä. Det fattar jag inte.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?