Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Misty W skrev 2015-02-25 19:06:27 följande:

Nu är Mars månad bara några dagar från idag ;)

Vi är snart i mål och vi hoppas väl alla att dom små ska komma ut snart... ;)

Jag har bf 22/3. Det skulle passa mkt bra i min planering om han kom mellan 14-24 mars, så jag härdar gärna ut ett par veckor till... Men frågan är väl inte vad jag vill utan vad han känner för. Fast därom tvistar väl de lärde - om det är barnet eller kvinnokroppen som sätter igång förlossningen?
  • Mimipig
    Misty W skrev 2015-02-25 19:45:41 följande:
    Ingen aning, mina verkar trivas där inne så dottern kom med igångsättning nästan 20 dagar över tiden, sonen med snitt och även denna med snitt.

Men jag menade mer att våran månad är här när som!!!

Jag får stora barn så för min del kan vattnet gärna gå idag (v.37+1), men utan värkar så jag kan åka in och dom plockar ur honom. Annars får jag väl stå ut till 10:e :)
    Ja, herregud. Mars. Så läskigt och häftigt!
  • Mimipig
    sommarstad skrev 2015-02-25 21:44:32 följande:

Hade besök av mina föräldrar tidigare idag. Det är deras första barnbarn och pappa blir bara mer och mer nervös. Han har sagt att det är värre (alltså mer nervöst) att bli morfar än när han blev pappa. Han förklarade det med att när han själv blev pappa hade han inte vett eller tid att oroa sig.  Inte lätt när hans "lilla" dotter väntar sitt första egna barn Flört

Min osentimentala mamma sa faktiskt också att hon tycker att det är mer spännande nu än när hon skulle få mig. Första barnbarnet här med.
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-02-25 22:13:13 följande:

Hur känns era bebisar nu? Min sparkar inte alls lika mycket nu, utan den sträcker mer ut sig till så det spänner under revbenen och några men väldigt kraftiga rörelser. Inte alls det där puffande och bluppandet i magen. Inte lika mycket hicka heller.

Min har några olika repertoarer - han sträcker absolut på sig väldigt mycket och pressar Ut kroppsdelar som jag gissar är fötter och knän så det känns som om magen ska spricka, eller revbenen sprängas. Ibland får han snabba sprattelattacker, ibland sveper han bara runt med alla möjliga kroppsdelar i ett lugnt tempo, lite som om han sysslade med chigong. Men han är absolut lika aktiv fortfarande, fast med mindre svängrum.
  • Mimipig

Jag har fått starka mensvärksliknande smärtor längst ner i mage/underlivet sen i fredags. De hänger inte ihop med sammandragningar - som jag också fått fler och starkare senaste veckan - utan är fristående. Någon som vet vad den där mensvärkssmärtan är för något? Känns igen?

• Mimipig
    ebe91 skrev 2015-02-26 18:42:50 följande:

Åh, känner mig så tankspridd.... Min faster dog igår (efter lång tids sjuksom, vetat sista 2-3 veckorna att hon var i livets slutskede) och nyss ringde pappa o sa att begravningen blir 16/3. Har bf imorgon (!) men känner inte att något är på gång, och enl min barnmorska kommer samtal för igångsättning tidigast bokas till 14/3... Vill verkligen gå på begravningen då min faster har stått mig nära hela uppväxten. O även om det är "länge" dit kan jag inte sluta tänka på att jag ev missar den... Hoppas verkligen att jag inte går över mer än typ 10 dagar... Sen är jag ju såklart orolig för hur det ska gå på begravningen med en nyfödd också, kan ju inte lämna bort ungen (sambon får dock ta ansvar för bebis under tiden i kyrkan, o kan ju ta med ersättning ifall det skulle behövas). Vet att man också ska undvika mycket folk i början, så det oroar mig också... Men kommer ungen vara typ 2 veckor? Några dagar? Ligger jag på BB? Ja, så många frågor... O mest troligt kommer jag väl vara ett hormonmonster också...

Du får kanske tänka att du har en egen avskedsceremoni för henne - att det viktiga för henne inte är exakt att du är på plats på begravningen, utan att du tänker på henne på ditt sätt om du får "förhinder".
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-26 19:15:09 följande:
    Jag vaknade i natt och hade ont, och idag har jag känt ganska stark "mensvärk" flera gånger. Det hänger i rätt länge för mig, mycket längre än sammandragningarna.

Jag vet inte om det är någon slags förvärk kanske?

Jag ska nog mäta upp hundens mat och skriva lapp om portionsstorlekar och medicin innan jag går och lägger mig. Så jag kan slappna av sedan.
    Ja, mensvärkssmärtan sitter i längre än sammandragningarna för mig med. Idag får jag förresten sammandragningar för minsta rörelse. Det känns i hela kroppen att det är upploppet nu. Fast hur långt är ju oklart... Jag kan lika gärna gå vänta till 5 april. Hoppas inte!
  • Mimipig
    Misty W skrev 2015-02-26 19:58:42 följande:

Idag va det meningen att jag skulle skriva min sammanfattning o.s.v men det slutade ed att hon skickade mig till spec.mvc på sjukhuset för att jag tyckte att hans rörelsemönster och rytm blivit annorlunda och lite segare. Så en super bra ctg och ett snabbt ul där det konstaterades att han va stor, men hon tänkte inte möta honom för det va inte därför jag va här. Mötte att det fanns ordentligt med vatten och sen fick jag gå.

Känns ju iallafall lite bättre att han är ok även om han är lite seg. Men känns åder att man bara får veta att han är stor, men inte hur stor ;)

Jag förstår dig. Det är ju hemskt konstigt att säga A men inte B. Klart man vill veta HUR stor och vad det innebär. Det lär ju bara resultera i att du kommer kräva ett svar, dvs de får göra det igen. Inte särskilt tidseffektivt eller ekonomiskt, om det nu är sånt vården bryr sig om.
  • Mimipig

Lite glädjande statistik - årets rs-virus är på väg ner enligt Folkhälsoinstitutets senaste veckorapport.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?