Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-02-28 08:11:15 följande:

Igår var jag till bm pga hastig viktuppgång. Men ingen protein i urinen och blodtrycket låg på 124/79 inte det bästa men ändå inte dåligt. Rekommendationen blev högläge för fötterna, stödstrumpor och dricka massor av vatten. Men så skönt att jag slapp åka till sjukhuset.

Idag är det 21 dagar kvar.

Hur mkt är hastig viktuppgång? Jag har också börjat öka snabbt i vikt nu, 2,5 kg på 10 dar.
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-02-28 10:03:14 följande:
    Det känns inte spm om jag är mindre svullen men det betyder inte att det är så smile5.gif Får införskaffa ett par. Jag kan ju ändå hålla på och vara gravid i 5 veckor till om jag går över tills igångsättning. Handen vet jag inte. Bm trodde det berodde på svullnaden och sa inget om det.
    Stödstrumpor är en bra investering oavsett, jag har använt dem i många år, varje gång jag flyger, för att minska risk för åderbråck och blodpropp.
  • Mimipig
    Madelia skrev 2015-02-28 10:27:02 följande:

Märkte att det gick skitdåligt att lägga ut länken. Haha. Jag googlade iaf på "statistik föda barn" och hittade en artikel från SVT med en intressant faktaruta från Karolinska institutet:)

Jag är också väldigt intresserad av statistik. Tack!
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-28 11:04:55 följande:
    Haha, samma här. När vändningsförsök kom på tal, och jag läste att det var många som inte lyckades så att man fick ett planerat snitt började jag se fördelarna med det, trots att jag inte haft en tanke på snitt tidigare. Väldigt praktiskt!
    Ja, verkligen praktiskt. Min mamma är säker på att jag kommer att föda innan bf, bara för att hon gjorde det. Nu är jag liksom lite inställd på det, så jag hoppas det blir så. Men statistiken talar ju emot. Bf 22/3. Tre v kvar. Max 5. En jobbvecka till. Livet i siffror.
  • Mimipig
    sommarstad skrev 2015-02-28 10:18:04 följande:

Var på jobbfesten igår och oj så roligt jag hade. Jag har nog inte skrattat så mycket på evigheter. Kollegorna var så glada att jag orkade komma fast jag har så nära till BF. Det var avtackning av gamla kollegor så var väldigt glad att jag gick och fick träffa dem igen. Jag har verkligen helt otroliga kollegor, förstår inte hur jag ska klara av att vara utan dem så länge. Jag får helt enkelt hälsa på dem ofta :)

Vad kul! Alla aktiviteter som får tiden att gå är av godo nu. Jag har svårt att komma på lämpliga tidsfördriv, pga foglossningen kan jag varken stå eller gå många min i sträck. Alltså sitter jag i soffan framför tvn och äter godis. Jag är urless på det!
  • Mimipig
    tovemaja skrev 2015-02-28 14:10:55 följande:

Igår 19.55 kom vår älskade grabb!! 3880g och 51cm på bf-7 :) lycka men är så trött!

Wow! En trådbäbis! Grattis!!!
  • Mimipig

Igår var vi på brunch hos en vän som bara skulle pågå ett par h, men som var så trevlig att vi inte åkte hem förrän åtta på kvällen. Trevlig för alla andra dvs. Jag ville bara hem hela tiden, vilket egentligen var ologiskt. Där satt vi ju med ca 10 av våra bästa vänner och allt jag önskade var att få komma hem till soffan. Jag satt mest tyst också. Vad är det här för känslor? Hormoner? Jag längtar efter mitt gamla, sociala jag!

• Mimipig
    Lavish skrev 2015-03-01 11:04:12 följande:

Haha jag var bitter som fan förra gången för jag klarade mig i princip utan bristningar fram till BF. Men jag gick ju över en vecka. Och då kom dom, jättemånga. Nu finns det inte så mycket kvar att förlora liksom. 

Åh, vad typiskt! Det hade förargat mig enormt också. Jag har ev fått några kring naveln, men ärligt talat vet jag inte om det är bristningar eller hormonfläckar - de är bruna, inte röda.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-03-01 11:34:27 följande:

Mizzidus förresten, var är hon?

Der har jag också funderat på.
  • Mimipig
    Skumbollen skrev 2015-03-01 11:30:08 följande:

Ligger i sängen med lätt illamående efter att ha lusläst allt lejonhierta skrev i den andra tråden om sin förlossning. Jag blir inte lätt kvalmig i vanliga fall men den förlossningen satte verkligen perspektiv på mina egna krämpor... Jag skall inte klaga mera....

Jag vågar inte leta upp den tråden. Kanske att det känns lugnt att läsa om besvärliga förlossningar när jag väl är på andra sidan, men just nu vill jag bara höra solskenshistorier.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?