-
Vi bor har ingen bil tyvärr... Dessutom är alla smygsjuka på jobbet just nu så jag kommer ändå inte undan bacillerna. Mest irriterar jag mig på att min vikarie är sjuk och sitter bredvid mig och hostar och snörvlar. Hon har två barn, så hon borde fatta att jag inte är sugen på att bli sjuk inför förlossningen. Men jag gissar att hon inte har ont uppsåt, utan vill visa hög arbetsmoral och jobba trots halsont etc. Tyvärr. Men kan inte alla virus bara vika hädan nu! Jag var inte hypokondriker förut, men blev visst det under den här graviditeten.Trollunge85 skrev 2015-02-24 15:00:04 följande:Jag brukar åka kollektivt men sen årsskiftet har vi tagit bilen. Dels för att busschaufförerna ibland kör som dårar och jag tycker det blir lite väl skumpigt med min mage men också för att undvika så mycket smittor som möjligt nu i slutet.
-
Det var min plan också från början (bf en söndag) men efter en massiv övertalningskampanj av omgivningen (tänk på att vara utvilad inför förlossningen, unna dig detta en gång i livet etc) så siktar jag nu på att gå hem två v före bf. Jag känner också att så länge jag är på jobbet så blir fokus på vad som ligger framför mig sekundärt. Jag vill hinna tänka på förlossningen, bäbisen och att jag faktiskt ska bli mamma en stund innan det är dags. Är inte där än.Trollunge85 skrev 2015-02-24 17:18:21 följande:Jag tänkte i mitt enfald att jag ska jobba hela vägen fram till fredagen innan bf (som infaller en måndag). Första barnet kommer ändå sent så vad ska jag gå hemma för? Blir till att tänka om tror jag. Eller köra sista veckan hemma med artiklar som ska läsas så jag inte behöver flytta mig mer än mellan soffan och sängen.
-
Jag fick en sån där batteridriven fotfil i julklapp. Kan glömma att inviga den nu. Tänkte unna mig fotvård på salong i nästa v. Lyx.Misty W skrev 2015-02-24 21:11:45 följande:
Fy och blä! Idag är mina ben som stockar, Iallafall nu på kvällen. Kroppen är ju så trött på att bära nu! Försökt klippa tånaglarna men jag höll på att spy & jag är glad att ingen kom in i badrummet och såg min osexiga ställning :)
14 dagar kvar idag, v.37+0 idag och enligt appen är dom ju färdiga där inne ;)
-
Wtf? Aldrig i livet!
mammasidan.se/foerlossning/ny-trend-tar-med-fotograf-paa-foerlossningen -
Det känns inte genomtänkt alls. Hur kan de ens föreslå något sådant?LillLouise84 skrev 2015-02-24 22:56:47 följande:
Nu är hormonerna argare än vanligt. Jag kommer snart få ett utbrott på min svärmor! Hon som lovat vara barnvakt när vi ska iväg men som sen dubbelbokat sig långt bort på annan ort fram till 9 dagar innan bf. Nu har hon lyckats igen, svärfar hörde av sig nu när jag skulle gå och lägga mig. Att svärmor lovat att skjutsa sin dementa morsa till sjukhuset 12 mil bort på torsdag, men kommer hem ifrån Estland?Lettland? Något sånt i alla fall på torsdag morgon. Vilket innebär att jag är den enda som kan skjutsa den dementa tanten på torsdag. Kul för mig att få köra bil halva dagen höggravid för att sitta utanför sjukhuset jag ska föda på, plus att jag måste åka så tidigt att dottern måste följa med.
-
Det låter ju också helt galet. Jag gissar att det är svårt att resonera men någon som vill fakturera din dotter utan att se sin egen förtjänst. Synd också, för man vill ju kunna be nära och kära om tjänster och ge gentjänster när det kniper utan att det ska vara en stor sak.Kpax skrev 2015-02-25 08:19:38 följande:Kan tillägga att jag innan hundvaktsincidenten tagit hand om hennes katt, post, räkningar, hus, trädgård etc under en lång sjukhusvistelse. Och när hon kommit hem åkte jag dit varje dag länge för att hjälpa till. Gratis.
Fan, jag blir arg när jag tänker på det! Haha. -
Jag epilerar ben och bikiniområde varje lördag ut ifall förlossningen skulle dra igång, men eftersom jag inte har sett min fiffi på flera månader så blir det en ganska chansartad ansning. Men det blir väl mer lättjobbat för personalen även om det finns strån på rymmen tänker jag.Misty W skrev 2015-02-25 08:33:11 följande:Haha, låter ju fint med lite salongs vård.
Själv klippte jag naglarna igår & rakade benen till knäna. Men det får vara nu. Kommer ge det ett försök dagen innan snittet igen så snitt läkaren och dom andra slipper en varulv på britsen med klor på tårna ;) -
Jag är också rädd för en heffaklumpsbäbis eftersom jag ätit så mkt godis, men det verkar som magmått etc kan luras rejält. Mitt mått är mitt på kurva. Men Stor mage kan innehålla liten bäbis och tvärt om. Så vi lär väl bli varse först när de är ute... Tillväxt ul verkar ju också stämma dåligt efter vad jag har hört.snö 81 skrev 2015-02-25 13:00:59 följande:Jag är har samma känsla, är livrädd för att min krabat kommer vara jättestor! Hade samma känsla förra gången och då fick jag en 3300 g bebis på +8. Jag har frågat både läkare och barnmorska om man först kan få en lite lagom stor plupp och sedan få en 4,5 kilosklump?! Läkaren sa att det absolut är möjligt, men att eftersom den var precis enligt normalkurvan vid tillväxtmätningen i v.33+3 så var det ingen fara. Men jag jan ändå inte släppa det :)
-
Jag har tagit laxoberal-droppar när förstoppningen varit som värst. Upptäckte massa blod på toapappret härom veckan i samband med det så då fick jag nog. Blev en snabb hemorrojdkur också. Som tur var gjorde inte hemorrojderna i sig ont, men förstoppning är vidrigt. Är fortfarande inte bra, även om jag halverat dosen järn. Efter v 38 får jag sluta med järntabletterna sa min bm, då tar inte bäbisen upp nåt mer, eller vad det nu var för anledning...Trollunge85 skrev 2015-02-25 12:03:26 följande:Går det inte att lösa med någon typ av lavemang? Känns jobbigt att behöva gå runt med det också. Jag är inte helstopp men ibland känner jag igen mig i känslan att det är ungen snarare som kommer komma ut.
Min systers viktigaste tips (enligt henne) var att se till att ha tabletter för att häva förstoppningen hemma efter förlossningen för även om det var jobbigt innan förlossningen så var det överjävligt att gå på toaletten förstoppad efter förlossningen var avklarad. Det var så mycket annat som redan gjorde ont. -
Jag har gått ner till 75% på jobbet nu sen i måndags. Läkaren har ju skickat mitt läkarintyg till FK elektroniskt. Papperskopior gav jag till min chef idag. Bör jag göra något mer? Anmäla själv till FK att måndagens datum är starten? (Intyget gäller från längre tid tillbaka, men jag har inte utnyttjat det) Eller är det min chefs uppgift?septemberbarn08 skrev 2015-02-25 18:36:27 följande:Vad arg jag blir för din skull:( det är väl det sista man vill oroa sig över som höggravid, speciellt i ditt tillstånd med högt blodtryck!
När jag väntade första barnet blev jag sjukskriven och hade ju aldrig haft kontakt med fk tidigare så jag mailade och frågade EXAKT vilka papper de ville ha in. Fick svar och gjorde precis som de sa, tog en månad för dom att höra av sig och tala om att det fattades en sketen sjukanmälan (som dom aldrig nämnde när jag frågade). Levde på noll kronor i två månader innan jag till slut gav upp och tog ut föräldradagar två månader innan han föddes. Kändes lagom kul att slösa så mycket dagar innan han ens var född!:(
Lider verkligen med dig! Systemet är bra sjukt ibland!