Misty W skrev 2015-02-22 22:40:41 följande:
Men om det drar igång på natten kanske dina föräldrar kan komma till er så slipper ni väcka sonen. Är väl bra om ni pratar med han om att "bebisen kanske vill komma ut på natten och då kommer mormor och morfar att vara här när du vaknar, men ni kan ringa till mamma & pappa om det skulle vara något."
Jo iofs kanske dom kan, fast känns ju rätt jobbigt för dem. De ska väl jobba dagen efter och får väl gå upp och lämna honom på dagis då, om det inte blir en helg (men jag hoppas verkligen slippa vänta ända tills nästa helg...)
Jag tror inte han skulle bli orolig över att vakna med mormor och morfar här, han känner dom bra. Och han har vetat länge att han ska vara med dom när bebisen kommer och tjatar konstant om att den ska komma så han får åka till mormor och morfar.
Den stora nackdelen med en sån lösning är väl att jag absolut inte kan tänka mig att ha mamma och pappa här så länge jag själv är hemma, de får komma precis när vi åker i så fall. Helt outhärdlig tanke att låta dem se mig som jag tror att jag kommer att må när förlossningen dragit igång.