Förlossningsrädslan har gjort att jag dragit mig för att packa och göra i ordning men nu har åtminstone en bag för ändamålet dragits fram och innehåller för närvarande en liten flaska duschcreme och en overall strl 56.
Tanken är att där till mig ska finnas ett ombyte att åka hem i bestående av mjukisbyxor, amningslinne, kofta, strumpor och trosor. Resten av tiden räknar jag med att använda den läckra sjukhusrocken med medföljande nättrosor.
Till bebisen ett par bodys, ett par byxor, strumpor, mössa för ute och innebruk samt vantar förutom overallen, (färd till bilen kan bli kall). Vad jag minns använde bebisen inte kläder på BB utan låg hud mot hud med en filt. Filt följer också med när jag stickat klart den, men det finns där annars.
Blöjor och bindor räknar jag faktiskt med ska finnas där som det gjorde sist. Om inte får väl sambon hasa sig ner till sjukhusapoteket.
Annars kommer jag ta med lite egna duschgrejor eftersom jag minns att det kändes bra att duscha i något hemifrån som luktar gott snarare än "sjukvård", kamera, några CD-skivor med musik till förlossningen, nagelsax till bebisen, förra kom ut med långa naglar och rev sig med dem. Kommer också ta med ersättning, napp och koppar att ge ersättning med. Hoppas på att amning ska funka men om inte tänker jag inte gå igenom samma helvete en gång till, och har ingen lust att behöva be om lov av förnumstiga BB sköterskor. Böcker och liknande gör jag mig inga illusioner om att kunna läsa.
Sambon får själv ta ansvar för sitt ombyte och mat, men när det drar ihop sig lite mer kommer jag köpa lite snask och färsk frukt till mig att ha i väskan.