Inlägg från: Lavish |Visa alla inlägg
  • Lavish

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-02-15 09:02:17 följande:
    Spännande är det! Tror kanske inte på denna vecka.. Men tippar att någon föds i mitten på nästa, alltså helt i slutet av februari...
    Hur många är vi i tråden som är beräknade till första veckan i mars då? Imorgon har jag två veckor till beräknat datum så jag hoppas såklart att den kommer nästa vecka. Risken är såklart rätt stor att det inte blir så ändå, men om vi är ett gäng som är beräknade till första dagarna i mars så borde väl statistiken tala för att någon kommer hinna få iaf... 
  • Lavish

Vi har haft "normalt" med sex under tiden fast så småningom har det ju blivit mindre livat av att man är jävligt klumpig och få positioner funkar.

Sista veckorna har det inte blivit något eftersom jag omöjligen kan hitta en ställning som inte är obekväm och dessutom känner jag mig ehm typ "fullmatad" redan och det känns liksom knepigt att försöka klämma in något mer. Känner mig jävligt osexig med men det tycker tydligen inte sambon.

Ska väl försöka få till någon gång till iaf, efter förra förlossningen tog det låååång tid innan det gick att ha normalt sex igen så risken är ju att det dröjer. (Eller i värsta fall aldrig kommer gå igen Rynkar på näsan)

• Lavish
    Cymi skrev 2015-02-15 18:12:23 följande:

Det måste ju vara väldigt sällsynt att det blir en sådan komplikation att man inte kan ha sex mer

Väldigt sällsynt är väl lite tvivelaktigt? Och det är ju skillnad på att kunna och att det faktiskt känns bra och inte gör ont. Man kan ju köra en skruvmejsel i ögat också liksom.

Det var iaf heeeelt normalt enligt vården att det gjorde ont efter 9 månader så. 
  • Lavish
    Kpax skrev 2015-02-15 20:02:56 följande:
    Jag blir förbannad när jag hör att det är normalt att ha diverse skador och smärtor ÅR efter en graviditet och förlossning. Det känns förjäkligt.
    Tja, det blev faktiskt bra till sist, så det blev ju ingen permanent skada, för att inte oroa någon i onödan.

Men jag tar inte för givet att vi ska kunna sätta igång igen någon månad efter förlossningen direkt iaf. 

Och ja, det är klart att det är helt jävla sjukt att vården tycker att det är "smällar man får ta", särskilt om det gäller permanenta problem/skador. 
  • Lavish

Jag jobbar ju fortfarande så veckorna är ju full fart även om jag gått ner i tid. Eller ja, full fart är väl problemet, tar en jävla tid att ta sig till och från jobb då det är en ganska lång strecka att gå från stationen. 

Jobbar sista dan nu på onsdag och fast jag lagt upp det på detta sätt avsiktligt för att jag hatade att gå hemma och vänta sist så fasar jag för att klara sista dagarna nu. Börjar få svårt att gå (och jag har ett jobb där jag måste gå runt) och ibland får jag kramp i benen så att de typ viker sig. Och så jävla tjock. Aja, snart klar, sen får bebisen verkligen komma. 

Vilken jättefin tårta Misty! 

• Lavish

Skötbordet har sambon satt upp idag, dock saknar vi skötbädd eftersom jävla ikea haft slut på dom tre senaste gångerna jag varit där. Går ju att lösa med handdukar tillsvidare såklart, om jag inte hinner dit. Man kan visst beställa på nätet också men då är det frakt. 

Samma skit med spjälsängen, den är ihopsatt och bäddad men tydligen saknades det någon liten mutter i ett hörn som vi behöver åka till Ikea och jaga efter, vet inte om jag vågar lägga bebisen däri utan den. (Verkar stabil nog iofs men...)

Förlossningsväskan är iaf halvpackad nu och jag har gjort i ordning en påse med ombyten, pyjamas och så vidare till sonen så att han snabbt kan skickas iväg till mormor och morfar när det drar igång. 

• Lavish

Angående att baka fika till frysen. Det gjorde jag jättemycket förra gången och det var ingen toppenidé. Alla som kom på besök hade med sig överdrivet mycket fika själva, de tyckte väl att vi hade fullt upp, så de tog med inte bara för sitt eget besök utan för att vi skulle ha att bjuda andra besök också. Då hade jag ju redan tagit fram mitt egna fika ur frysen för att det skulle tina till besöket.. 

Blev massor med fika som låg och möglade, och efter att jag lärt mig så åt jag ju själv upp allt jag lagt i frysen när det var tråkigt hemma.

Kommer säkert baka lite ändå för att jag tycker om det, men bara ett varningens ord att om ni förberett massa fika, berätta det för besöken innan de kommer för annars riskerar ni att de kommer med säckvis av fika. 

• Lavish

Eftersom vårdcentralen, mödravården, BVC och öppna förskolan finns i samma hus här så blir det väl det BVC. Ärligt talat var jag bara halvt medveten om att man kan välja för man blir ju direkt skriven på BVC där av mödravården, de fyller i ett papper man bara skriver på. Fast egentligen var jag inte helt nöjd med BVC tanten där, jag tycker iofs att hon är trevlig men hon var ingen vidare bra hjälp för sonens allergi. Blir det nått strul med henne/bebisen igen byter vi nog. 

• Lavish

Hade lite funderingar på tygblöjor med första barnet. Men, jag var för lat. Det blir så mycket tvätt ändå.

Om man ändå ska satsa på det skulle jag rekommendera att köra på engångs första tre månaderna eller så åtminstone. För att man kan lätt byta blöja 15 ggr per dygn då och i värsta fall är typ alla bajsblöjor med. Det blir en jävla jobb att tvätta upp allt det. När de blivit lite större blir det färre blöjor och färre bajsblöjor. Ännu lättare blir det väl när bajset inte är lika löst. 

• Lavish

Känns som att ungen håller på och pressar sig ner i bäckenet, jättesvårt att gå och gör ont, samtidigt som han eller hon sparka ilsket nästan hela tiden.

Ska ju jobba sista dagen imorgon och med såhär kort varsel blir det inget vidare att behöva ställa om de planerna. Så just nu hoppas jag att den håller sig därinne till imorgon eftermiddag iaf. Någon jag säkert kommer att ångra bittert att jag önskat mig när jag går över två veckor sen... 

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?