Inlägg från: Lavish |Visa alla inlägg
  • Lavish

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2015-02-26 13:29:07 följande:
    Visst är det deprimerande att sitta och diskutera hur det blir när man går över tiden. Gissar på att vi också får igångsättningstid den 17:e. Vi kommer iaf få tid på förlossningen då men ev avvaktar de nån dag iaf de har för mycket att göra på förlossningen. Just den 17:e skulle vara så typiskt eftersom maken har en väldig viktig utbildning just den dagen. De flyttade faktiskt hela utbildningen för en hel region bara för att han skulle kunna vara med. Det låg först på den 3/3 och eftersom vi också har BF 2/3 så tyckte de att risken var för stor att han inte kan vara med. Om de nu skulle flytta på allt så kunde de väl flyttat utbildningen en vecka till för att vara helt säker på att han kan vara med. 
    Ja, det är fruktansvärt att föreställa sig att man skulle behöva gå och må såhär kass och vara helt inlåst hemma till 17 mars. 

Men det låter ju ännu mer stressande för dig. Nu har jag iaf inga tider att passa, enda stressen är dom där jävla hantverkarna men dom släpper vi helt enkelt inte in om dom skulle komma vid helt fel tillfälle. 

Vad jobbigt att ha mer stress på dig att "leverera" i tid än bara den egna ledan, särskilt som du väl helst ska ha hunnit hem från BB och vara på benen för att klara dig själv den dagen dessutom? 
  • Lavish

Jag tyckte ju snarare dom var för hårda med sina regler. Jag hade mer glesa värkar med ca två värkar på 10 minuter men å andra sidan satt dom i i 2-3 minuter så jag hade ju värkar mer tid än värkpaus. Fick ha det så i ca 60 timmar innan vi blev insläppta (blev hemskickade dessförinnan).

Det blev inte så lyckat kan man väl sammanfatta. Är väldigt rädd nu. Fast jag har gått på en massa aurora-samtal så nu har jag iaf ett kontrakt om att jag ska få komma in när jag känner att jag inte klarar av något mer själv, får väl se om dom håller det sen. 

• Lavish
    tovemaja skrev 2015-02-27 11:32:42 följande:

Inskrivna och väntar på beslut om de ska ta hål på hinnorna. Bara öppen 3 men har fått vila äntligen!

Lycka till!
  • Lavish

Min barnmorska har frågat mig om jag kan tänka mig att donera navelsträngsblod för forskning och då frågade jag om det betyder att de skär av navelsträngen fortare vilket hon förnekade. Ljög hon? 

• Lavish

Suck jaha, två dagar till BF, och sonen är sjuk, i värsta fall magsjuk.

Kom in som ett litet glödande kol till oss i natt, nu ligger han och sover igen efter att ha varit hängig och klagat på ont i magen. Han har inte kräkts eller varit lös nått än men han brukar inte direkt erkänna att han har ont någonstans i första taget. 

Skulle egentligen till mina föräldrar idag och till sambons imorgon men det lär väl bli jag som får sitta hemma och bli helt galen med sonen. Ändå känns det bättre än om det drar igång när han är sjuk för det känns inte kul att behöva lämna honom och inte kunna ta hand om honom om han är dålig, och det blir väl ingen vidare positivt upplevelse att få syskon för honom då heller. 

• Lavish
    sommarstad skrev 2015-02-28 11:16:45 följande:
    Hoppas verkligen inte att det är magsjuka och att han snart mår bättre. 
    Tack! Ja han har inte spytt än, däremot har han börjat snora och hosta så smått. Blev glad när jag märkte det, känns ju helt sjukt men det är ju ändå myyycket bättre för både honom och oss att det bara verkar vara en rejäl förkylning och inte magsjuka. 

Känns väl ändå som att det är bäst att det inte drar igång förrän imorgon iaf så att han hinner repa sig lite hemma först. Men samtidigt med tanke på att förra förlossningen tog 3 dygn kommer det ju med all sannolikhet innebära att bebisen inte hinner komma 2 mars... 
  • Lavish
    tovemaja skrev 2015-02-28 14:10:55 följande:

Igår 19.55 kom vår älskade grabb!! 3880g och 51cm på bf-7 :) lycka men är så trött!

Stort grattis! Härligt, se till att ta hand om dig också nu! 
  • Lavish
    ebe91 skrev 2015-02-28 17:36:17 följande:

Jag undrar om jag är riktigt normal... Är redan less på meddelanden/samtal om bebis kommit eller är påväg (får även av sånna som jag inte pratat med på år?). Istället för att typ vilja föda känner jag bara "nefan, jag skiter i det. Ska inte föda någon unge nu bara för att alla tjatar". Förstår om alla bara är nyfikna o vill väl, men jag meddelar de som behöver veta när ngt är pågång eller när bebis är ute... Klart jag längtar samtidigt som jag försöker njuta av egentiden jag har nu, bebis är ju här om max 2 veckor. Bf+1 idag.

Nej, och då har folk ändå varit rätt försynta den här gången. Bara tanken att de sitter och undrar och spekulerar retar mig. Men det är ju givetvis för att det retar mig mest av alla att ungen inte kommit ut än.

Väldigt irriterande när folk frågar om man märkt några tecken på att det är på gång. Vaddå för tecken, hade vattnet gått hade jag väl sagt det liksom. 
  • Lavish
    septemberbarn08 skrev 2015-02-28 19:09:46 följande:
    Haha jag fick frågan för någon dag sedan om bebisen sparkar något. Ja jo annars hade vi nog fått åka in för länge sen liksom:P
    Jo det frågar dom också. Säkerligen välmenande men känslig som jag är så tar jag det antingen som dumförklarande (som du säger, annars hade vi gjort något åt det) eller ännu värre som att dom tycker att bebisen inte kommit än typ betyder att nått måste vara fel... 
  • Lavish

Igår hade jag ganska regelbundna, lätt smärtsamma sammandragningar på kvällen så trodde nått kunde vara på gång men de gick över efter en stund när jag gått och lagt mig. 

Nu känns det som att dom är på gång igen. 

Och tyvärr är jag orolig för lillkillen igen. Nu på morgonen klagar han över att han har ont i nacken och när jag kollade upp detta kan det tydligen vara symptom på hjärnhinneinflammation?! Samtidigt är jag lite skeptisk eftersom han annars är mycket piggare idag och nu ligger och glatt sjunger en egenförfattad "snoppsång" i soffan. Han påstår iaf själv att det nackonda kommer att gå bort om han får en glass, så jag tror vi ska testa den kuren så ringer jag sjukvårdsupplysningen sen när vi sett om det fungerar... 

Känns ju som att man egentligen helst åker in akut idag bara för att få det kollat medan vi fortfarande kan. Men misstänker ju att dom kommer säga att vi i så fall ska köra på vårdcentralen imorgon (på BF). Får se vad de säger, kanske inte är någon fara ändå, eller så säger dom att vi ska åka in till akuten. 

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?