Inlägg från: Mullan |Visa alla inlägg
  • Mullan

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tack för grattishälsningar :) han verkar vara en bebis som är vaken på natten. Vilket jag misstänkte då det var mkt aktivitet i magen på nätterna. Han har vaknat en gång inrimmen sedan kl 24 och velat snutta lite.

• Mullan
    septemberbarn08 skrev 2015-03-22 11:50:42 följande:

Ni som åkt in och fått sovdos, vad exakt har det inneburit?

Ringde och pratade med fl för ett tag sedan och jag är välkommen in för en sovdos anytime, men det lät som att det innebar smärtstillande och något som stoppar förvärkarna, inget mer? Jag trodde man fick någon mildare sömntablett också?

Det är absolut ingen mening för mig att åka 14mil bara för smärtstillande, jag kan ändå inte komma till ro och sova. Har legat och försökt slappna av en bra stund nu och lyckades slumra till kanske en halvtimme men thats it. Känns som att kroppen går på högvarv just nu.

Jag fick sovdos förra grav. Oxascand(lugnande), bricanyl mot sammandragningar och värkar, och så nån smärtstillande- tror de va alvedon men kan vart citodon. Jag sov som en prinsessa den natten! Har oxå långt att åka men det var verkligen värt de. Be om minst två doser så att du kan få sova två nätter utan att behöva åka hela den streckan.
  • Mullan
    laila88 skrev 2015-03-24 03:12:18 följande:

Kl 23:35 kom våran lilla Vilja till världen :) 3020 g och 47 lång :)

Grattis!!:) hoppas att allt har gått bra och att ni mår bra :)
  • Mullan
    KarinIngrid skrev 2015-03-27 04:38:22 följande:

52 cm

4010 gr

27 mars kl 00:46

Äntligen ville jag komma ut till mamma o pappa!

Förlossningsberättelse kommer senare! phpujzpXf14146.jpg

Stort grattis! Hoppas att ni mår bra!:) vilken underbar bild <3
  • Mullan
    septemberbarn08 skrev 2015-03-28 03:03:26 följande:
    Jag tänker väl också lite så, att pumpar jag så lurar jag ju brösten till att tro att det behövs ännu mer mjölk.. Men jag vet som sagt inte.

Hon har inte alls varit nöjd tidigare inatt, lyckades till slut då henne att somna strax efter 1. Vid halv 3 var hon ledsen igen och det syntes verkligen att hon ville äta.. Och JAG ville verkligen att hon skulle få äta för då var det ont i brösten. Men hur lätt är det att suga tag i ett stenhårt klot?

Nu har hon iaf ätit från vänster och somnat lugnt och skönt! Nu är det bara min högertutte som spränger och jag vet inte om jag MÅSTE pumpa ut lite så värsta spänningen släpper, annars kommer hon ju aldrig kunna äta där:/

Ett jäkla meckande!
    Försök att "tömma" brösten vid pumpning efter barnet ätit sig mätt. Inte varje gång barnet äter men förslagsvis en gång om dagen eller oftare om det behövs fram tills brösten ställt in sig.

För om du håller På att småpumpa så stimulerar du igång mer.

Jag har extremt mkt mjölk och får tömma ca tre ggr per dygn. Jag har fått låna en elektrisk pump och ska donera mjölken.

Men fryser även in till vår lille kille :)
  • Mullan
    Mildamilda skrev 2015-03-28 09:16:48 följande:
    Hur funkar det med donering? Hur ofta får man gå och lämna? Jag funderar på att kolla upp om jag kan få ge också. Undrar mest hur ofta man behöver springa på sjukhuset.
    Jag pumpar ut här hemma och lägger i frysen. Sen när jag fått ihop 10-12 flaskor så skickar jag det i en kylväska med frysklampar till neonatal på sjukhuset. Lämnar det på min vårdcentral och så går det med budbilen. Och den skickar dom tillbaka väskan med klampar och nya flaskor :)

Hos oss får man 250kr/litern... Hade jag bott närmre sjukhuset så hade jag lämnat direkt där. Ring till neonatal-avdelningen på ditt sjukhus och fråga hur dom gör där :)

Har fått låna en sån där elektrisk pump som pumpar båda brösten samtidigt. Det är helt underbart ;)
  • Mullan
    Mildamilda skrev 2015-03-28 17:28:36 följande:
    Ok, ska ringa och kolla! Visste inte att man fick pengar, tyckte det lät lyxigt att få låna en pump. Sen känns det ju lite galet att pumpa och slänga när det finns små minibebisar som bara kan äta bröstmjölk och inte ersättning.
    Hade ju gjort de gratis men lite extra pengar nu för att dryga ut kassan är ju inte fel just nu :) nej inte slänga!! Frys in till din knodd istället och ha som reserv i frysen :)
  • Mullan
    Cymi skrev 2015-03-28 21:42:34 följande:

Lucy har blivit hård magen :'( skriker när hon försöker bajsa och ut kommer hårda kulor efter ett tag. Bytte från semper till nan för hon spydde så mycket, nån som haft ersättning som vet om det kan va därför? Nån som haft bebis som varit hård som vet om det brukar gå över eller om jag ska ringa bvc på måndag? Började ikväll...

Ha en tsk rapsolja i flaskan :)
  • Mullan
    Cymi skrev 2015-03-29 03:30:58 följande:
    Kan dom äta det? :o
    Ja du blandar det alltså i flaskan med ersättning :)
  • Mullan
    Cymi skrev 2015-03-29 07:42:22 följande:
    Provade ha i det nu, hoppas det hjälper :/
    Ta även en tsk till kvällen :) totalt ca en matsked per dag :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?