Inlägg från: Mullan |Visa alla inlägg
  • Mullan

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-02-22 09:49:23 följande:
    Jaha! Jag fick en hos barnmorskan för en månad sedan :)
    Läste det bland kommentarerna på deras fb-sida:) kan ju hända att bm fortfarande har kvar nu när dom håller på att gå över till detta istället :)
  • Mullan
    Lilj3 skrev 2015-02-22 10:54:06 följande:

Inatt den 22/2 klockan 01.19 , ca 17 timmar efter vattenavgång och värkstart, kom äntligen lille Valter, 48 cm lång och 2800 gram tung. <3 Vi mår bra och får vara kvar på BB istället för patienthotellet eftersom han kom ut med hjälp av sugklocka. Nu väntar jag med spänning på nästa bebis i tråden!

Grattis!!:D va skönt att ni mår bra :) mys massor nu!
  • Mullan
    septemberbarn08 skrev 2015-02-22 19:48:36 följande:

Har inga idéer alls på vad jag ska sy men NÅNTING måste jag ju göra så jag får inviga maskinen innan bebis kommer och stjäl all min tid;) så kom gärna med förslag:)

Babynest, babywrap, mössor. Kläder :)
  • Mullan

Annars finns det ju överdrag att köpa till skötbädden :) Ikea har ju dom lite större handdukarna för 3kr/st och sen hsr dom tiopack mindre för 29kr. Dom mindre är perfekta som "spytrasor" :) ska se om jag kan länka

• Mullan
    Cymi skrev 2015-02-26 01:49:26 följande:
    De där sista verkar ju toppen till skötbädden, ska nog köpa såna :)
    Okej :) jag tycker att dom är försmå :P jag har skötbäddsöverdrag från Ikea men dom har utgått vilket är väldigt synd. Första länken jag skickade där har ersatt. Men med ett högre pris dessutom.

En vanlig handduk man torkar händerna på är lagom stor för skötbädden tycker jag. Dom andra är mer i storlek med en gästhandduk.
  • Mullan
    ebe91 skrev 2015-02-26 18:42:50 följande:

Åh, känner mig så tankspridd.... Min faster dog igår (efter lång tids sjuksom, vetat sista 2-3 veckorna att hon var i livets slutskede) och nyss ringde pappa o sa att begravningen blir 16/3. Har bf imorgon (!) men känner inte att något är på gång, och enl min barnmorska kommer samtal för igångsättning tidigast bokas till 14/3... Vill verkligen gå på begravningen då min faster har stått mig nära hela uppväxten. O även om det är "länge" dit kan jag inte sluta tänka på att jag ev missar den... Hoppas verkligen att jag inte går över mer än typ 10 dagar... Sen är jag ju såklart orolig för hur det ska gå på begravningen med en nyfödd också, kan ju inte lämna bort ungen (sambon får dock ta ansvar för bebis under tiden i kyrkan, o kan ju ta med ersättning ifall det skulle behövas). Vet att man också ska undvika mycket folk i början, så det oroar mig också... Men kommer ungen vara typ 2 veckor? Några dagar? Ligger jag på BB? Ja, så många frågor... O mest troligt kommer jag väl vara ett hormonmonster också...

Beklagar.<3

Förstår att du känner dig tankspridd.

Men när omständigheterna är som dom är så kan du väl försöka yrka på tidigare igångsättning? Be om hinnsvepning oxå så kanske det kan hjälpa till att starta.

Ang med att ha med bebis till kyrkan tror jag inte är någon fara. Amma/mata precis innan och se till att inte sitta brevid någon som är de minsta krasslig. Och ha bebisen i vagnen om den trivs med det. Man får försöka göra det bästa av situationen helt enkelt. Kram
  • Mullan
    tovemaja skrev 2015-02-28 14:10:55 följande:

Igår 19.55 kom vår älskade grabb!! 3880g och 51cm på bf-7 :) lycka men är så trött!

Stort grattis!! :) hoppas att allt har gått bra :))
  • Mullan
    sommarstad skrev 2015-02-28 22:18:18 följande:
    Nu hittade jag andra tråden och läst vad hon skrivit där. Det är verkligen en hemsk upplevelse hon gått igenom Hoppas verkligen att det går bra för henne och dottern.
    Vilken tråd?
  • Mullan

Var inne på fl i söndags för koll då jag har haft lite hög blodtryck och väldigt ont av huvudvärk. Allt såg bra ut. Läkaren gjorde en undersökning+hinnsvepning. Var en bit kvar på tappen och så var jag ca 2,5 cm öppen. Hade lite molvärk och sammandragningar under natten men sen avtog det och har inte känt så mkt mer än vanliga sd. Dock släpper slemproppen nu och har nån äcklig snorliknande klump med på pappret varje gång jag torkar mig.

Var hos bm på vanlig koll idag och då hade jag högre blodtryck igen(130/90) och hade börjat läcka äggvita. (1/0)

Fick tid bokat på måndag igen men då är nog bebisen redan ute :) annars får jag ny hinnsvepning på mån.

(Hade preeklampsi första grav.(hf) )

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?