Inlägg från: Mullan |Visa alla inlägg
  • Mullan

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mullan skrev 2015-03-03 23:18:50 följande:

Var inne på fl i söndags för koll då jag har haft lite hög blodtryck och väldigt ont av huvudvärk. Allt såg bra ut. Läkaren gjorde en undersökning+hinnsvepning. Var en bit kvar på tappen och så var jag ca 2,5 cm öppen. Hade lite molvärk och sammandragningar under natten men sen avtog det och har inte känt så mkt mer än vanliga sd. Dock släpper slemproppen nu och har nån äcklig snorliknande klump med på pappret varje gång jag torkar mig.

Var hos bm på vanlig koll idag och då hade jag högre blodtryck igen(130/90) och hade börjat läcka äggvita. (1/0)

Fick tid bokat på måndag igen men då är nog bebisen redan ute :) annars får jag ny hinnsvepning på mån.

(Hade preeklampsi första grav.(hf) )

Har bf 12/3
  • Mullan

Antar att jag inte är ensam om att vilja föda barn just nu?;) helst igår!! Haha! 6 dagar kvar till bf. Bm har lovat mig en hinnsvepning på måndag. Hoppas dock att bebis är ute innan dess....

• Mullan
    ebe91 skrev 2015-03-08 04:50:19 följande:

Är inskriven på förlossningen nu, värkar med 2-3 min mellanrum :) öppen 3 cm!

Åh va spännande!! Hoppas att allt går bra för er :D lycka till!!
  • Mullan
    Kpax skrev 2015-03-11 05:21:12 följande:

Jag kommer inte ihåg om jag la upp någon bild? Lägger upp en nu i alla fall.

Här är våran Josefin (vi har väl inte bestämt namnet till 100 än, men nästan)!

phpSEq7e894750.jpg

Fint namn på en sån liten goding :)
  • Mullan

Grattis till bebisarna!! Skönt att det gått bra för er :)

Är väldigt avis! Bf +2 idag...

• Mullan
    Miniräka skrev 2015-03-17 03:36:30 följande:
    Visst får du det.

Det är tyvärr en ganska olycklig felbedömning gjord av min mödravård. Vid UL i v 18 fick jag besked om att min moderkaka låg i bakvägg och även täckte livmoderhalsen. Man bokade då in ett nytt UL till v 32 för att då kontrollera om moderkakan flyttat sig och jag skulle kunna föda vaginalt. Gjorde UL i v 32 och de sa då att allt såg strålande ut och att det skulle bli vanlig förlossning. Natten till tisdag förra veckan vaknar jag med kraftiga blödningar och får i ilfart åka till förlossningen och med den oerhörda skräcken att något hänt med vårt barn. Kommer in och blir fantastiskt bemött och i ett oerhört tempo och får veta att allt är bra med barnet. Blir inlagd för observation med ganska kraftiga sammandragningar. Får sedan på förmiddagen träffa en ultraljudsläkare som gör ett VUL och då berättar att jag har en moderkakan i bakvägg och för livmoderhalsen!!! Han frågar då om jag inte fått veta detta och han blir märkbart upprörd när han hör vad jag har att berätta. Det är då så att min mödravård inte gjort ett VUL på mig i. V32 och denna läkare berättar då att man omöjligt kan se korrekt utan att göra ett VUL. Det är alltså omöjligt för mig att föda vaginalt och ett kejsarsnitt måste göras. Tur i oturen började jag blöda, p g a att jag kört på för hårt med trträning och annat som de hade avrått mig ifrån om man vetat detta då det finns blödningsrisk vid detta läge. Om jag inte börjat blöda hade jag kanske gått tiden ut, förlossningen satt igång och så hade de i värsta fall upptäckt i sista stund att barnet inte kunnat komma ut och då hade det blivit väldigt akut snitt. Jag har varit lätt upprörd på min mödravårdsmottagning, men orkar samtidigt inte fokusera på det nu med den korta tid som är kvar och är bara lättad att det uppdagades om än på ett oerhört obehagligt sätt.

Så, om någon har moderkakan i bakvägg och den ligger för livmoderhalsen ska ni kräva att ett VUL göra i v 32 och inte ett vanligt UL vilket känns självklart när man får det förklarat för sig.
    Tycker faktiskt att du ska anmäla! Det kunde ju ha slutat illa.

Vilken tur i oturen att du började blöda. Skönt att allt var bra med dig och bebis trots omständigheterna.
  • Mullan
    Miniräka skrev 2015-03-17 08:50:14 följande:
    Tack, ja det är som sagt tur i oturen. Har tyvärr inte orkat anmäla utan försökt fokusera på omställningen. Har dock varit i kontakt med min barnmorska flera ggr och de har tagit det på största allvar så ansvarig för ultraljudsenheten samt överläkaren för mödravårdsdelen har haft stora möten internt och återkopplat till mig med deras rutinförändringar för att detta inte ska hända igen. Jag ha i övrigt haft en fantastisk mömödravård och barnmorska så tråkigt med denna smolk i bägaren.
    Förstår det, för det är nog en stor process att dra igång. Men va bra att dom ser allvarligt på saken och ser till att minska riskerna för att det ska hända igen.

Lycka till med snittet!:)

Här är vi på bf+5. Sååå trögt...
  • Mullan

Bf+7 idag. Nu är det hög tid att bebisen kommer! Ska till bm imorgon och få tid för igångsättning bästa vecka. Här sätter dom igång när man gått 14 dagar över.

Hoppas dock på att bebisen vill titta ut innan dess!

• Mullan

Bf 12/3.

Värkarna startade runt tiotiden ikväll. Var inne på fl vid kvart i 4. Då med 3 min mellan värkarna. Öppen 6 cm. Har fått spinalbedövning nu och dom tar hål på hinnorna om en stund. Snart är det min tur med bebismys<3

• Mullan

Har inte orkat/hunnit läsa ikapp.

Vår lilla pojk föddes 5:44 imorse. Första värken kom kl 22. Inga tecken alls innan dess! Livet kändes hopplöst under dagen igår men fick en rejäl vändning på bara några timmar. Han var 51cm o vägde 4082. Allt gick toppen. Fick sy några stygn i mellangården. Amningen har funkat sedan första minut! Hur kan han redan veta vad han ska göra? Haha! Gott om mjölk har jag denna ggn oxå, han får ett bra sugtag och man hör att han sväljer.

Han hade bajsat lite i fostervattnet vilket gör att vi måste stanna minst ett dygn. Hoppas på att få komma hem imorgon. Storasyster på 2 år har vart här en stund och hälsat på. Gick toppenbra och hon var helt överlycklig över den lilla varelsen<3 Vi tror att namnet blir Lucas.

Grattis alla som fått bebisar. Och till er andra, ge inte upp hoppet! Snart sitter ni där med era bebisar:)

Värkarna startade 7 dagar över bf, han föddes på bf+8. Kram på er alla och tack för lyckönskningarna.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?