Inlägg från: Mullan |Visa alla inlägg
  • Mullan

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Så härliga bebisar ni har :)

• Mullan
    septemberbarn08 skrev 2015-07-03 21:24:42 följande:

Åh måste bara få gnälla lite.. måste ligga någon jäkla förbannelse över mig!

Beställde två klänningar från nelly för ett tag sedan.. fick hem dem och den ena var både fläckig och full i hål:( fick betala 40kr extra (i frakt) för att få hem en i bra skick. Tycker ju att nelly borde stått för det då det var som som skickat en defekt vara.

Beställde hem två nya skal till mobilen förra veckan. Fick hem dem och det ena var FULLT med repor och märken.

Och så beställde jag ju uv-tältet i förrgår och fick hem det idag.. vi har kollat på videor hela eftermiddagen för att försöka klura ut hur man fäller ihop det men det måste man tydligen vara geni för att klara av. Nu är tältet trasigt, för att vi gjort EXAKT som tillverkaren visat i en video:( bortkastade pengar och utan uv-tält.

Jag ska nog inte beställa något alls :(

Självklart så ska Nelly stå för den kostnaden!! Maila dom ang det.

Vårat uv-tält är också jättekrångligt. Men till slut går det, använder det så sällan så man har ju inte fått in tekniken riktigt.

Hoppas oturen vänder snart :) men det med Nelly så du absolut bestrida!
  • Mullan
    ebe91 skrev 2015-07-08 17:31:49 följande:
    Jag fick tillbaka mensen efter 9v trots helamning. Mellan första och andra mensen var det 22-23 dagar, och nu har det gått 31 dagar sen andra mensen och jag väntar med spänning på tredje... Tog tom ett gravtest igår som var negativt (pjuh!) eftersom det dröjt så... Vet dock inte hur mina cyklar sett ut innan då jag alltid ätit p-piller innan graviditeten.
    Jag brukar samla på mig vätska strax innan mensen. Du kanske oxå gör det? Så att mer vätska stannar i kroppen och mindre får till mjölken? Bara en teori...
  • Mullan
    SMA87 skrev 2015-07-08 15:44:22 följande:

Jag bor på en ort med ca 2000 invånare och 9000 i kommunen. Konsum, en tapp, en pizzeria, en resturang, en skoaffär och en heminrednings butik är vad vi har att tillgå - vintertid. Bor i ett kustsamhälle i Bohuslän så nu mångdubblas befolkningen flera gånger om och affärer och restauranger kryllar det av. Nu känner man inte igen någon, handla och parkera bilen är omöjligt så nu håller vi oss mest hemma och tar promenader, inväntar augusti... Allt har sin tjusning. Har aldrig bott i något större än 3000 invånare. Pluggade i Göteborg men pendlade med buss under den tiden. Om man bortser från vecka 29-31 så älskar jag att bo här. Promenera längs havet varje dag och kan även ta mig en skogspromenad om man vill det... Närmsta köpcentrum 40 minuter bort!

Var bor du?:))
  • Mullan
    SMA87 skrev 2015-07-08 20:37:41 följande:
    Var bor du Mullan? Jag bor i Hunnebo.
    SMA87 skrev 2015-07-08 20:33:22 följande:

Sotenäs Kommun norr om Uddevalla (Smögen känns som fler vet om!)

Då bor vi ganska nära. Jag bor i Kville. 10 min från hamburgsund och fjällbacka om du bet var de ligger? :) har 10-15min till bovall..
  • Mullan
    SMA87 skrev 2015-07-08 23:28:42 följande:
    Ja Kville vet jag mycket väl! Jag jobbar i Strömstad och vår vanligaste cykelrunda (innan barn) gick Hunnebo-Bovall-Hamburgsund-Kville-Sjöröd-Bottna och sedan hem! En härlig tur på ca 4 mil.

Vi åker ofta upp mot Fjällbacka, Grebbestad på tur och handlar någon gång i månaden i Tanumshede!
    Va roligt då cyklar ni förbi mig :) dock ser man inte vårt hus från vägen ;) man svänger in på avfarten Hede 2, mittemot st wrem :)
  • Mullan
    Kpax skrev 2015-07-09 07:58:16 följande:

Åååh vad avundsjuk jag blir på er som bor på Västkusten, men jag skulle säkert bli jätteirriterad på alla turister som förstörde mitt lugn under sommaren. Nu är jag en av de irriterande turisterna istället, vi ska till Bokenäs några dagar i sommar :D

Josefins nagelklippsskada läkte på nolltid, tack och lov. Nu syns det inte alls. Tack för trösten! :)

Hahaha ang turisterna så är det roligt när dom kommer och skönt när dom åker ;) haha
    Skulle dock inte vilja bo precis mitt i smeten :) sen har man sina egna ställen att åka till som inte kryllar av badgäster. Badplatser tänker jag på då :)
  • Mullan
    pink76 skrev 2015-07-31 16:24:14 följande:

Vi har varit gifta 1 år, så jag var redan gravid när vi gifte oss. 

Han är afrikan dessutom, så jag vet inte om det är något synsätt  som han har med sig därifrån. 
    Jag har snart fått nog. Grejen är den att jag kommer inte ha råd att bo kvar om vi separerar. Då får vi flytta hem till mina föräldrar för att ha råd att leva under tiden jag är mammaledig. 

Jag orkar snart inte mer med alla gräl. Jag vill vara glad och må bra så att mina barn mår bra. Men det är ekonomin som än så länge håller mig kvar.

Tänk på att det finns bidrag att söka om ni går isär. Bostadsbidrag. Ev Underhåll beroende På hur boendesituationen ser ut för barnet. Tufft att stanna i ett förhållande när Man känner så... Kram
  • Mullan
    pink76 skrev 2015-08-07 11:01:48 följande:
    Jag kommer aldrig att komma ifrån det här äktenskapet. Jag kan inte klara mig ekonomiskt utan honom. Börjar känna att jag antagligen få leva olycklig framöver. Ser ingen lösning på det. 

Han säger att han har hyrt ett rum där han kan bo emellanåt om jag vill. Det låter ju bra, men jag är rätt så övertygad om att han bara hittar på. 

Jag känner nu att jag inte känner honom och jag litar inte på honom. 

Jag är så dum.
    Livet är för kort för att stanna i ett olyckligt förhållande! Allt går om man vill! Det finns ekonomisk hjälp att få. Hoppas att allt ordnar sig för dig <3
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?